| 

Poslovne priložnosti

In marketinški direktor je ...

In marketinški direktor je ...

28.05.2008 ob 11:21

Iztok Sila iz podjetja Telekom Slovenije!

Zmagovalec je bil izbran v sklopu letošnje 13. Slovenske marketinške konference, ki se še odvija v Portorožu.

Marketinški direktor leta je priznanje posameznikom in posameznicam za večletno delo, ki se je z uveljavljanjem marketinške filozofije odrazilo v vidnem poslovnem uspehu njihovih gospodarskih subjektov. Letos ga pobudnik nagrade, Društvo za marketing Slovenije (www.dmslo.si), izbira drugič zapored, z željo izpostaviti posameznike, ki si jih marketinška skupnost želi in je nanje upravičeno ponosna, ter poudariti interdisciplinarnost in poslovno učinkovitost marketinga.

Nagrajen bo tisti, ki je s svojim delom dosegel nekaj možnih učinkov:

  • Uveljavitev poslovne filozofije, ki je usmerjena k zadovoljevanju potreb potrošnikov v celotnem delovanju podjetja.
  • Organizacijo delovanja celotnega podjetja izključno v smeri zadovoljevanja potreb potrošnikov.
  • Uveljavitev marketinške filozofije v širšem poslovnem okolju (izven podjetja).
  • Inovativno reševanje potreb potrošnikov prek razvoja novih izdelkov in storitev.
  • Inovativen marketinški splet, ki se odraža v aktivnostih in rasti podjetja.

Komisijo za izbor prvih treh, ki jo je imenoval Upravni odbor DMS, so sestavljali:
Toni Balažič (Fructal), Uroš Cvetko (Valicon), Peter Frankl (Finance), Tomaž Kolar (Ekonomska fakulteta), Klement Podnar (Fakulteta za družbene vede), Boris Snoj (Ekonomsko poslovna fakulteta), Milena Štular (Droga Kolinska), Boštjan Tadel (MM) in  Aleksander Uranc (Gorenje) kot lanskoletni zmagovalec.

Izmed prijavljene osemnajsterice kandidatov so jih izbrali sedem, ki so ustrezali vsem razpisnim pogojem, med temi pa so glede na njihove kompetence, poslovno učinkovitost, interdisciplinarnost, kontinuiteto uspeha, dolgoročno strategijo ter dejansko moč vplivanja na odločitve v podjetju predlagali:

  • Petra Curka, direktorja marketinga podjetja Si.mobil,
  • Leona Korošca, vodjo mednarodnega marketinga SKI v podjetju Elan in
  • Iztoka Silo, direktorja Sektorja za marketing na Telekom Slovenije.

Člani Društva za marketing Slovenije ter 100 povabljenih akademikov in strokovnjakov so nato od 5. do 20. maja pošiljali svoj glas na info@dmslo.si (ena oseba, en glas) za tistega izmed nominirancev, ki se jim je zdel najbolj primeren.

Vsi trije nominiranci za marketinškega direktorja leta: Leon Korošec, SKI Elan, Iztok Sila, Telekom Slovenije, Peter Curk, Simobil
Vsi trije nominiranci za marketinškega direktorja leta
Levo: dr. Maja Makovec Brenčič, predsednica DMS
Desno: Peter Frankl, glavni in odgovorni urednik Financ

Na včerajšnji slovesni podelitvi nagrad smo izvedeli, da je največje število glasov dobil direktor Sektorja za Marketing na Telekom Slovenije, Iztok Sila!

