| 

Uporabne informacije

Nasveti za krajša pisna poslovna sporočila

Nasveti za krajša pisna poslovna sporočila

O pisnih poslovnih sporočilih je bilo povedanega že marsikaj in veliko tega. Da mora imeti pisno poslovno sporočilo neko poslovno obliko, strokovno vsebino, točno določen namen in cilj ter seveda pot od pošiljatelja do prejemnika, so že znana dejstva. Zato si tokrat na kratko poglejmo le dvajset praktičnih nasvetov, kako napisati krajša, a vsebinsko vseeno polna in pomensko poslovna sporočila. Napotki zajemajo "10x prav" in "10x narobe" oblikovanja kratkih poslovnih sporočil.

Desetkrat prav

  1. Skrbno preberi pismo, na katero odgovarjaš!
  2. V enem zamahu napiši prvi osnutek!
  3. Zajemi celotno vsebino, vsa vprašanja!
  4. Odloži prvi osnutek vsaj za nekaj časa!
  5. Brezobzirno spremeni in popravi prvi osnutek!
  6. Misli in trditve uredi v bralcu všečno zaporedje!
  7. Piši v preprostem, direktnem slogu!
  8. Skrbno preveri številke, podatke in pravopis!
  9. Poskrbi za primerno obliko in urejenost!
  10. Izberi dober papir in primeren ovitek!

Desetkrat narobe

  1. Ne piši, če je primernejši osebni ali telefonski razgovor!
  2. Ne oddaj pisanja, dokler si jezen ali užaljen!
  3. Ne piši pisem brez prave potrebe!
  4. Ne uporabljaj strokovnega jezika, ki ga bralci ne razumejo!
  5. Ne bodi preveč oseben in ne preveč neoseben!
  6. Ne mlati prazne slame!
  7. Ne postavljaj se z veliki besedami!
  8. Ne uporabljaj robatih in žaljivih izrazov!
  9. Ne uporabljaj izrazov, ki jih dobro ne poznaš!
  10. Ne podpiši se pod pisanje, dokler ga ne pregledaš!

Povzeto po Poslovno komuniciranje: Evropske razsežnosti, Maribor 2004

sorodni članki