| 

Uporabne informacije

Zbranost in branje

Zbranost in branje

Menedžer, poslovnež, podjetnik mora v kratkem času prebrati, razumeti in si zapomniti jedro vsebine številnih in različno zahtevnih besedil. Brane sodi med počasnejše, vendar temeljitejše načine za sprejemanje sporočil v pisnem komuniciranju. Učinkovito in uspešno branje je zato pomembna sestavina osebne in poslovne učinkovitosti ter uspešnosti.

Za učinkovito in uspešno branje pa je potrebna zadostna zbranost in koncentracija. Brez zbranosti ni ne hitrega branja, ne boljšega razumevanje in ne boljšega pomnjenja. Zbranost ni nadarjenost, temveč sposobnost, ki si jo mora vsakdo razviti sam. Kako lahko razvijemo, usmerjamo in vzdržujemo pozornost?

V nadaljevanju vam podajamo osem nasvetov za boljšo zbranost.

1. Delovanje pod pritiskom časa
Postavimo si določen čas, v katerem mora biti branje opravljeno. In pri tem vztrajamo.

2. Samonagrajevanje
Če bomo branje opravili ob pravem času, si obljubimo majhno nagrado v obliki odmora ali športa. Med samim delom pa se odrečemo užitkom.

3. Osrednja misel
Imejmo v mislih bistveno idejo, ki kot »rdeča nit« poteka skozi besedilo. Držimo se je in je ne izpustimo, ko nanjo vežemo stranske in podrobne misli.

4. Povezovanje in ponavljanje
Večkrat povežimo novo s starim, tako da se nit ne pretrga. Tako nam postaja vsebina vedno bolj znana. Po prebrani strani, poglavju, vsebino še enkrat preletimo, ponovimo, kar si moramo zapomniti.

5. Zavzetost in odgovornost
Poskušajmo ugotoviti, kaj bi nas utegnilo zanimati v besedilu. Zanimanje ne nastane samo od sebe, treba ga je poiskati.

6. Kritičnost do gradiva
Koncentracijo precej izboljšamo, če smo kritični do vsebine gradiva.

7. Delovne navada in okolje
Po možnosti imejmo vedno isti prostor za branje. Ista okolica nas sama od sebe potegne v večjo pozornost. Med branjem so pomembni tudi odmori.

8. Vzvišenost nad motnjami
Obstaja veliko motenj, ki lahko zmotijo naše branje. Skrbi, različni interesi, telefon, ropot, šumi iz okolice … Vseh motenj se seveda ne da odpraviti. Naučiti se moramo, da se povzpnemo nadnje, da jih zanemarimo, preslišimo, ne vidimo, ne občutimo.

Povzeto po Poslovno komuniciranje: Evropske razsežnosti, Maribor, 2004

sorodni članki