| 

Postal sem podjetnik

Posel = tveganost

Posel = tveganost

Nagrada za podjetništvo je tesno povezana s tveganjem. Podjetnik je pač tisti, ki ima jasnejšo predstavo o tveganju in priložnostih. V vsakem primeru gre za neposredno povezavo med podjetnikom in prevzemanjem rizika. Podjetnik se vselej srečuje s tveganjem, da mu bo posel spodletel - sicer po definiciji ni podjetnik. Možnosti neuspeha pa obstajajo zlasti zaradi sledečih razlogov:

  • tehnične negotovosti,
  • tržne negotovosti,
  • splošne negotovosti poslovanja,
  • izhajanje iz napačnih dojemanj trga, tehnologije in ekonomike.

Poznavanje stopnje negotovosti in z njo povezanega rizika je pomembno zaradi tesne povezanosti z višino morebitnega dobička ob izkoriščanju podjetniške priložnosti. Negotove situacije pa se lahko pojavijo v različnih obdobjih poslovne poti podjetnika. Nedvomno so ključne tiste, ki so povezane z začetno odločitvijo (ki mora temeljiti na jasnih in trdnih temeljih), s kakšnim poslom bo pričel. S čim se bo njegovo podjetje ukvarjalo?

Številke namreč kažejo (kot rezultat ene izmed mnogih raziskav), da le 2/3 majhnih podjetij »preživi« prvi dve leti, medtem ko jih le 44% zdrži štiri leta na vedno zahtevnejšem in konkurenčnem globalnem trgu. Takšne statistične podatke je podal ameriški biro, ki se ukvarja zlasti z zbiranjem in urejanjem statističnih podatkov iz gospodarstva Bureau of Labor Statistics. S tem, da te številke ne zajemajo samo uspešnih podjetij oziroma tistih, ki se lahko pohvalijo z zadostnim letnim dobičkom in denarnim tokom za vlaganje v podjetje. Pač pa jih je kar polovica takšnih, ki komaj »držijo glavo nad gladino vode«, dokler končno ne »potonejo«.

Omenjeni biro je skupaj še z nekaterimi priznanimi inštitucijami, ki raziskujejo gospodarske vplive in kazalce v svetovnem merilu, sestavil lestvico desetih najbolj tveganih poslov oziroma dejavnosti, za katere je potrebno morda več truda, vztrajnosti, nov kreativni pristopi in še marsikaj, sicer vas bodo zahteve trga kaj kmalu prisilile v »kapitulacijo«.

Torej deset najbolj tveganih poslov po ameriških merilih so:

1. Prevozi za osebne namene. Obsežno področje, ki zajema najem vozil za različne potrebe na primer: taksi, reševalno vozilo, mrliško vozilo, limuzine in druga vozila. Elementi tveganja so zlasti spremembe cen naftnih derivatov, velika konkurenca, pridobitev ustreznega kadra, veliki stroški zavarovanja za vozila in drugi.
2. Trgovine z oblačili (boutique). "Poplava" raznih trgovin z oblačili je največji element tveganja! Odvisni ste le od lastne domišljije, kaj lahko še ponudite kupcem, da boste še posebej zanimivi.
3. Restavracije in drugi gostinski lokali. Kako lahko je imeti lokal ali gostilno - je najpogostejše in zelo napačno prepričanje!
4. Telekomunikacije.
5. Turistične agencije in turistični vodiči. Same "storitve" so največji element tveganja!
6. Trgovine s prehrambenimi izdelki. Veliki mega trgovski centri so pokrili celotno tržišče! Morda bi imeli dobro poslovno priložnost le, če odprete trgovino z zdravo prehrano!
7. Kozmetični, frizerski in drugi lepotilni saloni.
8. Manjše obrtne delavnice - šiviljske delavnice, čevljarstvo, ključavničarstvo in podobno
9. Avtomehanične delavnice. Vsak večji avto salon, kjer boste kupili svoj novi avto, vam obenem proda tudi svoje servisne usluge. Doba manjših priložnostnih avtomehaničnih delavnic je več ali manj mimo.
10. Avtoprevozništvo - prevozi blaga s tovornjaki.

Tveganja uspešnih podjetnikov so dobro premišljena. In če imajo možnost se tveganjem izognejo, ali jih kolikor mogoče zmanjšajo. Ne iščejo zavestno večjih tveganj in (predvsem) ne tvegajo po nepotrebnem!

Urška Č.

Viri: http://www.forbes.com - Ten Riskiest Businesses To Start by Maureen Farrell, Podjetništvo in management malih podjetij, prof.dr. M. Rebernik in soavtorji

sorodni članki