| 

Poslovne priložnosti

Paolo Vitelli: Ustanovitelj ladjedelnice Azimut in predsednik skupine Azimut-Benetti

Paolo Vitelli: Ustanovitelj ladjedelnice Azimut in predsednik skupine Azimut-Benetti

Paolo Vitelli, 60-letni uspešni poslovnež na vprašanje zakaj se je odločil za nakup svoje jahte, odgovarja »Želel sem imeti svoj spomenik«. Gospod Vitelli se je odločil za nakup »skromne«, nekaj čez 31 metrov dolge jahte Azimut, katere prodajna cena znaša 7 milijonov evrov. Izbira g. Vitellija res velja za skromno ob predpostavki, da poznamo prodajni program skupine Azimut-Benetti, ki ima v ponudbi jahte dolžine od 24 do 85 metrov, prodajna cena njihovih plovil pa lahko doseže 50 milijonov evrov. Skupina Azimut-Benetti velja za najuspešnejšega akterja na trgu luksuznih jaht, gospod Vitelli pa ni samo eden izmed njihovih kupcev temveč ustanovitelj družbe Azimut ter predsednik skupine Azimut-Benetti.

Zmagovalna formula

Poslovna žilica g. Vitellija se je pokazala še v času študija na ekonomski fakulteti v italijanskem mestu Turin, ko je s skupino svojih prijateljev v središču mesta odprl nočni klub. Klub je deloval v najeti vinski kleti, ki so jo vključno z gradbenimi deli lastnoročno preuredili, v klub pa so namestili rabljen audio sistem, ki je odslužil prejšnjim lastnikom. Nočni klub je uspešno deloval več let in g. Vitelli se je leta 1969 odločil za naslednji korak in ustanovil podjetje, ki je strankam ponujalo plovila v najem, predvsem jadrnice. Ves čas poslovanja podjetja je Vitelli iskal nove možnosti za razvoj podjetja in se odločil, da razširi dejavnost podjetja še na prodajo plovil. Prvo pogodbo o zastopanju na Italijanskem trgu je Vitelli podpisal z Nizozemsko ladjedelnico Amerglass, ki je v tem obdobju veljala za zelo napredno, saj je proizvajala plovila iz stekloplastike. Uspešnost pri zastopanju je botrovala k podpisu novih zastopniških pogodb še z drugimi proizvajalci plovil. Vizija in želja Vitellija pa se je uresničila pet let kasneje, ko je v joint-venture sodelovanju z Amerglass-om nastala motorna potovalna jahta AZ 43 Bali, ki je na trgu doživela velik uspeh, kmalu pa ji je sledila nova uspešnica AZ 32 Targa. Leta 1982 je Azimut širšo svetovno javnost opozoril nase ob predstavitvi modela 105’ Failiaka, ki je v tistih časih veljal za največje serijsko plovilo izdelano iz stekloplastike. Projekt Azimut 105’ Failiaka je bil delo projektantov Costaguta in Disdale, med lastnike pa se je vpisalo veliko pripadnikov svetovne smetane, med njimi tudi Christina Onassis. Med mejnike v navtiki pa nedvomno spada prevzem družinske ladjedelnice Fratelli Benetti s strani Azimuta v letu 1985. Benetti s tradicijo od leta 1873 je pod novim lastnikom doživel preporod in postal znanilec novega koncepta motornih jaht in uporabe naprednih tehnologij v ladjedelništvu. Azimut je poskrbel tudi za popolno revitalizacijo proizvodnih kapacitet Benetti-ja v mestu Viareggio.


Skupina Azimut-Benetti danes predstavlja pomembnega akterja na trgu luksuznih jaht dolžine od 24 do 85 metrov, kar izkazujejo tudi letošnji prodajni rezultati, saj so do meseca septembra predali novim lastnikom plovila v vrednosti 800 milijonov evrov, knjiga naročil pa je v tem trenutku »težka« 1,5 milijarde evrov. Ob 10 do 15 odstotni letni rasti trga luksuznih jaht, se torej skupini Azimut-Benetti ne gre bati za prihodnost. Skupina namerava v prihodnjih treh letih investirati 220 milijonov evrov v širitev prozvodnjih kapacitet. Investicija bo omogočila širitev proizvodnih kapacitet za 30 odstotkov in predstavitev 25 novih modelov jaht. Napovedane investicije g. Vitelli pospremi z besedami »trg raste hitro, vendar mi rastemo hitreje«.

Posebno skrb v skupini namenjajo kupcem, saj potrditev nakupa jahte vedno pospremijo z osebnim pristopom. Kot pravi g. Vitelli, vse več kupcev zahteva osebni pečat v svoji jahti in zato je v prodajni team, vključeno več strokovnjakov z različnih področij, ki skrbijo zato, da jahta kljub uresničenju kupčevih želja ostane plovna na tak način kot so si zamislili projektanti. Vse več zahtevnih kupcev se odloča za to, da obliko interiera prepustijo oblikovalcu, ki jim je npr. že oblikoval dom. Prodajni team skrbi za to, da kupec v vseh korakih nakupa čuti, da njegov nakup in izbiro spremljajo eksperti in da pri skupini Azimut- Benetti ni nič prepuščeno naključju. Skupina skrbi za stike z lastniki jaht Azimut-Benetti , saj jih vsako leto povabijo na dogodek »summer yacht gala«, dogodek pa poleg srečanja spremljajo tudi različni koncerti in nastopi. G. Vitelli pa se močno zavzema za to, da kupec nikdar ne občuti lastništva jahte kot glavobol in v ta namen skupina Azimut-Benetti razvija štiri odlične marine, med njimi tudi marino s 150 privezi na reki Moskva, ki je oddaljena le 15 minut od Rdečega trga.

G. Vitelli se še zmeraj redno udeležuje pomembnih sestankov in dogodkov v podjetju, dnevi ko se je sam srečeval z vsemi svojimi kupci pa so mimo. Kot pravi sam sprejema pravšnjo mero stikov in je ponosen, ko se pomembne stvari v skupini dogajajo brez njegove prisotnosti. V zadnjem času se veliko posveča prenovi planinskega hotela, starodobnim avtomobilom in pa seveda najnovejši pridobitvi, novi jahti.

Dejan V.




Povzeto po:
Mega-yacht maker pushes out the boat, BBC News, Jorn Madslien
in
http://www.azimutyachts.com

sorodni članki