| 

Poslovne priložnosti

Raziskava trga – skoraj zastonj

Raziskava trga – skoraj zastonj

16.04.2008 ob 09:00

Ni potrebno zapraviti ogromnih vsot za profesionalne raziskave, ko včasih zadošča že Internetna anketa, državni statistični podatki ali pa preprost vprašalnik, ki ga s seboj vzamete na tržnico.
Velika podjetja porabijo milijone za sofisticirane raziskave in ciljne skupine priznanih tržno raziskovalnih družb, da bi ugotovili, če bodo izdelki za določeno ceno pritegnili kupce. Toda za podjetnike z omejenimi sredstvi obstajajo še druge, bolj ugodne poti do željenih informacij o potencialnih strankah. Naštevamo nekaj praktičnih nasvetov:

1. Raziskujte na enak način, kot prodajate. Čeprav je diagram ali graf najbrž prva stvar, na katero pomislimo ob besedni zvezi “raziskava tržišča”, bi moral biti prvi korak pred vstopom na trg, zanesljiv vpogled v potrebe in zahteve vaše potencialne stranke, in sicer je priporočljivo, da raziskavo opravite na enak način, kot boste izdelek kasneje prodajali. Če prodajate svoje izdelke osebno, tudi raziskujte osebno, z neposrednim stikom. Če se poslužujete telefonske prodaje, tudi raziskavo trga opravite preko telefona. Če ne veste natančno, koga sploh vključiti v svojo raziskavo, vzemite s seboj anketni list in se v soboto zjutraj odpravite na tržnico. Z ljudmi, kateri so po vašem mnenju tisti, ki bodo vaš izdelek kupovali, morate vzpostaviti neposreden kontakt. Velikokrat bo njihov profil povsem v nasprotju z vašimi pričakovanji.

2. Uporabite javno dostopne podatke. Za najdražjo možno raziskavo trga ste že plačali – saj ste vendar davkoplačevalec. Statistični urad RS na svoji spletni strani www.stat.si razpolaga z mnogimi, ponavadi natančno razčlenjenimi demografskimi podatki, ki jih lahko uporabite. Če naprimer želite doseči ljudi na jutranji vožnji v službe, preverite ob katerih urah se v vašem mestu večina ljudi odpravi na delo. Če želite odpreti trgovino z otroškimi potrebščinami, preverite koliko žensk je v lanskem letu dejansko rodilo. Baza podatkov seveda ponuja še veliko več, vam pa na ta račun ni potrebno opraviti tiste primarne raziskave, ampak se lahko lotite bolj natančno določene sekundarne raziskave.

3. Najemite študente poslovne fakultete. Morda si profesionalnih raziskovalcev trga ne morete privoščiti, lahko pa stopite v stik z lokalno poslovno fakulteto in se pozanimate, če se tovrstna raziskava lahko opravi v sklopu študija. Nekateri profesorji z veseljem vključijo v predavanja in vaje naloge, preko katerih študentje dobijo praktične izkušnje iz realnega poslovnega okolja. Vaša obveznost pa je, da zagotovite čas, delite vse potrebne informacije in na koncu tudi rezultate ter povratne informacije. Študentska raziskava se seveda ne more primerjati z raziskavo uveljavljenega podjetja, pa vendar boste za majhno, če sploh kakšno, ceno dobili povsem spoštljivo narejen projekt.

4. Ustvarite spletno skupnost. Še posebej je ta način primeren za vsa podjetja, ki poslujejo preko spleta. Forumi ali chati vam lahko pomagajo razkriti izkušnje kupcev z izdelkom ali storitvijo, ali pa vam razkrijejo vtis, ki ga o podjetju dobijo vaše stranke. Če že imate nako obstoječo bazo strank, jih lahko kar sami povabite k sodelovanju v spletni skupnosti, da bi kar najbolj ujeli svojo ciljno skupino. Vzpostavitev foruma vas ne bo stala veliko, raziskava pa bo potekala, kot bi stali v sobi s 500 kupci, ki z vami klepetajo, vi pa le stojite zraven in pazljivo poslušate.
Čeprav so na voljo opisane naredi-sam možnosti, so formalne, profesionalne raziskave še vedno vredne svojega denarja. Strokovnjaki svetujejo, da podjetje v začetni fazi nameni okrog 5 do 10 odstotkov začetnih sredstev za raziskavo trga, preden se spustijo v večje naložbe. Veliko bolje je namreč že po vloženih 5.000 evrih in ne šele po tretjem obroku kredita ugotoviti, da trg na vaš izdelek ali storitev pač še ni pripravljen.

Vir: Market Research on the Cheao, John Tozzi, BusinessWeek.com

sorodni članki


Komentarji: 0 

Dodajte komentar


Dodajte komentar
Ime:
Vsebina:
Prepiši kodo:
(upoštevajte velike in male črke)
Prosimo vas, da pri pisanju komentarjev niste žaljivi. Vaši prispevki naj ne vsebujejo izrazov, ki niso primerni za objavo.




Sreda
od 14 do 29 °C

Četrtek
od 16 do 30 °C

Petek
od 16 do 26 °C

Sobota
od 15 do 29 °C

Anketa

Se vam zdi vaša spletna stran učinkovita?
Da
Ne
Kako naj pa to vem?
Je nimam

    rezultat