| 

Postal sem podjetnik

Življenjepis ali CV

Življenjepis ali CV

Življenjepis ali curriculum vitae oziroma na kratko CV je vaša osebna in profesionalna samopredstavitev, s katero želite prepričati morebitnega delodajalca, da ste ravni vi pravi za službo, ki jo ponuja. Kako naj izgleda, kaj naj vsebuje in kako dolg naj bi bil CV, je postalo že prava znanost. Kateri so tisti oblikovni in vsebinski dejavniki, ki bodo vašega morebitnega novega šefa prepričali, da vas bo povabil vsaj na predstavitveni razgovor na štiri oči. Ker je prvi vtis najbolj pomemben (in po nekaterih psiholoških analizah, naj bi bilo odločilnih prvih 7 sekund), imate torej le nekaj sekund časa, da brez osebnega stika prepričate tistega, ki bo v roke vzel vaš CV, da ga ne bo tudi zelo hitro odložil in porinil na stran.

Torej kakšna naj bo prošnja, da prepriča, kakšen mora biti zmagovalni CV? Naj bo tog, suhoparen ali malo okrašen, naj bo poleg tudi fotografija ali ne? Bistvo je, da pritegne pozornost. V pozitivnem smislu, seveda. Pri prošnji so pomembni zlasti inovativnost, svežina, verodostojnost in dobra raziskava. Vedeti je potrebno vse o podjetju, v katerem želite delati, ponuditi pa je treba tudi dober razlog za povabilo na osebni razgovor. Podate lahko nek tehten (in resničen) razlog, zakaj in kako bi lahko koristili podjetju in ga obogatili. Poleg tega naj ne bo prošnja nikoli predolga. Pet ali več tipkanih strani ne bo prebral nihče. Vsaj v celoti ne! Odločitev o tem, ali bo vaša prošnja suhoparna in tradicionalna ali pa malo bolj čustveno obarvana, s priloženo fotografijo in opisom vaših prostočasnih dejavnosti, je odvisno tudi od delovnega mesta, ki ga želite. Nikakor pa ne boste zgrešili, če vaši konjički kažejo na to, da ste ustvarjalna in kreativna oseba. Če pa vaša izobrazba in delovne izkušnje ne ustrezajo zahtevam za delovno mesto, potem vam zasebne ure solo petja ali pretečen maraton, s katerim ste se pohvalili v svoji prošnji, ne naredijo nikakršne usluge. Podrobno opisovanje je bilo v zadnjem času morda res modno, a počasi izgublja čar in spet so zaželeni bolj kratki, jedrnati in učinkoviti življenjepisi. Morda še nekaj oblikovnih nasvetov. Najbolj profesionalna oblika CV-ja bi bila: bel papir A4 formata s črno pisavo. Življenjepis naj bo natipkan. Trend ročno napisanih prošenj in življenjepisov počasi upada. Zlasti pa se ne poslužujte ročne pisave, če je vaša pisava zelo nečitljiva. Vedno se na prošnjo lastno ročno podpišite in zraven še pripišite svoje ime.

Primerjava med vsebinsko čustvenim in med tradicionalnim življenjepisom.

Čustveno obarvan življenjepis obsega: Tradicionalen življenjepis pa obsega:
  • Osebni podatki: ime in priimek, priložena fotografija, datum in mesto rojstva, stalni in začasni naslov, telefon, e-mail.
  • Izobrazba, druge usposobljenosti (razni strokovni tečaji)
  • Delovne izkušnje, delovna doba
  • Konjički
  • Osebne značilnosti in vrednote - samoopis
  • Znanje tujih jezikov
  • Računalniško znanje
  • Osebni podatki: ime in priimek, datum in mesto rojstva, stalni in začasni naslov, telefon, e-mail.
  • Izobrazba
  • Delovne izkušnje
  • Znanje tujih jezikov


Če se prijavljate na javni razpis za neko delovno mesto, so v razpisu vedno navedeni vsi dokumenti, zahteve in pogoji, ki jih morate priložiti, navesti in izpolnjevati, da se lahko prijavite nanj. Vedno upoštevajte navodila in v svojo prošnjo po nepotrebnem ne navajajte drugih podatkov.

Sicer pa na spletu najdete vrsto obrazcev, ki vam lahko pomagajo pri sestavi vašega življenjepisa. Če pa bo tisti pravi in celo zmagoviti, pa je največ odvisno od »teže vsebine« in ne od oblike! Je pa oblika tisto, kar morda na prvi vtis šteje v očeh bralca!

Urška Č.

Vir: Elle, Maj 2008, Zmagovalni CV, Kako prepričati morebitnega delodajalca?

sorodni članki