| 

Uporabne informacije

Uporaba čarobnih besed v poslu

Uporaba čarobnih besed v poslu

Besede, ki delujejo na sogovornika s presenetljivo čarobnim učinkom, niso "abrakadabra", temveč "prosim", "hvala", "oprostite".


Za razumevanje sporočilnosti namreč ni pomembno le KAJ povemo, ampak tudi KAKO to povemo. Isti stavek lahko povemo v različnih tonih in vsakič bo tudi pomen drugačen.

Z uporabo čarobnih besed dobijo stavki bolj spoštljiv in vljuden ton. Zato ni vseeno, če rečete svoji tajnici: »Maja, prinesi nam kavo.« ali pa »Maja, nam lahko, prosim, prineseš kavo?«, zadostuje pa že: » Maja, prosim, prinesi nam kavo.« Seveda tudi vsakega od navedenih stavkov lahko izrečemo v drugačnem tonu, beseda »prosim« pa vsekakor prispeva k vljudnosti sporočila.

Delitev krivde

Včasih se niti ne zavedamo, kaj sporočamo. Sodelavec še vedno sliši od svojega direktorja: »Jože, niste me razumeli!« Nesporazumov je v vsakodnevni komunikaciji ogromno. In kdo nosi krivdo zanje? Tisti, ki nejasno sporoča ali tisti, ki slabo posluša? Kdo naj preverja? Najbolje bo, da oba. Skrajno nevljudno pa je krivdo za nesporazum valiti na drugega, češ nisi me razumel, ker si pač neumen in nesposoben. Ob nesporazumu je vljudneje krivdo deliti: »Verjetno se nisva razumela.« ali jo prevzeti nase: »Morda nisem bila dovolj jasna.«

Pretiravanje s čarobnimi besedami

Seveda ni potrebno, da z uporabo čarobnih besed pretiravamo, saj izgubijo svoj pomen in izražajo predvsem našo nemoč. Razlikovati moramo med prijaznostjo in osladnostjo ali celo klečeplazenjem ter odločnostjo in osornostjo. Na inflacijo teh izrazov naletim pogosto pri pisnem sporočanju, ko se nekdo, ki je naredil napako v istem dopisu, stokrat opraviči in obžaluje. Seveda se moramo opravičiti za nastalo napako, vendar je dovolj, da to storimo enkrat in potem poskrbimo, da napako popravimo

Primernost komplimentov

Iskreni in taktni

Slovenci smo v primerjavi z zahodnimi Evropejci in Američani s komplimenti hudo skopi. Bojimo se, da bomo zveneli osladno, ali pa si bo sogovornik mislil, da se mu želimo prikupiti ali celo zapeljevati. Komplimenti so primerni, kadar so iskreni in taktni. Pohvalimo lahko novo poslovno stavbo, okusno opremljenost prostorov, sliko na steni, poslovne dosežke in nagrade, odnos do strank ipd., pazljivi pa smo pri osebnih komplimentih.

Osebni komplimenti

Neprimerno je direktorja pohvaliti, da ima čedno tajnico in pri tem dodati še pomenljiv ton ali gesto, lahko pa mu pohvalimo njeno profesionalno in prijazno vedenje. Če nam kompliment nakloni sogovornik, ga ne minimizirajmo, češ da si ga nismo zaslužili ali da ima zasluge kdo drug, tudi opravičevati se nam ni treba. Zadostuje preprosta beseda: "Hvala" , ki naj jo spremlja občutek, da je sogovornik mislil resno in iskreno.


vir: brošura POSLOVNI BONTON, www.dashofer.si

 

sorodni članki