| 

Poslovne priložnosti

Grajenje znamke ali branda

Grajenje znamke ali branda

Brand ali znamka je lastnost, ki jo je težko ovrednotiti – verjetno je zato ocenjena kot sicer neotipljiva prednost, a velike vrednosti. Iz tega razloga velika mulitnacionalna multimilijonska podjetja vlagajo ogromno denarja v svoj brand, avtorske pravice in kršitve le-teh pa jemljejo zelo resno. Na koncu koncev ravno znamka predstavlja vašo vizijo, vaše podjetje in vašo storitev.

Ko ustvarjate svojo lastno znamko, poskušajte slediti naslednjim točkam:

Izoblikujte svojo vizijo: Razmišljajte o ključnih besedah in pridevnikih, za katere želite, da jih vaša znamka pooseblja in opisuje. Vaše sporočilo naj vključuje tisto kar zastopate, kar stranke lahko od vas in vaše znamke pričakujejo in zakaj je to zanje pomembno.

Uporabite inspiracijo: Preden ustvarite znamko, preglejte ostala podjetja, ki so uspešna pri projekciji tistih glavnih lastnosti, za katere želite da jih vaša znamka pooseblja. Preglejte njihove brošure, predstavitvene materiale, oglase, embalažo – uporabite jih kot inspiracijo. Poznavanje teh elementov vam bo koristilo tudi, ko boste svojo vizijo želeli predstaviti oblikovalcu.

Investirajte v zakonsko zaščito: Ko ste enkrat izbrali ime in logotip, investirajte še v zakonsko zaščito svojega znaka. Proces je precej enostaven, obenem pa se lahko prepričate o razpoložljivosti izbranega imena, saj svoje energije in denarja ne želite vlagati v razvoj imena, ki ga je pred tem že izbral in zaščitil nekdo drug.

Spletna stran, ki si jo je vredno zapomniti: V današnji dobi interneta je dobra spletna stran ključ do uspeha znamke. Stran naj ima nekomplicirano ime in naj bo preprosta za zapomniti. Poleg domene z matično končnico zakupite tudi domeno .com, saj bo večina obiskovalcev predvidevala tak naslov in vas bo zato lažje našla.

Bodite dosledni: Ko ste izbrali gradnike in identiteto svoje znamke, bodite dosledni pri njihovi uporabi. Ključni elementi, kot so logotip, pisava, barve in slike se morajo ponavljati, da se jih stranke naučijo pričakovati na vedno istem mestu. Na primer, če je vaš logo na embalaži na modri podlagi, uporabite enako modro barvo tudi za ostale promocijske in tržne materiale.

Razvijajte in izboljšujte: Vsak nov brand je še na poti učenja. Ko ga bodo opazili potrošniki, boste dobili prvi feedback, odziv v smislu kaj učinkuje in kaj ne. Uporabite naučeno in razvijajte svojo znamko, vendar je ne spreminjajte popolnoma. V tako kratkem času se še ni uspela vsidrati, zato naj bodo spremembe majhne, temelji vaše vizije pa naj ostajajo nespremenjeni.

Morda pa je brand ravno zato tako neotipljiva vrednota, ker je njen namen ujeti in projicirati vašo vizijo od znotraj, iz vas samih.

sorodni članki