| 

Moja pisarna

Model oddajanja poslovnih prostorov vedno bolj razširjen

Model oddajanja poslovnih prostorov vedno bolj razširjen

V Sloveniji nekatera podjetja najemajo prostore, druga jih še vedno kupujejo. V svetu se podjetja odločajo predvsem za najem prostorov, tista, ki pa kupujejo, pa se profesionalno ukvarjajo z oddajanjem poslovnih prostorov. Pri nas podjetja, ki želijo izkazovati večje dobičke, prostore najemajo, tista, ki jim je pomembnejša bilanca stanja, pa jih kupujejo. Vzdrževanje in upravljanje lastnih nepremičnin prinaša določene stroške, ki niso majhni. A oddajanje poslovnih prostorov postaja tudi v Sloveniji vse bolj razširjeno. Tako je najem vedno bolj zanimiv tako za pisarne, prodajalne, kot tudi za logistične in proizvodne prostore. Ta filozofija upravljanja nepremičnin je v tujini znana že dlje časa. V Slovenijo pa so jo prinesle predvsem velike tuje multinacionalke, ki poslovnih prostorov ne kupujejo, ampak najemajo. Tuja podjetja, ki pridejo v Slovenijo, namreč poslovne prostore večinoma najemajo. Pri tem se ozirajo po modernih zgradbah na dobrih lokacijah. Logisti in proizvodna podjetja iščejo prostore predvsem ob avtocestnem križu. Ta poslovni model pa so v zadnjih časih sprejela tudi slovenska podjetja, ki vedno več povprašujejo po najemnih zmogljivostih. Lokacije so odvisno od vrste in obsega posla, s katerim se podjetje ukvarja.

Novi poslovni modeli
Slovenski trg poslovnih nepremičnin se je v zadnjih desetih letih zelo razvil, razvili pa so se tudi novi poslovni modeli. Ugotovimo lahko, da je na vseh področjih vse več investicijskih projektov grajenih za trg. V ospredje sili logistika, kjer se je v zadnjih letih pojavilo več projektov. Podjetja pa ne razvijajo lastnih logističnih zmogljivosti, ampak jih odkupijo, vse več pa najemajo od investitorjev oziroma razvijalcev. Podobno se dogaja tudi na drugih tako storitvenih kot proizvodnih področjih.

Poslovni prostori
Vse več je tudi pisarniških prostorov, ki jih investitorji gradijo za namen oddaje. Investitor tako poslovne prostore oddaja ali pa išče druge investitorje, predvsem velike finančne družbe, in stavbo proda skupaj z najemnimi razmerji. Pri tem je v ospredju Ljubljana, ki bo v prihodnje dobila za naše razmere ogromno površin z možnostjo tovrstnih najemnih razmerij.

Tudi trgovci vse več najemajo
Nepremičninski akterji prav tako opažajo velik razmah nepremičnin za velike trgovske centre. Na začetku so trgovci velike centre gradili za lastne potrebe, zdaj pa je vse več investicij, kjer centre zgradijo investitorji in jih nato oddajajo trgovskih družbam, ki ponujajo različno blago. Tako je opaziti, da se vedno manj trgovskih družb odloča za lastne nepremičnine, saj jim najemna razmerja omogočajo boljše poslovne rezultate.

Novozgrajeni poslovni prostori v Ljubljani bodo večinoma namenjeni oddaji

Tako so recimo marca letos v Žurnal24 zapisali, da bo do leta 2012 v Ljubljani vsaj 200.000 m2 novih poslovnih prostorov. Po letu 2010 jih bo večina v visokih stolpnicah. Po ocenah Antona Kožarja z Inštituta za nepremičnine bo ponudbe nekaj več kot povpraševanja, vendar meni, da je gradnja novih poslovnih površin zaželena. Prišlo bo do spremembe med ceno najema in stroški ter obenem do praznjenja starih stavb. Investitorji, ki trenutno gradijo, bodo večino prostorov namenili oddaji. Ta je boljša od prodaje, saj je povpraševanje veliko, upravljanje pa je lažje, če je lastnik le eden.

Vir: http://www.slonep.net/informacije/novice,http://www.finance.si – Pojavljajo se vedno novi poslovni modeli

sorodni članki