| 

Uporabne informacije

Napake pri poslovnih predstavitvah

Napake pri poslovnih predstavitvah

Ker je predstavitev dejavnost, ki terja obilo dela in skrbne priprave, jo vsekakor kaže načrtovati vnaprej. Nastopanje pred občinstvom se - kot vso poslovno komuniciranje - od družbenega sporazumevanja in pogovarjanja razlikuje po ciljnosti. Dobra predstavitev je ciljna dejavnost. Cilji so lahko različni in jih je več: od informiranja, prepričevanja, dokazovanja, spodbujanja, ali hkrati vsega po malo.

Tokrat bomo pogledali kaj, kako in kdaj gre lahko pri poslovni predstavitvi narobe. Katere so značilne napake pri predstavitvah, katerih bi se morali otresti v celoti, če bi želeli izpeljati perfektno poslovno predstavitev.

Napake v urejenosti:

  • nejasni cilji govora,
  • neupoštevanje značilnosti poslušalcev,
  • nejasna struktura predstavitve - ni rdeče niti,
  • težave z opremo in pripomočki,
  • slaba usklajenost med govorom in pripomočki,
  • napačen razpored poudarkov, konec ni vrhunec,
  • nejasna delitev vlog pri skupinski predstavitvi,
  • preveč ali premalo časa za predstavitev.

Napake v vsebini:

  • slabo obvladana vsebina,
  • neprepričljivost vsebine,
  • izgubljanje v podrobnostih,
  • napačne ali netočne trditve,
  • razkorak med vsebino in cilji predstavitve,
  • nejasna členjenost vsebine,
  • nenazornost,
  • premalo aktualnosti, udarnosti.

Napake v izrazju:

  • govorec pove vsebino, poslušalec pa si jo razlaga in osmisli po svoje,
  • govorec pleteniči, se suče okrog jedra kot maček okrog vrele kaše; tako raztrese poslušalce in lahko zaide v slepo ulico,
  • govorec tvori naporen, dolge stavke, v katerih so moteči vrinjeni stavki in v katerih so osebek, povedek in predmet predaleč narazen,
  • predolge besede, preobilica tujk, strokovnih besed,
  • uporaba podobnih besed z različnimi pomeni,
  • neželen asociacije,
  • nepravilna izraba izrazov,
  • kopičenje prispodob zmede poslušalca.

Napake v govoru:

  • nejasna izgovorjava, preveč narečja, žargona,
  • glasovi obotavljanja med besedami (eeeeee, mmmmm),
  • neželeni zvoki (odkašljevanje, hrkanje, smrkanje),
  • sivina brez poudarkov in vrhuncev,
  • ni rdeče niti za poslušalce,
  • poslušalci imajo občutek, da skuša govorec manipulirati z njimi, ker so cilji nejasni,
  • neprimerno izrazje in zahtevnost,
  • slaba vizualizacija predstavitve,
  • neustrezno izbrani mediji,
  • pretirana raba tehničnih pripomočkov,
  • neobvladana, slabo delujoča oprema,
  • pretiravanje: predstavitve je bila sama sebi namen,
  • časovna nedisciplina.

Napake pri obravnavanju poslušalcev:

  • zanemarjena, pozabljena, prezrta vprašanja in pripombe,
  • poslušalcem govorec ne da priložnosti za aktivno sodelovanje,
  • neobvladana razprava,
  • vzvišen odnos: napihnjen, neskromno oblečen govorec, govorjenje zviška, neprevidno ravnanje s pripomočki (palica za kazanje),
  • neprimerno nebesedno komuniciranje,
  • ubijanje poslušalcev s podrobnostmi,
  • "mimogovor" s poslušalci zaradi različnih interesov,
  • razdeljevanje gradiva med predstavitvijo,
  • zbujena nerealna pričakovanja udeležencev,
  • neupoštevana nepripravljenost poslušalce: ti pogosto ne preberejo gradivo, ki ga prejmejo vnaprej, in se izgubijo, če se govorec sklicuje na gradivo, ki ga niso mogli proučiti.

Povzeto po Poslovno komuniciranje: evropske razsežnosti, Maribor, 2004

sorodni članki