| 

Uporabne informacije

Drobne službene laži

Drobne službene laži

09.05.2008 ob 13:20

Neradi si priznamo, ampak kar je res je res: vsi smo po malem lažnivci. To je resnica in dejstvo. Drobne laži - in občasno tudi malo večje laži - so del službene kulture, skoraj v isti meri kot dolgočasni sestanki in opravljivi sodelavci. Delovni dan, ki v celoti mine brez ene same male laži, potegavščine oziroma širokoustenja (po domače: nakladanja), je prava redkost.

Dobra novica pri tem pa je, da večina teh drobnih laži in nepoštenosti ne izhaja iz slabih namenov. Ravno obratno. Kajti s podajanjem drobnih neresničnih izgovorov, ne želimo vedno okolice prevarati, pač pa želimo ljudem ugajati, jim ponuditi odgovor, ki ga (po našem mnenju) želijo slišati v tistem trenutku, pa čeprav to velikokrat storimo na lastno škodo.

Pa vseeno so nas naše mame učile drugače. Da lagati ni lepo! Torej naj laganju, tudi drobnemu, napravimo konec!? Absolutno. Tako vsaj pravijo strokovnjaki s področja delovne psihologije. Kajti drobne laži vas lahko dolgoročno pripeljejo do tega, da ne boste več našli izhoda iz njih ali pa se vam bodo celo zabrisale meje med resnico in neresnico. Prišle vam bodo v navado, v kri. Poleg tega pa govorjenje resnice na dolgi rok dela v vašo korist in v korist vaših sodelavcev.

Kljub temu, da je laž preprosto povedati in velikokrat jo boste celo odnesli s celo kožo in brez posledic, ker nihče ne bo izvedel resnice, s tem ustvarjate slabo delovno vzdušje. V pomoč, da boste v vaše delovno okolje vnesli več poštenosti, vam razkrivamo pet največkrat uporabljenih "drobnih laži", ki so vam že prešle v navado in jih zato morda sploh ne prepoznate več.

1. Z veseljem ...
Zavrtite film za eno uro nazaj! Kolikokrat ste v tem času rekli: "Z veseljem bom storil-a to in to." in "Ne, ni nobenega problema, z veseljem se bom lotil-a dodatne naloge!" In zakaj ste to rekli!? Zato, ker vam je nalogo dodelil vaš nadrejeni in se ga/jo ne upate zavrniti, ker se bojite, da bi morda zaradi tega celo izgubili službo. Ob tem se ne zavedate nečesa. Če ste dali obljubo, da bo delo opravljeno, potem se od vas to tudi pričakuje! Zato povejte po pravici, če ste prezasedeni, ali pa vprašajte, če gre za prioriteto oziroma do kdaj mora biti delo končano.

2. Ne, nimam nobenih vprašanj. Vse mi je jasno!
Če naloge niste dobro razumeli, obvezno prosite za dodatna pojasnila! Težje boste popravljali napake za seboj zaradi vaše "drobne laži", kot pa če boste zaprosili za dodatne napotke, smernice, razlago.

3. Budilka ni zvonila!
Za vaše zamude, ne more biti vedno kriva budilka! Bodite odgovorni in povejte resnico. Drugače bo trpel vaš ugled, vaša kredibilnost in kmalu vas bodo označili za nezanesljivega "zaspanca"!

4. Ne to ni prehlad, le seneni nahod mi nagaja!
Če ste prehlajeni in ste "hodeči bacil" ostanite doma. Sodelavci vam bodo hvaležni.

5. Vse gre po načrtih! Delo bo končano ob pravem času!
Če slutite, da projekta ne boste dokončali v roku, v tistem trenutku to povejte nadrejenemu. Prosite za pomoč in morda vam bo v večji skupini le uspelo delo dokončati ob pravem času. Nikar s priznanjem, da bo delo verjetno končano z malo zamudo, ne čakajte do zadnje minute pred rokom za oddajo. To je zelo neprofesionalno, stresno za vas in za vse udeležene v projektu, poleg tega pa to lahko za podjetje predstavlja dodatne stroške in ga stane ugleda.

Urška Č.

Povzeto po Five Lies We All Tell at Work, By Anthony Balderrama, CareerBuilder.com write, www.msn.com 

sorodni članki


Komentarji: 0 

Dodajte komentar


Dodajte komentar
Ime:
Vsebina:
Prepiši kodo:
(upoštevajte velike in male črke)
Prosimo vas, da pri pisanju komentarjev niste žaljivi. Vaši prispevki naj ne vsebujejo izrazov, ki niso primerni za objavo.




Torek
od 11 do 25 °C

Sreda
od 12 do 25 °C

Četrtek
od 14 do 21 °C

Petek
od 14 do 19 °C

Anketa

Se vam zdi vaša spletna stran učinkovita?
Da
Ne
Kako naj pa to vem?
Je nimam

    rezultat