| 

Aktualno

10. Tehnološko oglaševalskih kiksov leta 2007

10. Tehnološko oglaševalskih kiksov leta 2007

Kdor dela, dela napake! Kdor veliko dela, dela tudi velike napake! To dokazuje tudi predstavljena lestvica top deset tehnološko oglaševalskih "kiksov" v letu 2007, med katerimi so svetovna znana in uspešna podjetja. Med drugimi so se na lestvico uvrstili tudi gigant med spletnimi iskalniki Google, primat v proizvodnji zabavne elektronike Sony in nenazadnje politično gospodarska reklama za Evropsko Unijo.


1. Toto - nevarne WC školjke

Japonski proizvajalec visokotehnoloških straniščnih školjk Toto je objavil opravičilo in vpoklic za brezplačno popravilo 180.000 školjk. Gre za različico, ki lastnika razvaja z gretjem deske, avtomatsko dišavo, sušilnikom in vodnim pršilcem. Vpoklic so objavili po samovžigu treh školjk.

 
 

2. Diebold - naprave za elektronsko glasovanje

Diebold je proizvajalec elektronskih naprav, ki se uporabljajo na voliščih širom ZDA. Proizvajalec je z grozo ugotovil, da že enostaven elektronski virus omogoča vpliv na izid volitev. Novica se je hitro razširila po ZDA in mediji so v šali napisali, da so oblasti nemudoma naročile 5.000 naprav za volišča na Floridi, da bi tako dvignile podporo vladajoči garnituri.

 
 

3. Cartoon Network - oglasna svetleča figurica

Reklamna poteza družbe Turner Broadcasting's Cartoon Network, s katero so želeli povzročiti mrzlično pričakovanje novo nastajajoče animirane oddaje z naslovom "Aqua Teen Hunger Force" in privabiti k gledanju čim večje število gledalcev, je povzročila strahoten kaos po celem mesti Boston, ZDA. Po Bostonu so namreč postavili več električnih svetlečih tabel, ki so povzročile preplah o možnosto podtaknjene bombe, zaradi česar so zaprli dva večja mostova v mestu, regionalno cesto, podzemno železniško postajo in celo en predel prometne reke Charles River. Svetleča tabla je upodabljala animirano figurico, ki je mimoidoče pozdravljala z iztegnjenim sredincem na roki.

 

4. Google - preizkus sistema za zaščito pred škodljivim oglaševanjem

Da bi preizkusili delovanje sistema za zaščito pred škodljivim oglaševanjem na tem iskalniku, je belgijski svetovalec za spletno varnost objavil na Googlu gornjo pasico. Googlovi tržniki so oglas brez zadržkov objavili in omogočili 259.723 prikazov, 409 obiskovalcev pa je na oglas celo kliknilo.

 
 

5. John Mackey - samopromocija

Izvršilni direktor družbe Whole Foods Market je kar 8 let skrbel za samopromocijo na finančnem spletnem forumu Yahoo. Mackey je v prispevkih za samopromocijo uporabljal nadimek Rahodeb. V prispevkih ni priznašal konkurentom in jih blatil, medtem ko je za sebe večkrat napisal, da je čeden in simpatičen. Zvezna trgovinska komisija je uvedla preiskavo zaradi blatenj in odkrila, kdo se skriva za nadimkom Rahodeb. Najbrž ni potrebno poudarjati, da bo početje Mackey-a dobilo epilog na sodišču, kot je v ameriški navadi. 

 
 

6. EU - kampanja "Let's come together"

EU je na spletni video portal postavila na ogled več kratkih filmskih izsekov, ki so vsebovali seksualne prizore iz različnih filmov, končali pa so se z odjavnim napisom "Let's come together".

 
7. Apple – ne pošiljajte nam svojih predlogov za izboljšave izdelkov Apple

Devetletna deklica Shea O'Gorman je poslala prvemu možu družbe Apple Stevu Jobsu pismo v katerem je predlagala nekaj izboljšav za njej ljubi Apple iPod. Kmalu je dobila odgovor družbe Apple, v katerem so ji ignorantsko razložili, da naj jim v prihodnosti ne pošilja svojih predlogov za izboljšave izdelkov Apple.
 
8. Resarch in Motion – družba, ki je zagrenila življenje uporabnikom BlackBerry-ja

»Sesuti« računalniški strežniki družbe Resarch in Motion so zagrenili življenje številnim uporabnikom BlackBerry-ja v ZDA. Telefoni so dlje časa sprejemali fantomska sporočila in ob njih vibrirali. Eden izmed uporabnikov je dejal, da se je ob vibracijah počutil kot, da ima amputirano roko. Nekaj uporabnikov pa je dejalo, da občutijo vibracije tudi ko BlackBerry ni v njihovi bližini.
 
9. John Griffin - direktor družbe VaporTech
John Griffin spretni podjetnik, ki je prepričal vlagatelje, da so v njegovo družbo VaporTech vložili 750.000 ameriških dolarjev, pod pretvezo da podjetje razvija sredstvo, ki bo »pojedlo« nečistoče v zastrupljeni zemljini. Griffin je sredstva naivnih vlagateljev namenil raje za razvoj svoje nove podobe in si privoščil novega Ferrarija, najdražje vstopnice za ogled Super Bowla in steroide. Griffin je bil obsojen na 30 mesecev zapora.
 
10. Sony – Hej! To je bila koza Howarda Stringer-ja!

Za promocijo evropske verzije nove video igrice za odrasle z naslovom »God of War II« (Bog Vojne II) s krvoločno tematiko povzeto po Grških mitoloških zgodbah, je Sony priredil zabavo v stilu dogajanj v Parthenonu. Vsi gostje so bili vabljeni k vlečenju živih kač iz jame, uživanju grozdja iz rok napol golih hostes (brez modrčka), raziskovanju po še vročem drobovju sveže zaklane koze in celo prigrizku s hrano iz njenega želodca.

Članek in fotografije povzeto po: 101 Dumbest Moments in Business; www.cnnmoney.com

Dejan V.

sorodni članki