| 

Posel in moda

Obleka naredi človeka

Obleka naredi človeka

Ali rek »Obleka naredi človeka« drži tudi v poslovnem svetu

Raziskave so pokazale, da posameznik oceni sogovornika v prvih petih sekundah in si ustvari mnenje na podlagi njegovega videza. Pri prvem vtisu videz zajema kar 55-odstotni delež, z 38 odstotki mu sledi nastop, presenetljivo nizkih sedem odstotkov pa pripada vsebini.
Po raziskavi sodeč, ni presenetljivo, da so atraktivni ljudje uspešnejši. Da je obleka tudi v poslovnem svetu pomembna, ne pa tudi najbolj pomembna, sta nam potrdila naša sogovornika, in sicer modna kreatorka Urša Drofenik, ki ima Delavnico Mode UD v Ljubljani, in predsednik uprave Zavarovalnice Maribor Drago Cotar.

Prvi vtis je zelo pomemben
Treba se je zavedati, kaj počnete, kakšen vtis morate oziroma želite narediti, če delate z ljudmi. Modna kreatorka Urša Drofenik, ki ima Delavnico Mode UD v Ljubljani, je povedala, da je prvi vtis zelo pomemben, saj obleka deluje zelo psihološko. »Ko človek pogleda nekoga prvič, si – hočeš, nočeš – ustvari prvo mnenje. Zato je najbolje, da dobite čim več 'plusov' že na začetku. Ravno zato se je treba urediti primerno poslu oziroma funkciji. Obleka lahko veliko pove o človeku. Pri tem seveda ne smemo pozabiti, da je lahko prvi vtis napačen. Sicer ni pravično, da se sodi po zunanjem videzu, vendar je obleka dobro orožje, saj si z urejenostjo marsikje lahko pridobite prednost. Zato je super, če nas urejena obleka ozavesti, saj si lahko poleg prednost pridobimo tudi samozavest, kar je v poslu poleg znanja in sposobnosti zelo pomembno«

Obstajajo izjeme, sicer pa je pomembna celota

Seveda obstajajo izjeme. »So tudi poslovno uspešni ljudje, ki ne dajo kaj prida na obleko oziroma nimajo občutka za oblačenje,« pravi Urša Drofenik. Pri out-fitu, kot radi rečemo, po mnenju Urše Drofenik ne smemo pozabiti, da je obleka samo začetek. »Pri urejenosti so pomembni še frizura, make up, dodatki, čevlji, nogavice, manikura pa še bi lahko naštevali. Celota je tista, ki da človeku plus ali minus. Težko boste naredili dober vtis z lepo obleko, če boste nosili ponošene stare čevlje, če bodo vaši lasje mastni, če ne boste oblekli srajce ...«

Poslovna obleka za moške ...
Modna kreatorka Urša Drofenik svetuje moškim v poslovnem svetu vedno srajco z dolgimi rokavi in visoke nogavice. Moška obleka naj bo temna; temno modra, temno siva, črna ... Ni pomembna samo barva, zelo pomembni so tudi materiali – biti morajo kakovostni in taki, ki se en mečkajo. Pri izbiri srajce in kravate naj moški pazijo, da so barve bolj umirjene in elegantne.

Ženske si lahko privoščijo več
»Ženske, če se le da, segajte po kostimu s krilom. Krilo je namreč zelo ženstveno. Priporočljiva je dolžina krila čez koleno, le tiste, ki vam ta dolžina res ne ustreza, izberite dolžino, ki vam naredi lepe noge. Preverjena poslovna klasika za ženske je še vedno kostim črne barve in bela svilena srajca,« svetuje poslovnim ženskam Urša Drofenik iz Delavnice Mode UD v Ljubljani in dodaja, da si lahko ženske dajo več duška s kroji in z barvami. Samo pazite je treba na celoto in eleganco. Čar je namreč v prefinjenosti. Če niste povsem prepričane, da imate vse kose, ki so potrebni za celoto, raje sezite po klasiki. Pomembno pravilo je tudi, da h krilu spadajo čevlji z vsaj malo pete. Da boste dosegle popolno celoto, poskrbite še za make-up, ki naj bo diskreten.

