| 

Aktualno

Peter Curk, direktor marketinga, SI. MOBIL

Peter Curk, direktor marketinga, SI. MOBIL

Peter je človek, ki resnično razume in živi marketinško filozofijo in ob tem uspešno izpolnjuje dolgoročne strateške načrte s pomočjo kratkoročnih taktičnih ciljev in rešitev. Ob jasno zastavljeni viziji se ne izgublja v podrobnostih. Ob nenehnem iskanju novih priložnosti, venomer v center pozornosti postavlja zadovoljstvo uporabnikov. Si.mobilu se je pridružil leta 2001 kot pomočnik direktorja marketinga. V naslednjih letih se je spoprijel z različnimi izzivi v različnih vodstvenih vlogah znotraj sektorja marketing. Od maja 2007 kot direktor vodi ekipo 40 sodelavcev, ki z zagnanostjo, strastjo in predanostjo skrbijo, da je Si.mobil med najmočnejšimi blagovnimi znamkami in najuspešnejšimi podjetji v Sloveniji.

Marketing kot povezovalni člen znotraj podjetja

Peter Curk je marketinški strokovnjak in pa tudi vodja, ki se zaveda pomembnosti sodelovanja z vsemi vitalnimi deli podjetja. Poleg oddelka Tržnega komuniciranja, katerega rezultati dela so navzven najbolj vidni, sektor marketinga v Si.mobilu sestavljajo še oddelki:
  • Produktni marketing (razvoj in trženje glasovnih in podatkovnih paketov, produktov in CRM),
  • Tržno poročanje in raziskave,
  • Storitve in vsebine (razvoj in trženje vsebin in storitev z dodano vrednostjo, npr. Vodafone live!).

Z dostopom in izmenjavo znanja znotraj skupine Vodafone in skupine Mobilkom Astria, marketinga oblikuje in izvaja tržno strategijo podjetja. Močan tržni nastop Si.mobila v zadnjih letih izhaja iz doslednega udejanjanja te strategije, ki predstavlja jedro celotne strategije podjetja. Tržni uspehi pa so posledica zelo dobro usklajene strategije trženja s strategijo tehnološkega razvoja in strategijo razvoja kadrov ter procesov.

Razvoj in cene v funkciji trženja

Kot vodja produktnega marketinga je bil odgovoren za razvoj in trženje vseh storitev in tudi vodenje procesa upravljanja odnosov s strankami. Peter je še kot vodja CRM oddelka zasnoval Si.mobilov CRM program, vodil oddelek, odgovoren trženje prebivalstvu, kasneje pa celoten oddelek produktnega marketinga. Kljub temu, da Si.mobil nima navzven oglaševanega programa zvestobe, oblikovanega v obliki kluba ali kartice, so rezultati našega procesa upravljanja odnosov s strankami izjemni. V mednarodnih primerjavah se namreč redko najde operater mobilne telefonije, ki bi imel tako zveste uporabnike, kar nam priznavajo tudi sestrska podjetja v skupini Mobilkom Avstrija in partnerji iz skupine Vodafone.

Tudi dobro zastavljeni produkti ter storitve dokazujejo, da marketing v Si.mobilu ne pomeni zgolj tržnega komuniciranja, temveč tržni način razmišljanja od ideje do ponudbe. Številni inovativni produkti in storitve, kot je navigacijski GPS sistem na mobilnem telefonu Si.navigator, rešitve iz mobilne pisarne (BlackBerry iz Vodafona, Vodafone Mobile Connect Card, Mobilni internet), multimedijski portal Vodafone live!, plačevanje preko mobilnega telefona (Si.nakup) pa izpolnjujejo zavezo o ponujanju uporabnih rešitev, ki v ospredje postavljajo uporabnika in ne image.

Spreminjajoče se tržne razmere in uporabniške navade so vodile v začetek partnerskega sodelovanja z največjo trgovsko verigo Mercator. Še kot vodja Produktnega marketinga je zasnoval poslovni model sodelovanja z Mercatorjem, koordiniral skupni nastop na trgu ter vodil razvoj novega predplačniškega paketa Mmobil. Na področju mobilne telefonije je Si.mobil do pred kratkim predstavljal edino alternativno prevladujočemu operaterju, katerega tržni položaj izhaja iz preteklega monopola. Si.mobilovi današnji uspehi temeljijo premišljeni cenovni strategiji, ki je temelj Si.mobilove tržne strategije.

