| 

Posel in moda

Razkošje izgublja sijaj

Razkošje izgublja sijaj

Raziskava, opravljena v Avstriji, Nemčiji in Švici, katere glavni namen je bil ugotoviti, kaj ljudi dela srečne, je pokazala, da klasični luksuz izgublja svoj sijaj. Razsipavanja in dragi statusni simboli  počasi izgubljajo pomen, veliko bolj pa si ljudje želijo nematerialnih luksuznih dobrin, med katere v današnjem času sodi več prostega časa, več samostojnosti in boljša kvaliteta življenja. Največji odstotek vprašanih, ki želijo več prostega časa, je med visoko izobraženimi. 

Prebivalstvo se želi osamosvojiti in ne želi več za vsako ceno slediti trendom. Etika, morala in poštenost so zelo cenjene vrline. Sploh generacija rojenih po letu 1995 je tudi ekološko osveščena - uporabljajo ekološke tehnologije in želijo že z malim "spremeniti svet". Novi trendi, ki sledijo definiciji sreče posameznika, ter njihov odnos do luksuza, temeljijo na demografskih premikih, globalizaciji in vračanju znanja in kreativnosti nazaj v družbo. Razkošje in luksuz pa nasprotno najraje pokažejo prebivalci vzhodne Evrope in Azije.

Na vprašanje "Kaj je naslednja stvar, ki jo želite kupiti?" je kar 33-35% vprašanih odgovorilo, da so srečni in da nimajo nobenih posebnih želja. Najpomembnejše dobrine so za večino zdravje in vzdrževanje psihofizične kondicije. Novi segmenti v območju luksuza pa prinašajo tudi priložnost za podjetja in branže, ki so se do sedaj slabše prebijala. Področja kot so zdravje, prehrana, okolje, obrti, počitka in kulture danes vztrajno rastejo. Po drugi strani, pa bodo po napovedih avtorjev raziskave, luksuzne znamke oblačil v prihodnosti težko obdržale svoj status.

Tina P.
Vir: R1 portal, raziskava Brand:Trust

sorodni članki