| 

Poslovne priložnosti

Kaj je marketing? Kaj ni marketing?

Kaj je marketing? Kaj ni marketing?

Že nekaj tednov vas vabimo na 13. Slovensko marketinško konferenco, ki bo 27. in 28. maja v Portorožu, pa želimo pojasniti, kaj je funkcija marketinga, zakaj je marketing osnova vsakega uspešnega poslovanja, in zakaj to ni (samo) agresivno pospeševanje prodaje pralnih praškov po televiziji. Zato smo zaprosili člane programskega odbora letošnje SMK, da , a sladko pojasnijo svoj pogled na to besedo, opravilo, delo…

Programski svet sestavljajo priznani posamezniki iz poslovnega in akademskega sveta in je uveljavljen način priprave programa vsake Slovenske marketinške konference. Na tak način dosežemo največjo strokovnost in aktualnost programa. Zaradi njegove samostojnosti pri določanju programa pa tudi neodvisnost.

  • Predsednik programskega sveta: Aleksander Uranc, Gorenje
  • Podpredsednika sveta: Maja Makovec Brenčič, Ekonomska fakulteta
  • Člani sveta: Uroš Cvetko, Valicon - Janez Damjan, Sartes Consultin - Peter Frankl, Finance - Ladeja Godina Košir, IPRK - Primož Hvala, H&S Consulting, predsednik DMS - Maja Lapajne, Trimo - Aleksandra Pisnik Korda, Ekonomsko poslovna fakulteta - Eva Aljančič, Simobil.

Kaj so dejali, lahko preberete v nadeljevanju.

Marketing je podlaga, s katero pridobivamo, zadovoljujemo in šarmiramo kupce.
Peter Frankl je diplomirani novinar, urednik in direktor Časnika Finance, kjer je zaposlen od leta 1992


Je ljubezen. Je navdušenje razumeti in zadovoljevati potrebe drugih, hrepenenje po stalni menjavi z vsemi okoli sebe v svoje in njihovo zadovoljstvo.
Primož Hvala je osem let vodil DMS,delal na NLB, Financah in Formitasu, zdaj pa je partner v podjetju Human&Salesconsulting, kjer svetuje na področju prodajnega managementa.


Marketing je flirtanje. Je zapeljevanje. Je erotika. Je ustvarjanje vezi. Je znanost. Je umetnost in je način življenja. Marketing ni zavajanje. Ni zapravljanje. In ni nujno zlo.
Maja Lapajne je po 7-letnem obdobju spoznavanja produktov in trgov leta 2000 dobila priložnost in prevzela vodenje takrat novoustanovljenega oddelka za marketing v Trimu d.d.


Marketing so vse tiste dobre prakse, ki so prinesle veljavo znanim znamkam, uspeh njihovim lastnikom in zadovoljstvo njihovim potrošnikom. Nekatere so povzete v učbenikih in predstavljajo zanimivo zgodovino marketinga. Poznavanje te zgodovine je včasih koristno za usmerjanje naše inovativnosti in podjetnosti.
Janez Damjan piše in predava o trženju in psihologiji ter raziskuje in svetuje v okviru svojega podjetja Sartes


"Marketing is everything and everything is marketing", je leta 1991 zapisal McKenna in dodal, da je trženje - "everyone´s job". Današnje trženje je prav to: celovita naravnanost in kultura podjetja, osredotočena h kupcu in okolju, v katerih ustvarja in posluje. Trženje je torej nekaj, kar živi (naj bi živelo in delovalo) v vseh porah podjetja. Pri tem je osnovno poslanstvo trženja razumevanje in ustvarjanje vrednosti za kupca, razvoj dolgoročnih odnosov s kupci, delovanje v korist podjetja in vseh njegovih deležnikov. Trženje ima še posebej dinamično plat v kupcih, saj tudi mi soustvarjamo trženje in ga poganjamo dan za dnem - tako lokalno kot globalno. Zato trženje ni le procesno in dolgoročno naravnano delovanje podjetij, ampak tudi razvijajoča se zgodba posameznika in družbe.
Maja Makovec Brenčič je izredna profesorica na Ekonomski fakulteti v Ljubljani in podpredsednica programskega sveta SMK 2008


