| 

Postal sem podjetnik

Profil ženskega in moškega podjetnika

Profil ženskega in moškega podjetnika

Podjetništvo je način upravljanja, ki zajema sledenje priložnostim ne glede na vire, s katerimi trenutno razpolagamo. Če je tako, lahko rečemo, da so podjetniki ljudje, ki pravočasno in gibko identificirajo priložnosti, zberejo potrebne vire in izpeljejo praktičen akcijski načrt in končno požanjejo nagrade.

In kakšni ljudje so podjetniki, katere so tiste lastnosti, ki jih delajo drugačne od ostalih!? Obstajajo številne raziskave, ki poskušajo pojasniti osebnostne in vedenjske značilnosti podjetnikov in podjetnic. Ena izmed takšnih strokovnih raziskav (Betz, 1987) pravi, da imajo podjetniki nekatere tipične lastnosti, in sicer:
  • želja prevladovati,
  • potreba po dosežkih,
  • želja po prevzemanju osebne odgovornosti za določitve,
  • dajanje prednosti rizičnim odločitvam,
  • zanimanje za konkretne rezultate,
  • nagnjenost k razmišljanju o prihodnosti,
  • želja biti sam svoj gospodar.

Na voljo pa so tudi raziskave (Hisrich, 1986) profila ženskega in moškega podjetnika. Te kažejo, da so podjetniki ne glede na spol »narejeni iz istega testa«! Da za podjetnico oziroma podjetnika potrebujete nekaj, kar vas naredi drugačno/drugačnega in pravega za odgovorno in naporno delo podjetništva.

Torej poglejmo kakšen je profil ženske podjetnice:
  • prvorojenka v družini iz srednjega razreda,
  • izobrazba klasične smeri,
  • poročena,
  • prvi pomembnejši posel srednjih tridesetih letih,
  • motivirana po želji po neodvisnosti in zadovoljstvu pri delu,
  • majhni in mladi posli,
  • največji začetni problemi so bili pomanjkanje poslovnih izkušenj in najetje kredita,
  • največji problemi trenutnega poslovanja so pomanjkanje izkušenj s finančnim planiranjem in slab poroštveni položaj.

In še profil moškega podjetnika:
  • prvorojenec,
  • oče in/ali mati s samostojnim poslom,
  • višje izobražen,
  • poročen,
  • prvi pomembnejši posel v zgodnjih 30-ih letih,
  • poprejšnje poslovne izkušnje,
  • željan neodvisnosti,
  • samozavesten,
  • zmeren prevzemalec rizika,
  • visoka toleranca negotovosti,
  • visoka stopnja energije.
  • največji začetni problemi so bili pridobitev zagonskega kapitala in marketing,
  • največji problemi trenutnega poslovanja so upravljanje denarnih tokov in slab poroštveni položaj.

Urška Č.

Vir: Podjetništvo in management malih podjetij, prof.dr. Miroslav Rebernik in soavtorji

sorodni članki