| 

Aktualno

Ženeva: Golf TDI Hybrid

Ženeva: Golf TDI Hybrid

07.03.2008 ob 14:20

Volkswagen z novo študijo Golf TDI Hybrid dokazuje, da kombinacija vrhunskega dizelskega in elektromotorja ter 7-stopenjskega menjalnika predstavlja izjemen potencial za prihranek energije. Študija, ki bo svetovni javnosti premierno predstavljena na letošnjem avtomobilskem salonu v Ženevi, za 100 km vožnje porabi le 3,4 l dizelskega goriva. Golf TDI Hybrid, visokozmogljivo hibridno vozilo, lahko poganja bodisi samo motor z notranjim zgorevanjem bodisi učinkovita in varčna kombinacija dizelskega in elektromotorja. Prav tako pa je možna tudi vožnja brez emisij škodljivih izpušnih plinov, z izključenim motorjem TDI, tj. samo z elektromotorjem. Za prenos moči na sprednja kolesa skrbi 7-stopenjski menjalnik DSG. Pri mestni vožnji avtomatski program start/stop pri ustavljanju izključi motor TDI. V primerjavi s serijskim modelom sta tako notranjost kot tudi zunanjost Golfa TDI Hybrid, ki je lakiran v novi, živo modri barvi, spremenjeni. Na zunaj pogled pritegne predvsem individualno zasnovana mreža hladilnika, ki ima zaradi boljše aerodinamike minimiran premer odprtin za dovajanje zraka.

Varčna kombinacija turbodizelskega in elektromotorja ter menjalnika DSG

Za glavni pogonski agregat pri Volkswagnu stavijo na izjemno varčen 3-valjni dizelski motor z gibno prostornino 1,2 l, vbrizgavanjem goriva preko skupnega voda (common rail) in prilagodljivo turbinsko geometrijo. Na priključek za zunanje agregate motorja TDI je s prirobnico priključen elektromotor. Ta sinhronski motor razvije nazivno moč 20 kW (27 KM) in navor 140 Nm, in to brez emisij škodljivih izpušnih plinov. Elektromotor dodatno služi kor zagonska sklopka in alternator (namesto zaganjalnika in klasičnega alternatorja). Hibridna baterija (NiMH) je nameščena v prtljažniku in tehta 45 kg, odlikujeta pa jo velika energijska gostota in dolga življenjska doba. V Golfu TDI Hybrid baterija NiMH elektromotor napaja z 202 V in proizvaja 1,3 kilovatne ure.

Za prenos moči na sprednji kolesi skrbi še ena novost: 7-stopenjski menjalnik DSG. Najsodobnejši menjalnik na svetu je hitrejši in učinkovitejši kot katerikoli drug serijski menjalnik in dodatno prispeva k izjemnemu potencialu prihranka goriva, s katerim se lahko pohvali Golf TDI Hybrid.

Inteligentni energijski management

Nobeno hibridno vozilo ne more delovati brez premišljenega sistema za energijski management. Niti Golf TDI Hybrid: šele inteligentno sodelovanje turbodizelskega in električnega motorja, menjalnika DSG in baterije hibridu omogočajo rekordno varčnost. Krmilnik tako npr. odvisno od položaja pedala za plin in izbrane prestave zažene elektromotor, da ta podpre motor TDI (boost) ali da samostojno ustvarja pogonsko silo. Med zaviranjem z motorjem pa se del kinetične energije preko elektromotorja, ki sedaj deluje kot alternator, dovaja nazaj v baterijo (rekuperacija). Motor z notranjim zgorevanjem se v tem primeru izključi in se avtomatsko ponovno zažene šele, ko vozilo potrebuje več moči.
Motor TDI se izključi tudi pri mestni vožnji, med čakanjem na semaforju ali v zastoju (funkcija start/stop). Voznik ali sovoznik podatke o akcijskem radiju, porabi in trenutnem energijskem viru lahko prikliče s pomočjo zaslona na dotik radijsko-navigacijskega sistema.