Za splošno javnost je marketing še zmeraj sinonim za reklamo, oglase, prodajo, torej poistovetenje s tistim najbolj vidnim delom marketinga. Za strokovnjake s področja marketinga pa je marketing mnogo več – strateško raziskovanje in odločanje o tem, kako oblikovati, posredovati in komunicirati kupcu vrednost izdelkov in storitev ter s tem omogočiti uspešno rast podjetja.
Zame osebno je marketing krasna, zelo življenjska filozofija – kako (p)ostati privlačen. Marketing ni dolgočasen, ni vkalupljen in omejen s strogimi pravili in definitivno ni knjiga z recepti, zato ne verjemite knjigam (in avtorjem), ki vam obljubljajo, da boste ob sledenju njihovim desetim (ali stotim) korakom postali uspešni. Je trdo in garaško vsakodnevno prilaganje kupcem in iskanju inovativnih poti za zadovoljitev njihovih potreb in ustvarjanje njihovega zadovoljstva.
Aleksandra Pisnik Korda, višja predavateljica in predstojnica smeri za marketing na visokošolskem študiju na Ekonomsko poslovni fakulteti


Kar za ene je, za druge ni, najboljše stvari pa se rodijo, kadar marketing zaživi prav na šivu med obema pojmovanjema. Ker je živ, spremenljiv, dinamičen, prožen in nikoli do konca definiran pojem, ki zvedavo odpira prostor novemu in drugačnemu, je vedno znova izziv za vse, ki se ga tako ali drugače dotikamo. Če verjamemo, da so njegov temelj odnosi, ki pa jih ni brez komuniciranja, je dovoljeno sklepati, da je pravzaprav vkodiran v naš DNA in mutira v sozvočju z vsemi spremembami, ki smo jim izpostavljeni.
Ladeja Godina Košir, svetovalka za komuniciranje; partnerka in direktorica Inštituta za poslovno rast in kreativnost


Marketing je sredstvo za povečevanje VREDNOSTI podjetja. Ta dodatna vrednost podjetja se ustvarja skozi uvajanje novih (inovativnih) izdelkov/storitev, ki so skladni s potrebami in pričakovanji kupcev, skozi učinkovito komuniciranje izdelkov in blagovnih znamk ter skozi zagotavljanje dobre razpoložljivosti izdelkov na prodajnih mestih.
Aleksander Uranc je vodja marketinga v Gorenju, marketinški direktor leta 2007 in predsednik programskega sveta SMK 2008


Nekaj med znanostjo in religijo. Nekaj na poti med oglaševanjem in strateškim odločanjem. Nekaj, kar bi morali vsi v poslovnem svetu razumeti (in početi), pa prepogosto ostaja nerazumljeno - tudi med tistimi, ki zanj živijo. Nekaj, kar bi moralo biti osredotočeno na potrošnika, pa se velikokrat ukvarja samo s seboj. Marketing je poslovna filozofija - da je razumevanja potrošnika ključno za sprejemanje poslovnih odločitev - a tudi kjer ta filozofija obstaja, je pogosto omejena le na eno poslovno funkcijo. Marketing je spoznanje, da podjetje obstaja zgolj zaradi potrošnika ter da je njegova uspešnost odvisna od prilagojenosti vseh poslovnih procesov potrebam in pričakovanjem le-tega.
Uroš Cvetko, izvršni direktor, trženjsko raziskovalnega in svetovalnega podjetja Valicon


Vir in več informacij: http://www.finance.si/smk, mag. Nastja Mulej, New Moment, 041 540 866, nastja@newmoment.si.

 

sorodni članki