| 

Posel in moda

Očala kot modni dodatek podjetnika

Očala kot modni dodatek podjetnika

Očala so medicinski pripomoček za oslabljen vid. V zadnjem obdobju pa so postala tudi in predvsem modni dodatek. Kar predvsem velja za sončna očala, ki so skoraj nepogrešljiva in jih nosimo enako na soncu kot tudi na dežju. Za vsa očala pa velja, da so lahko tako zdravju koristna, očala z dioptrijo za izboljšanje vidnih sposobnosti, sončna očala nas branijo pred škodljivimi vplivi sončnih žarkov, kot tudi pomagajo pri ustvarjanju samopodobe. Predvsem s sončnimi očali lahko marsikaj skrijemo pred okolico.

Očala so tako lahko tudi modni dodatek pri poslovnem stilu oblačenja. Kakšna očala izbirajo, oblika, blagovne znamke, cena očal, in kakšne so zahteve pred nakupom očal, pa smo povprašali gospo Tino iz Optike Tina – Očesna ambulanta, K.G. Optična dejavnost d.o.o. iz Kamnika.

Najprej nas je zanimalo ali bi se »nečimrni« ljudje, kar uspešni podjetniki velikokrat postanejo že zaradi narave dela, ki ga opravljajo, raje odločili za kontaktne leče in s tem pred okolico prikrili svojo hibo, pa čeprav zdravstvene narave. Gospa Tina je povedala, da ne. Za kontaktne leče se odloča mlajša generacija. Ostali se odločajo za očala, izbirajo pa na različne načine, pravi gospa Tina. Nekateri se posvetujejo s strokovnjakom optikom, katera očala so primerna zanje. Izbirajo odvisno od oblike obraza, priljubljene barve in materialov, omejitve pa so lahko tudi zaradi stopnje okvare vida (debelina leče). Barva okvirjev se pogosto usklajuje z barvo obleke. Drugih posebni želja običajno stranke nimajo, pravi gospa Tina, razen nenavadnih in težko izpolnjivih, kot na primer, da želijo z očali dajati »uraden videz«. To pa je že druga težava oziroma bolezen in očala zanjo niso pravo zdravilo.

Glede na to, da v poslovnem svetu veljajo nekakšna pravila poslovnega oblačenja, ki predpisujejo predvsem klasiko in diskretnost, ter da modne smernice nimajo skoraj nobenega vpliva na poslovni stil, smo vprašali gospo Tino, ali velja pri očalih podobno? Ne, je bil njen odgovor, ravno obratno. Stranke se zelo zanimajo za modne trende pri očalih. Predvsem glede oblike in velikosti okvirjev ter blagovnih znamk, ki so trenutno »in«. Tudi za bolj živahne barve se odločajo. Kar je včasih kar problem, ko svetujem stranki drugače, in sicer naj se zaradi oblike obraza in celotnega imidža odloči za bolj klasična očala, le-ta vztraja pri tistih očalih, ki so »moderna«, pravi gospa Tina. Dodaja pa, da starejše stranke po 60. letu starosti vseeno še vedno posegajo po klasiki.

Sicer pa se pri izbiri očal velikokrat izrazi tudi karakter osebe. Ali je klasičen in bolj umirjen tip človeka, ali je ekstravaganten in drzen pri svojih odločitvah, je estet in narcisoiden človek, ki izgled postavi pred vse ostalo.

Kaj pa cena očal? Je prvo ali zadnje vprašanje, ki ga postavi stranka, pa je bilo naše naslednje vprašanje. Različno, odvisno od posameznika, odgovarja gospa Tina. V splošnem se določajo med očali srednjega cenovnega razreda od 60 € pa do 200 €, redkeje v višjem razredu do 500 € in več.

Trenutno najbolj prodajane linije očal v Optiki Tina pa so: Gucci, GF Ferre, Max Mara, Fendi, Dior, Hera and Luna, Jil Lamber, Roco Barocco, Nazareno Corsini, in med bolj športnimi: Diesel, Exess, Air Force, Dunlop, Tonino Lamborghini, Think Pink in druge.

Vsekakor so očala modni dodatek, ki je postal že skoraj obvezen. Ker izražajo individum posameznika dajo klasični poslovni obleki pridih osebnosti, ki se skriva pod togo klasično podobo.

Urška Č.

sorodni članki