| 

Posel in moda

Usklajevanje poslovnega z družinskim življenjem

Usklajevanje poslovnega z družinskim življenjem

Podjetništvo in družina

Usklajevanje službe z družinskim življenjem je vedno bolj pogosto tema študij in debat strokovnjakov iz različnih področij. Še huje in relevantnejše pa je dejstvo, da se s to problematiko v praksi srečuje že skoraj vsak drugi delavec. Še posebej pa je ta problem izpostavljen pri samozaposlenih - pri podjetnikih, obrtnikih - in pri menedžerjih, katerim delo vzame bistveno več časa kot 8 ur dnevno/5 dni na teden.

Pogled na nekoga, ki kot obseden vsakih nekaj minut preveri svoj mobilni telefon v restavraciji, na avtobusni postaji, na sinovi šolski nogometni tekmi, ..., da ni zamudil kakšnega pomembnega klica, ni nič nenavadnega. Tudi prenosne računalnike nekateri ne morejo nikoli pustiti doma, pa četudi gredo na enodnevni družinski izlet, na počitnice ali pa na hčerino plesno predstavo! Znašli so se v neskončno trajajoči tekmi zahtevne službe in ambicij po vedno večjih in boljših dosežkih ter ob tem pozabili na kakovostno in polno družinsko življenje. A v kolikor se hitro ne zavedo, da zaradi njihovega dela trpi cela družina, so lahko posledice zelo radikalne - tudi razpad družine.

Zato si je potrebno v življenju postaviti limite in izpostaviti prioritete. Tako v službi, v poslu kot v osebnem življenju. Ko je človeku kristalno jasno, katere so njegove življenjske prioritete, lažje in bolje funkcionira kot oseba, ki je uspešna tako na delu kot tudi kot družinski človek. S tem se mu življenje izpopolni v zaključeno celoto, ki je v ravnovesju med delom in družinskim življenjem.

Za dosego kot tudi ohranjanje življenjskega ravnovesja med delom in družino je potrebno tudi precej samodiscipline. Obstajajo štirje ključni "disciplinski" delovni ukrepi, ki vam bodo pri tem pomagali ter vam obenem zagotovili svobodo pred nenehnimi pritiski dela, in s tem tudi večjo produktivnost pri samem delu.

  1. Prvi ukrep: Osredotočite se na najbolj pomembne stvari in jih limitirajte na maksimalno število treh ciljev, ki jih morate izpolniti.
  2. Drugi ukrep: Potem, ko ste določili najpomembnejše cilje, vsakemu pripišite poglavitne dejavnike in kriterije, ki so merljivi in na katere lahko vplivate dnevno ali tedensko. Ne postavljate si dolgoročnih ciljev, na katere nimate nikakršnega vpliva!
  3. Tretji ukrep: Ko ste si dokončno zastavili cilje in merljive parametre, si skrbno beležite in zapisujte ali ste jih opravili in kako uspešni ste bili pri tem. Tako boste imeli stalni pregled nad opravljenim delom.
  4. Četrti ukrep: Določite stopnjo odgovornosti za izpolnjevanje svojih obveznosti! Bodite tudi sam sebi nadzor!

 

O temi usklajevanja osebnega življenja z delom menedžerjev so se v časniku Finance pogovarjali tudi z enim najbolj priljubljenih poslovnih strokovnjakom na svetu - Brian Tracy. Kot zanimivost povzemamo nekaj odgovorov na zastavljena vprašanja vezana na usklajevanje poslovnega življenja z zasebnim.
(Vir: http://www.panta-rei.si/tracy/intervju_finance1.php)

Finance: Kako naj menedžerji uskladijo zahtevno poslovno življenje z zasebnim?

Brian Tracy: Izhodiščna točka vsakega velikega uspeha je, da si določimo jasen cilj in nato postavimo cilje za njegovo dosego. Če želi menedžer izboljšati način usklajevanja poslovnega in zasebnega življenja, si mora to postaviti kot cilj in pripraviti načrt, kako to doseči. Tega se mora lotiti enako, kot če bi se dogovarjal za pomemben poslovni sestanek - določiti je treba dan, to upoštevati in se v času, namenjenem družini, dejansko z njo ukvarjati, ne pa misliti, kaj bi lahko medtem naredili. Če ima menedžer za cilj uravnoteženo življenje, to ponavadi pomeni tudi, da v službi postane bolj učinkovit, sicer mu ne ostane dovolj časa za družino.

Finance: Podjetniki v poslovno življenje pogosto vključujejo družinske člane. Ali je v takšnih primerih sploh mogoče ločiti zasebno življenje? In po drugi strani - ali je mogoče družinske člane obravnavati enako kot druge zaposlene?

Brian Tracy: "To je odvisno od posameznikov. Dober menedžer ali podjetnik vse zaposlene obravnava enako, ne glede na to, ali so družinski člani, vendar je to včasih težko, zato je bolje, če so družinskim članom neposredno nadrejeni menedžerji, s katerimi niso osebno povezani. Pomaga tudi, da družinski član ve, kakšne so njegove naloge in kakšna pričakovanja nadrejenih - kadar so delovne naloge jasno določene, je vpliv odnosov nanje veliko manjši.

Urška Č.

Viri: www.forbes.com/careers - Life-Work Balance, Edited by Dan Bigman and Michael Noer, http://www.panta-rei.si/tracy/intervju - Intervju v časniku Finance 19.4.2006, Intervju - Brian Tracy: Tudi zasebno življenje je treba načrtovati

sorodni članki