| 

Uporabne informacije

Bodite boljši šef!

Bodite boljši šef!

Dilema, na katero naleti veliko vodilnih delavcev je, ali ga njegovi podrejeni spoštujejo in mu zaupajo!? Še posebej se takšna in podobna vprašanja porajajo v mislih tistih vodilnih, ki so do svojega položaja prišli nenadoma, brez predhodnih vodstvenih izkušenj. Sposobnost biti dober vodja temelji na avtoriteti. Dober vodja se mora počutiti domače na področju avtoritativnosti, mora jo znati pokazati kot nekaj samoumevnega, preprostega, pri tem mora biti sproščen in zlasti pošten do svojih podrejenih.

Torej, če se znajdete v dilemi, kako biti boljši šef, preberite naslednjih pet namigov.

1. Uravnotežite prijateljstvo in avtoriteto.
Strokovnjaki s področja managementa svetujejo, da je pravo razmerje vodenja nekje med strogim in prijateljskim upravljanjem. Nobena skrajnost ni dobra, biti diktator ali biti najboljši prijatelj. Vodja mora nekdo, ki je med delavci priljubljen in dostopen, a obenem zapoveduje in zahteva spoštovanje od svojih podrejenih.

2. Spoznajte in upoštevajte vsakega zaposlenega kot posameznika z edinstvenimi kvalitetami.
Biti dober šef pomeni, da imate ostro oko pri spoznavanju kvalitet svojih zaposlenih in imeti odlične komunikacijske sposobnosti, tako verbalne kot neverbalne. Dober vodja mora spoznati potrebe, želje in posebnosti vsakega posameznika, in ga na njegov/njen poseben način znati motivirati ter ga individualno obravnavati za dosego največjega učinka.

3. Bodite dostopni.
Večina šefov s časom zaradi lastnega dela pozabi na svoje zaposlene, njihove potrebe po stalnem komuniciranju, po delitvi dobrih in slabih trenutkov. Vendar dober šef si bo vedno vzel nekaj časa za vsakega delavca, ki bo do njega prišel na pogovor ali po nasvet, in ga pri tem aktivno poslušal. V končni fazi vsak šef želi biti del uspeha, ki ga dosežejo njegovi delavci, kar pa je nemogoče, če z njimi ne vzpostavi in ne goji nobenega odnosa.

4. Ne bodite "dlakocepski".
Vaš pogled na uspeh in dolgoročne dosežke mora postati širši. Vsakodnevne malenkosti in stvari, ki se dogajajo le občasno, so sicer del tega uspeha, vendar se morate otresti navade, da vas vsaka malenkost, ki ni po vašem merilu, vrže iz tira.

5. Poiščite si svetovalca, zaupnika.
Sedaj ko ste prilezli na sam vrh, mislite, da ne potrebujete nikogar več!? Da vse znate in vse veste!? Pomislite še enkrat! Vsak dober vodja ima zaupnika, nekoga, ki ga lahko prosi za nasvet, se lahko nanj zanese v kriznih situacijah, ali pa od njega dobi potrditev.


Povzeto po www.msn.com - Be a Better Boss: Five Tips, By Kate Lorenz, CareerBuilder.com Editor

sorodni članki