| 

Postal sem podjetnik

Prvi dnevi v novi službi

Prvi dnevi v novi službi

Ravnokar ste dobili novo službo, zasedli novo delovno mesto, v za vas novem podjetju. Novo pridobljeno delovno mesto na prvi pogled deluje kot večji izziv, v primerjavi z vašo prejšnjo službo, kar vas poleg novega okolja, novih ljudi, drugačnih procedur in čisto novega okolja, še dodatno plaši. Kajti vse te spremembe, ki se zgodijo v istem trenutku, obenem povzročajo neznansko vznemirjene in adrenalin, po drugi strani pa so tudi stresne.

Medtem ko večina managerjev razume, da vsak novinec potrebuje nekaj časa za prilagoditev na novo okolje, vas bodo hkrati tudi ocenjevali, kako vam bo to uspelo.

In zato, ker so prvi vtisi "večni", si v nadaljevanju poglejte, kako lahko na najboljši način izkoristite prve "negotove" korake v vaši novi službi.

Začnite sveži.
Še zadnji dnevi v vaši, sedaj že, bivši službi so naporni, ker si kljub vsemu pred svojim odhodom želite čim več projektov in nalog zaključiti ter pospraviti svoje stvari. Zato je pomembno, da pred nastopom na novo delovno mesto, "prevetrite" svoje možgane in sprostite še zadnje živce, ki vas vežejo na bivšo službo. Morda si lahko privoščite celo nekaj prostih dni, kratek dopust morda. Če to ni možno, izkoristite vsaj vikend, ki je pred vami. V skrajnem primeru, se noč pred nastopom na novo delovno mesto dobro naspite.

Ocenite navade in običaje v organizaciji.
Ko pridete kot novinec v "utečeno" okolje, se morate čim bolj "zliti" z okolico. Zato nekaj svojih prvi dni v službi posvetite raziskovanju in osvajanju navad in običajev, ki jih gojijo v podjetju. Kdaj večina sodelavcev (in šef, seveda) zjutraj pridejo na delo? Ob kateri uri večina odhaja domov? Kako se večina sodelavcev oblači? Ali na delu sprejemajo tudi zasebne telefonske klice oziroma elektronska sporočila? In podobno. Četudi se vam bodo zdele nekatere navade neobičajne, bodite dovzetni za spremembe, kajti le tako boste pokazali, da ste pripravljeni postati del tima.

Razjasnite pričakovanja.
Nikoli se ne pustite v pričakovanju, v dilemi, kaj prav za prav delate tukaj!? Že v prvih dneh stopite do svojega nadrejenega in se pozanimajte, kako točno je pomembno vaša pozicija in kako se vašo delo vklaplja v delo celotne organizacije. Svojega nadrejenega vprašajte, katere so prioritete vašega dela, na kaj morate biti še posebej pozorni, kako bo vaše delo ocenjevano, ali boste delali kot posameznik ali v skupini? Morda (če si upate) se dogovorite, da vam že v roku treh ali štirih tednov poda prvo mnenje oziroma oceno vašega dela.

Spoznajte sodelavce.
Vaš šef vas bo najverjetneje popeljal na "spoznavno turo" po pisarnah, kjer si boste z novimi sodelavci namenili nič več kot prijazen nasmešek, roko v pozdrav in zdrdrali svoje ime. Ki bo najverjetneje pozabljeno še v isti sekundi! Zato si skušajte čim bolje zapomniti imena svojih novih sodelavcev in vsakemu namenite še besedo ali dve že ob prvem odmoru za kavico ali na prvem sestanku. Na vas je, da boste kot novinec vzpostavili stik s "starejšimi" delavci, da spoznate njihove osebnostne lastnosti in si med njimi najdete zaveznika, mentorja ali celo prijatelja.

Imejte načrt.
Naredite si načrt za svoj prvi mesec v novi službi. Stvari, ki bi jih radi postorili v 30-ih dneh. Na primer: z najmanj tremi novimi sodelavci šel na kavico; naučil se novega računalniškega programa; vzpostavil osebni kontakt z vsaj petimi poslovnimi strankami mojega predhodnika. Skratka poleg zadolžitve, ki vam jih naloži šef, si postavite cilje, ki so ravno tako pomembni, da v čim krajšem času preskočite začetne ovire.


Povzeto po www.msn.com - Five Pointers for Your First Month on the Job, By Robert Half International

sorodni članki