| 

Poslovne priložnosti

Prodajni avtomati sveta

Prodajni avtomati sveta

Čokoladice in pločevinke pijače včasih, dežniki, kruh in elektrika danes

Prodajni avtomati, kjer smo včasih za nekaj kovancev lahko dobili le kakšno čokolado, sendvič ali pločevinko Coca-Cole, danes sledijo uspešnem zgledu bankomatov in samopostrežnih prodajnih avtomatov za vozovnice. Podjetja, kot so Apple in Elizabeth Arden danes preko prodajnih avtomatov na letališčih, v nakupovalnih središčih in vseh ostalih visoko obiskanih točkah ponujajo vse od iPodov do kozmetike.


Flower Power
Prodajni avtomati so pogosto postavljeni na poteh, kjer naključni mimoidoči morda preganjajo dolgčas, čakajo avtobus ali vlak in je velika verjetnost, da bodo kupili kakšno darilo za domov (morda kot opravičilo za zamudo). Ta avtomat z rožami stoji na železniški postaji v Tokiju.
Špageti v petih sekundah
Samopostrežne prodajalne so za podjetja zanimive, ker porabijo manj prostora in občutno zmanjšajo stroške delovne sile. To je vzpodbudilo tudi rast prvih Automatov, restavracij v Philadelphii in New Yorku, kjer stranka za kovanec dobi topel obrok. Restavracije s hitro prehrano so te prodajne avtomate skoraj izrinile, toda vrnitev so napovedali retro avtomati imenovani BAMN!, ki vam postrežejo s prigrizki, kot so npr. testenine.
Stojalo za dežnike
Na Japonskem, kjer je s prostorom še posebej velika stiska, neobičajni prodajni avtomati cvetijo že desetletja. Takšen samopostrežni prodajalec dežnikov je moč najti v bližini Tokyo Doma, vendar kupci za priročnost plačajo več – dežniki so namreč dražji kot v trgovini.
Štruca za domov
Po vsej Evropi že stojijo avtomati, ki vam svežo hrano zagotavljajo tudi po uradnem zaprtju trgovin. V mestu Delden na Nizozemskem si lahko privoščite tudi kruh.
Elektrika na žetone
Prodajni avtomati pa poleg živil in dežnikov, ponujajo tudi nekaj drugih koristnih izdelkov, od telefonskih kartic v Braziliji do elektrike v Afriki. V mestu severno od Johannesburga ženske na fotografiji kupujejo predplačano elektriko.
Lepota iz avtomata
Minulo jesen je podjetje Elizabeth Arden začelo testirati prodajne avtomate po desetih kalifornijskih nakupovalnih središčih in na dalaškem letališču. Virtualni lepotni svetovalec kupcem pomaga izbrati najboljši izdelek za njihov tip kože. Avtomati na ta način podjetju omogočajo prodajo izdelkov tudi tam, kjer ta nima svoje lastne prodajalne.
Vonj po novem
Coty Star Scents prav tako testira prodajo preko samopostrežnih avtomatov, kupcem pa ponuja tudi vzorčen brizg najljubšega parfuma pred nakupom. Ciljajo na mlajše kupce, ki lahko izbirajo med vonjavami Jennifer Lopez ali Davida Beckhama. Po njhovih raziskavah po se najbolje prodajajo parfumi za moške in sicer na letališčih.

Vir: Vending Machines of the World, Aili McConnon, Businessweek

sorodni članki