Cilj: emisija CO2 pod 90 gramov na km

Pri Volkswagnu so si pri razvoju tega hibridnega vozila zadali ambiciozen cilj: emisijo CO2 znižati pod 90 grami na km. Zastavljeni cilj so dosegli: s samo 89 grami na km je Golf TDI Hybrid eno okolju najbolj prijaznih in varčnih vozil. In to ne le na papirju. Vozniki hibridnih vozil z bencinskim motorjem na dolgih relacijah po avtocestah namreč pogosto ugotavljajo, da dejanska poraba bistveno odstopa od tovarniških podatkov. Za Golf TDI Hybrid to ne velja. Volkswagnovi motorji TDI z velikim navorom so se tudi pri vožnji po avtocesti izkazali za izjemno učinkovite. TDI in elektromotor skupaj predstavljata čist in varčen pogonski vir, ki že danes izpolnjuje stroge zahteve prihodnjega normativa EU5. Golf TDI Hybrid, ki se predstavlja v Ženevi, je študija. Vendar ne več dolgo.

Zunanjost in notranjost: načelo trajnostnega razvoja

Golf TDI Hybrid je vozilo, ki v središče celostnega koncepta postavlja trajnostni razvoj – varovanje in ohranjanje naravnih virov. To se odraža tudi pri zasnovi zunanjosti in notranjosti. Inovativne tehnične rešitve namreč samoumevno zahtevajo tudi inovativen oblikovni izraz.

Golf TDI Hybrid je nekaj posebnega že na zunaj, saj je statusno nevtralen in skoraj brezčasen. S svojo obliko kot le redki modeli v zgodovini avtomobilizma simbolizira trajnost. Volkswagnovi inženirji so posebno pozornost namenili izboljšanju aerodinamičnih lastnosti, hkrati pa poskrbeli za diskretne, a prepoznavne nove poudarke.

Spremembe zunanje oblike:
  • individualno oblikovana mreža hladilnika s posebej žlahtnim videzom,
  • minimiran presek odprtin za dovajanje zraka,
  • napis TDI Hybrid na mreži hladilnika,
  • montažne komponente na sprednjem in zadnjem delu v slogu Golfa GTI Edition 30,
  • poseben design platišč,
  • znižano podvozje z manjšim odmikom od tal,
  • nova kovinska barva laka – živo modra – z intenzivnim leskom.

V notranjosti obloge v arktični barvi v kombinaciji z modrimi dekorativnimi elementi ustvarjajo poseben svetel in prijazen občutek. Nekaj posebnega so materiali. Ti izžarevajo svoj lasten značaj oziroma – v oblikovalskem žargonu – ekološko estetiko. V zvezi s tem je vodja Volkswagnovega oblikovanja Friederike Plock-Girmann dejala: „Materiali niso bili še nikoli tako inovativni, učinkoviti ali preprosto samo presenetljivi. Inteligenten tekstil nima le dekorativnega temveč tudi funkcionalen značaj. Ti trajnostni materiali (angl. sustainable materials) so materiali prihodnosti. Oblikovalcem omogočajo ustvarjati inovativno ekološko estetiko.“

Spremembe notranje oblike:
  • sredinski del sedežev je iz materiala river grass; to je snov, izdelana iz recikliranega poliestra,
  • stranice sedežev so iz t. i. e-usnja, novodobnega usnjenega materiala, ki ga izdelujejo iz ostankov pri razrezu usnja;
  • modre aplikacije v sedežih so iz cepljenega usnja, ki je prav tako stranski produkt pri obdelavi usnja,
  • poseben optični in tehnični poudarek predstavljajo dekorativne letve, ki so izdelane iz hitro rastočega bambusa.


Vir: Porsche Slovenija d.o.o.

sorodni članki


Komentarji: 0 

Dodajte komentar


Dodajte komentar
Ime:
Vsebina:
Prepiši kodo:
(upoštevajte velike in male črke)
Prosimo vas, da pri pisanju komentarjev niste žaljivi. Vaši prispevki naj ne vsebujejo izrazov, ki niso primerni za objavo.




Sreda
od 9 do 24 °C

Četrtek
od 8 do 24 °C

Petek
od 7 do 22 °C

Anketa

Dopust...
je že mimo
šele pride
ga ne potrebujem

    rezultat