| 

Aktualno

Gostje 13. Slovenske marketinške konference: g. Janez Škrabec

Gostje 13. Slovenske marketinške konference: g. Janez Škrabec

Na letošnji že 13. Slovenski marketinški konferenci, ki bo potekala 27. in 28. maja 2008 v Portorožu, bodo na dveh okroglih mizah govorili najuspešnejši slovenski podjetniki in podjetnice, direktorji in direktorice o svojem poslovnem razvoju in uspehu, gledano skozi marketinške oči. Naj omenimo samo nekatere: Joc Pečečnik (Elektronček), Angelika Mlinar (Angelski keksi), Mateja Jesenek (Mercator), Sandi Češko (Studio Moderna), Janez Škrabec (Riko) in drugi.

Sicer pa bo dvodnevni program potekal takole:

  • 27. maj ob 16.20 do 18.00 bodo direktorji Joc Pečečnik (Elektronček), Sandi Češko (Studio Moderna), Maria Anselmi (Bisnode) in Mateja Jesenek (Poslovni sistem Mercator) na okrogli mizi odgovarjali na vprašanje: Kaj šteje v očeh kupca?;
  • 28. maj ob 14.00 do 15.30 pa bodo podjetniki Boštjan Kozole (Eurosad), Auguštin Penič (Viva La Musica Augustin) in dr. Angelika Mlinar (Angelski keksi) na okrogli mizi, ki jo bo odprl uvodničar Janez Škrabec (Riko) razpravljali o dilemi: Kako podjetniki razumejo kupca?

Vsem zgoraj naštetim so organizatorji marketinške konference postavili nekaj vprašanj:

  • Kako vi razumete kupca?
  • Kaj je tisto, kar šteje v očeh vašega kupca?
  • Prodajate tisto, kar znate delati, ali tisto, kar želijo vaši odjemalci?
  • Kako to ugotovite?
  • Kakšna je vaša povezava med podjetništvom, marketingom in managerstvom?

V tem prispevku vam predstavljamo odgovore, ki jih je mag. Nastja Mulej dobila na omenjena vprašanja od podjetnika Janeza Škrabca, Riko. Obenem vam na kratko predstavljamo njegov življenjepis.

Janez Škrabec, Riko

Janez Škrabec spada med najuglednejše poslovneže in za eno najvplivnejših osebnosti na Slovenskem. Med mnogimi priznanji, ki jih je prejel za svoje delo, še najbolj izstopa leta 2007 prejeta nagrada časnika Finance za izjemne dosežke na področju gospodarstva ter letos prijeta nagrada GZS za izjemne gospodarske in podjetniške dosežke.
V Sovjetsko zvezo je sprva odšel kot predstavnik zunanje trgovine, iz Ruske federacije se je vrnil kot podjetnik, ki je svojo poslovno zgodbo najprej zgradil na filozofiji posredništva, nato pa jo razvil v globalni projektni menedžment.

Danes podjetje Riko, ki nastopa predvsem na trgih Ruske federacije, Belorusije in Ukrajine ter Makedonije, trži inženiring storitve na področju strojegradnje, gradbeništva, skladiščnih in transportnih sistemov, energetike in ekologije.

V nadaljevanju pa še njegovi odgovori:

1. Kako vi razumete kupca?
Janez Škrabec, Riko: V mojih očeh je kupec vedno dolgoročni strateški partner, do katerega pristopam vedno z ultimativnim vprašanjem: zakaj me sploh še potrebuje.

2. Kaj je tisto, kar šteje v očeh kupca?
Janez Škrabec, Riko: Da mu lahko ponudim ne le kakovosten produkt, temveč tudi kakovosten odnos, ki temelji na zaupanju, zvestobi, korektnosti, na skupnih oz. podobnih vrednotah.

3. Prodajate tisto, kar znate delati, ali tisto, kar želijo vaši odjemalci?
Janez Škrabec, Riko: Zame osebno se to sploh ne izključuje, temveč povezuje. Znanje je namreč veliko manj rezultat, kot je proces,v katerega mora biti vpleten tudi sofisticiran posluh do svojega odjemalca, o čemer je že v 60ih pisal Theodore Levitt. Šele to tvori zrelo držo za dolgoročno sodelovanje s svojim kupcem, naročnikom, odjemalcem. In na to stavim tudi sam.

4. Kako to ugotovite?
Janez Škrabec, Riko: Ravno zaradi tvornega in tesnega odnosa, ki ga gojim do svojih kupcev, naročnikov. Naj povem izbrano anekdoto. Po besedah investitorja prestižni projekt Colnpark, to je izgradnja luksuznega naselje 160 lesenih hiš v Angliji, ne bi nikoli dobili, če bi do njih nastopili kot naša konkurenca. Mi smo jih v nasprotju z vsemi ostalimi ponudniki hiš edini vprašali; kakšne hiše želijo, medtem pa ko so vsi ostali ponudili le tisto, kar imajo.

5. Kakšna je vaša povezava med podjetništvom, marketingom in managerstvom?
Janez Škrabec, Riko: Ti procesi so brezpogojno in tvorno povezani v poslovni model; morajo usklajeno delovati v iskanju potreb poslovnih partnerjev.

Vir in več informacij: http://www.finance.si/smk, mag. Nastja Mulej, New Moment, 041 540 866, nastja@newmoment.si

sorodni članki