Blagovna znamka je več kot le oglaševanje

Peter razume prednost fokusiranega nagovora primarnih ciljnih skupin, strategija, ki jo podpira pa je iz leta v leto bolj uspešna pri utrjevanju lojalnosti obstoječih uporabnikov kot tudi pri pridobivanju novih naročnikov. Naklonjenost blagovni znamki oz. brand preference kontinuirano narašča, rast uporabnikov je predvsem v zadnjem letu izjemna, znaša kar 18 odstotkov, čemur sledijo tudi prihodki. Vse to potrjuje pravo smer v izvajanju marketinških aktivnosti.
Z inovativnim tržnim spletom, ki temelji na internetnem okolju in specifičnim tržnim komuniciranjem, je Si.mobil v preteklih letih pridobil primat v ciljni skupini mlajših. Izhajajoč iz svoje izkušnje s svetovnim spletom in trendi v tujini je Peter v letu 2006 spremenil dotedanji pristop Si.mobila do interneta. V Si.mobilu je presekal z miselnostjo „internet - plakat na spletu”, reorganiziral delo na tem področju, preusmeril del sredstev iz klasičnega medijskega prostora v interaktivni svet ter zasnoval strategijo sodobnega interaktivnega trženja. V letu 2007 je tako Si.mobil prenovil spletno stran www.simobil.si , lansiral ločen „portal” za mlade www.ortosmart.si ter kot prvo slovensko podjetje vstopil v Second life (srebrno priznanje v kategoriji Interaktivno oglaševanje na letošnjem SOF-u). Vse skupaj pa je Si.mobil povezal v akciji OrtoSmart, kjer je bil internetno okolje uporabljeno kot stičišče in osrednji medij za komunikacijo s ciljno skupino mladih (srebrno priznanjem na letošnjem SOF-u v kategoriji Inovativne oblike komuniciranja, zlato priznanje v kategoriji Celostne oglaševalske akcije).
Na podoben način želi širiti in nadgrajevati stično polje potencialnega potrošnika s storitvami in produkti tudi na prodajnih mestih. Trend evolucijskega razvoja modernega potrošnika, teži k razvoju prodajnih mest, ki omogočajo preizkušanje vseh storitev in produktov. Moderni potrošnik oziroma "trysumer" tako v Simobilovih centrih najde mesto, kjer storitev preizkusi in tudi kupi, poleg tega pa najde tudi strokoven nasvet ali toplo besedo. Prvi primer tega je center prihodnosti v sedanjosti, Si.mobil – Vodafone LAB v zabaviščnem parku Arena Vodafone live!, katerega osnovo je zasnoval ravno produktni marketing, v tesnem sodelovanju s prodajo. Po uspešnem odprtju tega centra se je idejna zasnova razširila na vse Si.mobilove centre. To največjemu konkurentu še do danes ni uspelo.
Si.mobil se je dokazal tudi z družbeno angažiranim nagovorom mladih, ki je strnjen v ideji „Žur z razlogom”. V letu 2007 je Žur z razlogom v parku Tivoli zbral več kot 20.000 mladih, ki so se zabavali ter istočasno prostovoljno donirali društvu Beli obroč.

Peter kot vodja

Petrov način presega klasične pristope in izjemno dobro uteleša vrednote podjetja – strast, odprtost in „za stranko”. Ob sebi je zbral ekipo mladih managerjev, ki tesno sodelujejo z ostalimi sektorji predvsem pa delujejo kot ekipa. Z napredovanji znotraj podjetja je vedno znova dokazal, da je sposoben prerasti vse pasti spreminjajočih se odnosov s sodelavci ter kljub temu ustvariti izjemno vzdušje. Njegove vodstvene veščine je potrdila tudi raziskava interne klime - SiOK, ki je v letu 2007 pokazala znatno izboljšanje vodenja sektorja marketing.


