| 

Poslovne priložnosti

Vsaka reklama je reklama, tudi slaba

Vsaka reklama je reklama, tudi slaba

Se tudi vam zdi, da je prav vsaka reklama "reklama", pa čeprav je slaba!? Govorimo lahko o več načinih slabega reklamiranja, ki je v vsakem primeru metoda, da se o stvari govori, piše, poizveduje, nato ponovno piše o novih izsledkih in novih dokazih. Kaj bi poimenovali za slabo reklamo? Slaba reklama je lahko obrekovanje, posredovanje neresničnih, izmišljenih ali prirejenih podatkov širši javnosti, blatenje vaše identitete (osebne ali poslovne) preko raznih medijev, pa tudi po (ne)sreči pricurljana novica, ki naj ne bi prišla v javnost in podobno.

Cilj je isti kot pri dobri reklami, rezultati pa so lahko različni. Pa čeprav pomislimo: ali so res tako zelo različni!? V vsakem primeru tudi slaba reklama naleti na neko določeno ciljno skupino, ki o vsebini reklame presodi sama in morda lahko še tako slaba ali celo škodoželjna reklama naleti na dobre odzive in se zaključi s pozitivnimi učinki. Na tem mestu bi skoraj morala omeniti "reklamiranje" naših slavnih oseb predvsem iz sveta glasbe in raznih missic alias pevk alias televizijskih voditeljic. Pri takšnem "blagu", ki ga prodajajo oni, je res tudi vsaka slaba reklama "dobra" reklama. Za reklamiranje podjetja, njegovih izdelkov ali storitve, pa je pri slabi reklami rezultat lahko tisti drugačen - negativen!

Učinek slabe reklame

Pri vsaki slabi reklami bi si lahko za moto izmislili recimo - kako oglaševati za čim manj denarja, s čim večjim učinkom? Prodati časniku, reviji neko "kvazi" zgodbo, se pojaviti na (ne)pravem mestu ob (ne)pravem času in podobne tehnike delujejo kot slaba reklama, v bistvu pa so super reklama! Zato lahko sklepamo, da gre za zelo podjetne poteze, po katerih bi se lahko zgledoval marsikateri podjetnik, ki želi s čim manj stroški za oglaševanje svoje delo predstaviti svoji ciljni grupi odjemalcev.

To pa ni način, ki bi zanimal oglaševalce, še manj pa agencije, ki se s tem ukvarjajo. A razlogi in odgovori za ta način reklamiranje lastnih dosežkov ali končnih proizvodov in storitev so znani. Večina denarja, porabljenega za oglaševanje, gre namreč v nič. Odziv reklame se običajno meri v odstotkih (enomestno število) glede na število ljudi, ki je oglas ali reklamo videlo. Vendar že tu leži prvi prihranek - če je reklama učinkovito narejena, se bo nanjo odzval večji odstotek ljudi. Če je usmerjena na pravo "ciljno skupino", bo odziv večji. In teh "če-jev" je še nekaj - vsi pa vplivajo na stroške za izdelavo in publiciranje oglasa ter na učinek oglasa (prodajo). Glede na to in pa na današnjo populacijo željno po "aferah" in "sočnih" informacijah, bi lahko rekli, da ima slaba reklama celo boljši izkoristek v formuli stroški : prodaji.

Kaj pa je pravzaprav oglaševanje?

Oglaševanje je vrsta sporočanja. Oblikovanje razumljivih sporočil, ki bodo prenesla svojo strast in željo na vaše potencialne kupce, je pravzaprav bistvo vsega oglaševanja. Oglaševanje je tudi vrsta propagande. Kot vsaka propaganda, je tudi reklama učinkovitejša, če se jo pogosto ponavlja in v zadnjih časih še posebej, če je dobro "zabeljena". Kajti v slednjem primeru se širi kot po ljudskem izročilu "od ust do ust", vmes izgublja svoj obliko in vsebino, in na koncu vemo samo še o kateri osebi oziroma podjetju (izdelku, storitvi) govorimo! Ali to zadostuje!?

Saj je oglaševanje več kot le zgolj zbiranje lovorik na oglaševalskih festivalih. Je namreč sporočilo, namenjeno ljudem ? Takšne reklame, ki bo všeč vam in stroki, ni težko izdelati. Težje pa je izdelati tako reklamo, ki bo dejansko všeč ljudem. Za primer: oglas za Coca Colo je pred leti pobral vsa možna priznanja na oglaševalskih festivalih - vendar pa je v tistem času prodaja močno upadla in njihov glavni tekmec Pepsi Cola je nevarno okrepil svoj tržni delež. Kje je bil problem?

Zato se lahko vsako podjetje vpraša, ali mora biti reklama res všeč vodstvu podjetja, da je učinkovita - ali pa so to v resnici običajno najmanj učinkovite reklame ?

Oglaševanje je namreč oblika vpliva

Kako vplivati na ljudi, kako oblikovati sporočila, da jih bodo ljudje pozitivno sprejeli, je še vedno oblika sporočilne umetnosti, ki jo ne obvlada vsak, ki se "ukvarja s promocijo". Oglaševanje ni samo reklamiranje - temveč je skupek aktivnosti, ki vključujejo, poleg reklam tudi celovito komunikacijo z javnostjo preko raznih medijev in interneta. In to nekateri naši estradniki obvladujejo izredno dobro. Zakaj se ne bi tudi podjetniki zgledovali po njih in na ta način prihranili nekaj denarja, ki bi ga lahko namesto v oglaševanje vložili v razvoj in rast svojega podjetja!?

Katere so torej tiste skrivnosti oglaševanja, da lahko tudi slaba reklama postane dobra!? Vsako oglaševanje običajno sledi zelo preprostim pravilom:
A - Attention (Pozornost)
I - Interest (Zanimanje)
D - Decision (Odločitev)
A - Action (Akcija - aktivnost)

Poleg tega je za dobro reklamo seveda potrebno vedeti:

  • Koga bi naš izdelek lahko zanimal (kdo je naša ciljna skupina)?
  • Zakaj želimo oglaševati (razlog za posamezno vrsto oglaševanja)?
  • Katere so prednosti (in slabosti) našega izdelka pred podobnimi na trgu?
  • Kako nastopiti originalno in prodorno na tržišču?
Kakšna je značilnost učinkovite reklame in oglasa? Vzbuja v ljudeh neustavljivo željo za nakupom izdelka/uporabe storitve ali prevzemanjem ideje. Reklama pravzaprav pomeni obliko skrajne manipulacije z ljudmi. Zato je lahko tudi še tako slaba reklama način oglaševanja, ki bo povečal povpraševanje in končno prodajo, tistega kar imate za ponuditi!

 

sorodni članki