Iztok Sila, Telekom Slovenije je Marketinški direktor leta

Komisija, ki ga je izbrala, je napisala naslednjo obrazložitev:

Za Iztoka Silo je značilno aktivno udejstvovanje na različnih področjih marketinga in osebni prispevek k razvoju marketinga in njegove popularizacije, kjer je aktiven tudi v različnih strokovnih telesih in konsistentno deluje že 20 let. Kot eden najbolj svežih uspehov je njegovo delo zaznamoval vstop na kosovski trg – Ipko, ki predstavlja dober primer odličnega marketinga. Ta uspeh je toliko bolj pomemben, ker obenem odraža uspešnost razvoja marketinške funkcije v »državnem monopolistu« in uspešnega spopada z močnimi mednarodnimi konkurenti. Njegova zasluga je integracija različnih trženjskih oddelkov znotraj podjetja, integracija različnih trženjskih nalog in podfunkcij pod eno funkcijo. V to mu je uspelo integrirati tudi zadovoljstvo zaposlenih kot ključni kazalnik ocenjevanja uspešnosti posameznika.
Kdo je Iztok Sila?

Življenjepis

Od 1. oktobra 2004 je direktor Sektorja za marketing v podjetju Telekom Slovenije, d.d., kamor je prišel iz Zagreba, kjer je bil v oglaševalski agenciji Lowe Digitel direktor Oddelka za vodenje odnosov z naročniki (Client Service Director). Prej je bil 4 leta izvršni direktor v Agenciji Imelda, 5 let na Luni direktor projektov, začel pa je v Studiu Marketing, leta 1986, kot tržni raziskovalec. Diplomant Ekonomske fakultete v Ljubljani je bil tudi slušatelj prve generacije Executive MBA študija na IEDC (takrat) na Brdu in je bil v delovni skupini, ki je prejela Krkino nagrado za svojo strokovno nalogo. Pri svojem delu zagovarja predvsem strokovnost, stalno izpopolnjevanje in resno delo ter verjame, da mora marketinška filozofija prevevati celotno podjetje, če to želi uspeti na trgu.

Zaradi izkušenj, ki jih z veseljem deli, je pogosto vabljen na predavanja kot gost na različnih strokovnih in akademskih institucijah (EF in FDV v Ljubljani, GV Planet, Marketinške konference in srečanja...) ter sodeluje v različnih strokovnih telesih, med drugim je:

  • Član Upravnega odbora Društva za marketing Slovenje (4. mandat)
  • Bil član Organizacijskega odbora 7. - 12. Marketinške konference v Portorožu
  • Član SOO EFFIE (R)
  • Bil član prvo- in drugostopenjske žirije 1. Effie Awards v Sloveniji
  • Član Prvostopenjske žirije EACA Euro Effies 2006
  • Objavljal članke v časopisu Marketing Magazin in Finance

Zaradi svojega dela in funkcije v podjetju, ki ima močno razvito družbeno odgovornost, je kot predstavnik podjetja:

  • Predsednik Sveta Slovenskega Etnografskega muzeja
  • Podpredsednik Združenja klubov 1. SNL – PrveLige Telekom Slovenije

Prijava

Že v letih, preden je prišel v Telekom Slovenije, se je dodobra spoznal s telekomunikacijsko panogo, ki je razvojno danes v prelomnem obdobju (upadanje števila uporabnikov klasične telefonije, sprememba tehnologije, vedno večja zahtevnost uporabnikov, konvergenca…), sam TS pa je v procesih reorganizacije in lastninjenja. Skratka, največji možni izziv za direktorja marketinga!

Kratek intervju z Iztokom Silo:


- Zakaj ste se prijavili na izbor za Marketinškega direktorja leta?
Prijava je povezana z nominacijo, skozi katero so moje delo uradno priznali kolegi iz stroke. In seveda zaradi odgovornega prepričanja v dobro opravljeno delo celotne marketinške ekipe Telekoma Slovenije.

- Kako se počutite med izbrano trojico?
Sem v dobri družbi.

- Kdo bi moral zmagati v Sloveniji (ne nujno samo od izbrane trojice)?
Zmagovalci smo vsi, ki smo uspeli v svojih okoljih doseči strokovne presežke ali presežke v rezultatih. Kdo bo končni zmagovalec pa bodo odločili člani društva. Za razvoj slovenskega marketinga je pomembno, da se širi krog nominirancev - to potrjuje dvig standardov in kvalitete,- čeprav se na ta izbor niso vsi prijavili, ki bi si morda zaslužili mesto med nami.

