| 

Poslovne priložnosti

Kakšen je dober marketing v recesiji?

Kakšen je dober marketing v recesiji?

Gverilski marketing je skoraj nujen za mala podjetja. Kaj pa pozneje, ko podjetje raste in ima na voljo več denarja tudi za dražje marketinške aktivnosti?
Gverilski marketing pomaga malim podjetje zrasti, in ko ta zrastejo, ne nehajo uporabljati gverilskih orodij, ker so se prepričala, da zares delujejo. Mnoga podjetja, ki obračajo milijone, jih še vedno uporabljajo. Ljudje se vprašajo, zakaj bi prenehali uporabljati nekaj, kar zares deluje. Za marketing imajo na voljo milijone, a jih nočejo zapraviti.

V recesiji se usmerite na obstoječe kupce

V vsaki recesiji nekatera podjetja propadejo, druga zrastejo. Zrastejo tista, ki nadaljujejo z marketingom. Vedo, da mnogi njihovi konkurenti zaradi krize zmanjšujejo vlaganja v marketing. Toda kupci zelo hitro pozabijo nate, če prenehaš komunicirati z njimi, ali pa si mislijo, da nisi več tako uspešen, kot si bil. Pametna podjetja morda res zmanjšajo proračun za klasično oglaševanje po televiziji ali radiu, vendar več vložijo v cenejše oblike oglaševanja. Drugo, kar storijo, je, da se bolj posvetijo svojim obstoječim kupcem. Prodajati obstoječemu kupcu je namreč šestkrat ceneje kot iskati novega kupca. Večino proračuna zato porabijo za komuniciranje s kupci.

Podjetja  naj bi v normalnih okoliščinah 60 odstotkov marketinškega proračuna porabila za komunikacijo z obstoječimi kupci. V recesiji je ta delež višji in znaša tudi do  90 odstotkov za komuniciranje z obstoječimi kupci in samo 10 odstotkov za iskanje novih kupcev.

Vir in informacije: Podjetnik, Januar 2009, www.podjetnik.si, Avtor: Primož Kaučič
 

sorodni članki