Skrajšan povzetek karierne poti v Si.mobil-u:
  • Maj 2007 direktor sektorja Marketing
  • Maj 2006 vodja oddelka Produktni marketing
  • Dec. 2004 vodja oddelka Rezidenčnega trga v Produktnem marketingu
  • Dec. 2003 vodja oddelka CRM (Customer relationship management) v Produktnem marketingu
  • Nov. 2002 Specialist za CRM
  • Nov. 2001 Specialist za poseben projekte, podpora direktorju Marketinga

Priznanje Marketinški direktor leta

Peter Curk je eden izmed treh kandidatov, finalistov za priznanje Marketinški direktor leta, ki ga organizira in podeljuje Društvo za marketing Slovenije (www.dmslo.si). Društvo izbira drugič zapored, z željo izpostaviti posameznike, ki si jih marketinška skupnost želi in je nanje upravičeno ponosna, ter poudariti interdisciplinarnost in poslovno učinkovitost marketinga. Za zaključek pa še odgovori g. Curka na vprašanja komisije, ki so tri finaliste izbrali med dvajsetimi prijavljenimi kandidati.

1. Zakaj ste se prijavili na izbor za Marketinškega direktorja leta?
Zavedam se uspeha in napredka, ki jo je dosegel marketing v Si.mobilu in del tega je tudi moje delo. Naši rezultati, moji predhodniki in sodelavci so mi dali pogum. Rekel sem si: Poskusit ni greh, nismo brez šans.

2. Kako se počutite med izbrano trojico?
Odlično, danes pa je tudi presenečenje že mimo. Oba finalista sta izvrstna strokovnjaka in to si štejem v čast.

3. Kdo bi moral zmagati v Sloveniji (ne nujno samo od izbrane trojice)?
Direktor, ki ne vodi le tržnega komuniciranja. Trženje je veliko več kot le komuniciranje, pa čeprav se to marsikje, ne le v splošni javnosti, enači. Med finalisti pa gre moj izbor tako: fiksen telefon sem odklopil že pred leti, smuči sem zamenjal za snowboard , mobilni telefon pa uporabljam praktično non-stop?

4. Katere so največje ovire pri vašem delu v funkciji vodje marketinga?
Konkurenca, konkurenca in konkurenca. Interno pa največji izziv predstavlja usklajevanje z ostalimi sektorji, ki skupaj s trženjem sodelujejo pri razvoju novih produktov in storitev. Delam v panogi, ki trži preproste in uporabne storitve, za katere je potrebna zelo napredna tehnologija.

5. Kaj so največje prednosti?
Izvrstna ekipa, dostop do znanja v celotni skupini mobilkom in Vodafone in veliko razumevanje vodstva podjetja. To mi daje zelo proste roke pri usmerjanje tržnega pristopa.

6. Kaj smatrate kot svoj največji dosežek na vašem delovnem mestu in kariere?
V Si.mobilu sem začel kot študent in tudi danes me nihče ne vika. To je zame uspeh. Sicer pa sem danes najbolj vesel, ko vidim zadovoljstvo naših strank. To nam uspeva z vseprisotno usmerjenostjo k uporabniku in izvrstnim procesom upravljanja odnosov s strankami. CRM je poleg cenovne politike meni najljubši del marketinga.

7. Kako bi ocenili stanje marketinga v podjetjih Sloveniji?

Trend razvoja je pozitiven, stroka sicer zmore in mora narediti še več. V preteklosti so imele primat oglaševalske agencije, kar se v splošni javnosti pozna še danes. Splošna javnost na trženje gleda kot na obrt ustvarjanja oglasov. Še danes me zaboli srce, ko se tudi v poslovnih krogih enači trženje in tržno komuniciranje, še bolj pa me zbode enačenje trženja in prodaje.

8. Kakšna bo prihodnost marketinga pri nas in v najbolj razvitih državah?

Nekih bistvenih razlik ne vidim, ker smo del globalnega trga. Je pa res, da je slovenskih podjetij, kjer bi trženje v polni meri razvilo celoten spekter svojih idej in orodij, malo. Tudi pri tem vpliva velikost. Kdor bo hotel uspeti izven Slovenije, trženje še kako potrebuje in to v polnem pomenu besede. Verjamem pa, da je prihodnost lepa, tudi za trženje.

Vir in več informacij http://www.finance.si/smk, mag. Nastja Mulej, New Moment, 041 540 866, nastja@newmoment.si

sorodni članki