Za dober videz poslovne obleke je potreben pravi kroj
Za dober videz poslovne obleke je pomemben dober in pravi kroj. Po mnenju modne kreatorke Urše Drofenik se mora obleka čisto prilegati telesu; ne sme biti niti premajhna niti prevelika. Najlepša je, če je narejena po meri. Pomembna nota pri videzu je tudi prvovrstni material. Za poslovno obleko so najbolj sprejemljive temne barve, bele poštirkane srajce in dobri čevlji. Rek »Obleka naredi človeka« drži le delno! Brez samozavesti posameznika še tako dobra obleka ne naredi človeka. »Poslovni svet je – vsaj glede videza – bolj konzervativen, zato se držite bolj klasike,« predlaga Urša Drofenik in dodaja, da je samozavest na vas samih. »Ko ste kot iz škatlice, uporabite svoje znanje in sposobnosti, kanček samozavesti in uspeh ne bo izostal.«

Obleka mora dopolnjevati osebnost človeka
Po mnenju Draga Cotarja, predsednika uprave Zavarovalnice Maribor, rek »Obleka naredi človeka« v poslovnem svetu še vedno drži. »Vendar pa mora biti obleka primerna priložnosti in mora dopolnjevati človeka, njegovo osebnost in njegov značaj. Samo zaradi obleke v poslovnem svetu ne boste dobili oziroma izpeljali posla – obleka je lahko začetek za uspešna pogajanja, saj vas bodo, če boste oblečeni elegantno in priložnosti primerno, jemali resno. Če pa pridete na pogajanja oziroma sestanek oblečeni v 'kratke hlače in majico T-shirt', je to tako, kot če bi se direktor katerega od uspešnih podjetij pripeljal na sestanek v Zastavi 101.«

V obleki se morate dobro počutiti

Ob upoštevanju poslovnega bontona oblačenja se moramo v obleki tudi dobro počutiti. Zato vsem svetujemo, da se oblečejo priložnosti primerno, hkrati pa tako, da se bodo dobro počutili v obleki in ob delu uživali. Uživajo pa lahko ne glede na to, katero znamko oblačila imajo oblečeno.

Splača se potruditi
Oblačilo je torej zelo močan komunikator. Primerna obleka namreč izraža razumevanje poslovnih in delovnih pravil. Ko upoštevate nenapisana pravila oblačenja v neki družbi, boste lažje vzpostavili pristen stik z zaposlenimi in ti vas bodo lažje sprejeli. Poleg tega pa boste dajali vtis, da razumete filozofijo podjetja, njihova pravila in vrednote. Tukaj je razlog, zakaj podjetja uniformirajo svoje zaposlene. S tem hočejo okrepiti kulturo podjetja in jo širiti tudi navzven. Kombinirate lahko klasične kose garderobe z modnimi kosi. Splača se potruditi! Spreminjanje in oblikovanje samopodobe je na žalost dolgotrajen proces, vendar močno pripomore k boljši samopodobi ter večji samozavesti.


Urša Drofenik, Delavnica mode UD
Modna kreatorka Urša Drofenik svetuje moškim v poslovnem svetu srajco z dolgimi rokavi in visoke nogavice. »Moška obleka naj bo temna; temno modra, temno siva, črna ... Ni pomembna samo barva, zelo pomembni so materiali – biti morajo kakovostni in taki, ki se ne mečkajo. Pri izbiri srajce in kravate moški pazite, da so barve bolj umirjene in elegantne. Ženske, če se le da, segajte po kostimu s krilom. Krilo je namreč zelo ženstveno. Priporočljiva je dolžina krila čez koleno, le tiste, ki vam ta dolžina res ne ustreza, izberite dolžino, ki vam naredi lepe noge. Preverjena poslovna klasika za ženske je še vedno kostim črne barve in bela svilena srajca.«


Drago Cotar, predsednik uprave, Zavarovalnica Maribor
»Obleka naredi človeka« v poslovnem svetu še vedno drži. »Vendar pa mora biti obleka primerna priložnosti in mora dopolnjevati človeka, njegovo osebnost in njegov značaj. Samo zaradi obleke v poslovnem svetu ne boste dobili oziroma izpeljali posla – obleka je lahko začetek za uspešna pogajanja, saj vas bodo, če boste oblečeni elegantno in priložnosti primerno, jemali resno. Če pa pridete na pogajanja oziroma sestanek oblečeni v 'kratke hlače in majico T-shirt', je to tako, kot če bi se direktor katerega od uspešnih podjetij pripeljal na sestanek v Zastavi 101.«


Natalija Kunstek

sorodni članki