Gorenjska gazela je podjetje Seaway Group
Ljubljana, 30. september 2010 – Družba medijskih vsebin Dnevnik, d. d., je danes v Gozdu Martuljku razglasila gorenjsko gazelo 2010. Najhitreje rastoče podjetje v regiji in četrti finalist izbora za naziv zlata gazela 2010 je podjetje Seaway Group, ki izdeluje jadrnice. Sicer je 100 gorenjskih gazel v petih letih, od leta 2004 do 2009, prihodke povečalo za 2,5-krat. Najhitreje rastoča podjetja regije so rasla tudi po številu zaposlenih, saj so v petih letih ustvarila 1.353 delovnih mest.
Čeprav so jadrnice bratov Jakopin na trg začele prihajati že leta 1983, sta samostojno podjetje, Seaway Group, ustanovila na prelomu tisočletja. Proizvodnim prostorom v Zgoši pri Begunjah so lani dodali še ladjedelnico za večje luksuzne jadrnice v italijanskem Tržiču. V snovanju njihovih jadralskih izdelkov sodeluje več kot 300 ljudi z vsega sveta. Najhitreje projektirajo plovilo od ideje do prototipa, saj v enem letu lahko izdelajo dve novi plovili. So strateški razvojni partner svetovnim proizvajalcem jadrnic Beneteau, Bavaria in Elan. Poznavanje zakonitosti vodnih plovil in vetrov že prenašajo na področje izdelave vetrnih elektrarn. Med letoma 2004 in 2009 je bil indeks rasti podjetja, katerega direktor je Janez Grašič, 297. Seaway je največji svetovni proizvajalec luksuznih jadrnic Shipman iz ogljikovih vlaken, njihovo hibridno motorno plovilo GeenLine se letos ponaša z nazivom jadrnica leta, 180 prodanih jadrnic pa predstavlja največjo svetovno prodano floto letos.
Obrazložitev komisije
V obrazložitvi je komisija zapisala: Od leta 1983 dalje so projektirali največ plovil za razvedrilo in šport na svetu - kar 232 jih naštejejo. Od teh jih večina prejema svetovna priznanja in tako usmerja svetovno jadralsko industrijo. Gazela s 300 zaposlenimi, od katerih se jih 40 vsakodnevno ukvarja z razvojem, se ponaša tudi z najhitrejšo dinamiko razvoja plovila od ideje do prototipa. Rezultat sta dve projektiranji v povprečju na leto. Prihodke, ki so v letu 2009 presegli 31 milijonov evrov, Seaway ustvarja v celoti na svetovnem trgu. Po dosegljivih podatkih so edini, ki obvladajo ekološko sprejemljivo tehnologijo gradnje vrhunskih bark z ogljikovimi vlakni, med prispevki k okolju prijaznim izdelkom pa je tudi GreenLine. Skupek teh izjemno močnih podjetniških kvalitet in sposobnost ustvariti svetovno uveljavljeno blagovno znamko s slovenskim poreklom, skupaj s finančnimi kazalniki uspešne rasti in razvoja, so razlogi, da gre priznanje gorenjska gazela 2010 v roke podjetja Seaway Group.
Med nominirance za gorenjsko gazelo 2010 je metodološka komisija poleg podjetja Seaway Group izbrala še arhitekturni biro Protim Ržišnik Perc in založbo Učila International.
1.353 novih delovnih mest
V gorenjski regiji se je od leta 2004 število na novo ustvarjenih delovnih mest znižalo, in sicer za 3134. V istem obdobju pa so gazele oblikovale nova delovna mesta in povečale število zaposlitev za 1353. Za primerjavo velja omeniti, da je to le slabih 200 manj, kot so jih beležile konec leta 2008, kar pomeni, da gospodarska kriza na zaposlovanje v najhitreje rastočih podjetjih na Gorenjskem do lani še ni imela omembe vrednega vpliva. Dodana vrednost na zaposlenega v gorenjski gazeli je konec leta 2009 znašala 46.650 evrov. Indeks prihodkov iz prodaje stotih najhitreje rastočih podjetij Gorenjske, ki se upošteva pri oblikovanju lestvice, je med letoma 2004 in 2009 dosegel vrednost 249. 2,5-kratno povečanje prodaje v petih letih kljub pojemanju še vedno presega povprečno rast prihodkov gospodarstva regije, ki je po prihodkih iz prodaje zraslo za skromnih 8 odstotkov.
Podrobnejše informacije o projektu Gazela 2010 so na spletni strani www.gazela.com, kjer najdete tudi medijsko središče s fotografijami.