- Katere so največje ovire pri vašem delu v funkciji vodje marketinga?
Različnost razumevanja marketinga (ki ni samo komuniciranje) v nekaterih okoljih. Časovni pritisk - pogosto svoji ekipi, a še pogosteje svojim partnerjem, ne morem dati dovolj časa za še boljše opravljanje dela. In na koncu, vpliv nemarketinških dejavnikov na poslovne rezultate (in npr. vrednost delnice, če hočete).

- Kaj so vaše največje prednosti?
Poleg izkušenj, domačih in mednarodnih (z marketingom ukvarjam od leta 1986) bi izpostavil sposobnost povezovanja in koordiniranja. Marketing je multidisciplinarna stroka in povezovati vse njene elemente v en usmerjen cilj se mi zdi velika osebnostna kvaliteta vsakega marketinškega direktorja. Poleg tega. Znanje, ki ga poskušam stalno izpopolnjevati. Poznavanje ljudi v industriji, zaradi katerih je delo lažje in pogoji za sodelovanje s Telekomom Slovenije boljši. Ter dobre sodelavke in sodelavci, ki so predani delu in Telekomu Slovenije.

- Kaj smatrate kot svoj največji dosežek na vašem delovnem mestu in kariere?
Delati v Telekomu Slovenije vidim kot velik korak v svoji poslovni karieri. V dobrih treh letih mi je uspelo, da je sektor za marketing za marketing postal subjekt, ki je dobro sprejet med drugimi organizacijskimi enotami in več kot enakovreden partner pri operativnem delu. Centralizacija službe za »Market Intelligence«. Poenotenje tona komunikacije in vizualnega izgleda komunikacije Telekoma Slovenije. Uspešna tržno-komunikacijska akcija na Kosovu za blagovno znamko Ipko, ki je bila odličen sestavni del siceršnjega velikega projekta v okviru več podjetij skupine Telekom Slovenije. V konkurenčni situaciji sta blagovni znamki Telekom Slovenije in SiOL ostali ugledni, kar nam kažejo raziskave, priznanji Superbrands in Trusted Brands, tržni delež pa upada počasneje kot v večini svetovnih nacionalnih operaterjev, čeprav mi je vsakega uporabnika, ki se odloči za drugega ponudnika telekomunikacijskih storitev, žal. Sponzorski projekt Prva Liga Telekom Slovenije (z nagrado Sporto, za najboljši sponzorski projekt leta). A kot rečejo, največji dosežki so še pred nami.
Za največji dosežek v karieri pa smatram to, seštevek vseh odličnih projektov v katerih sem sodeloval ali jih vodil, zadovoljnih uporabnikov telekomunikacij, avtomobilov, bančnih storitev, lesnih premazov, pijač…, predvsem pa neizmerno bogat krog sodelavcev, somišljenikov in prijateljev, s katerimi ostajamo povezani, kjerkoli smo že.

- Kako bi ocenili stanje marketinga v podjetjih v Sloveniji?
Pred njim je še velika prihodnost.

- Kakšna bo prihodnost marketinga pri nas in v najbolj razvitih državah?
Nedavno sem bil na kongresu marketinških direktorjev v Londonu. In tamkajšnji vodilni delavci na področju marketinga so navajali podobne probleme, kot jih mi.

Vir: http://www.finance.si/smk, mag. Nastja Mulej, New Moment, 041 540 866, nastja@newmoment.si.

sorodni članki





Sreda
od 14 do 29 °C

Četrtek
od 16 do 30 °C

Petek
od 16 do 26 °C

Sobota
od 15 do 29 °C

Anketa

Se vam zdi vaša spletna stran učinkovita?
Da
Ne
Kako naj pa to vem?
Je nimam

    rezultat