| 

Uporabne informacije

Tehnika govorjenja

Tehnika govorjenja

Kaj je najbolj pomembno pri pogovoru s sogovornikom? Zanesljiv in samozavesten nastop, uglajeno obnašanje, prijetna zunanjost? Kaj pa vaš način govorjenja in ustnega izražanja? Ali se bo vaše govorjenje tudi v resnici dotaknilo sogovornika tako, koti si to želite vi, je odvisno od cele vrste dejavnikov. In sicer so ti dejavniki pomembni tako vsak zase kot tudi interakcija vseh skupaj. Govorimo pa o načinu dihanja med govorjenjem, jakosti, melodiji in barvi glasu, hitrosti govorjenja in nenazadnje tudi na uporabo dialekta. Vsak od njih ima svojo pomembno vlogo pri uglajenem vedenju in omikanem govoru. Dobra jezikovna spretnost je eden izmed temeljev za pridobivanje lastne samozavesti, sogovorniku pa odseva vaše sposobnosti.

Razločno govorjenje
Mnogo ljudi govori prehitro in pri tem požira zloge ali cele besede, v smislu, da ne zaključi začetega stavka, pač pa na sredini stavka sam sebe prekine že z naslednjim stavkom. Včasih pa na slabo razumljivo govorico dodatno vpliva še narečje govorca. Iz vašega poslovnega govora morate nujno izpuščati tipične besede vašega domačega okoliša, za katere menite, da jih ljudje iz drugih koncev Slovenije ne bodo razumeli, pa čeprav jih poveste razločno in še posebej naglas. Tudi če jih dvakrat ponovite bo efekt isti! Seveda pa težje spremenite svojo narečno melodijo, zato se potrudite, da vas bodo vsaj popolnoma razumeli, kaj govorite.
Nerazločno govorjenje je lahko za sogovornika zelo utrujajoče in poleg tega v njem podzavestno vzbuja občutek nelagodja.

Pravilna izgovorjava
Naučite se razločne in pravilne izgovorjave. Med besedami delajte kratke premore, da se konec ene besede ne bo navezoval na začetni zlog druge besede. Nikoli ne požirajte glasov na koncu besed. Besed ne izgovarjajte prehitro, kar pomeni, da ne smete preskakovati zlogov in črk na sredini.

Jakost govora
Jakost govora naj bo taka, da vas bodo vsi navzoči brez težav razumeli in slišali, kar pa ne pomeni, da morate zato kričati. Glasno govorjenje je dobrodošlo v večjih prostorih in pri širši publiki. Drugače obdržite jakost govora vedno na približno isti glasnosti in višini.

Barva glasu
Z nasmeškom poskrbite, da bo vaša barva glasu prijetna. Barva glasu je tudi vzrok, da ljudje predalčkajo oziroma označujejo neznane sogovornike. Kadar govorite z znanim sogovornikom, lahko na podlagi barve glasu merite njegovo razpoloženje. Zavedati se morate tudi možnosti, da sogovornik lahko z barvo glasu manipulira: s priliznjenim tonom vas zavaja, prestraši vas z rezkim in gromki tonom. V večini primerov pa barva glasu ni krinka in odraža sogovornikovo notranje razpoloženje: jezo, strtost, veselje …

Melodija glasu
Melodija govora odraža stanje duše oziroma vaše trenutno razpoloženje. Melodija glasu lahko zveni žalostno, navdušeno, zdolgočaseno, česar sogovornik ne more preslišati. Melodija glasu je prirojena in jo težko popolnoma spremenimo, lahko pa jo malo po svoje oblikujemo na primer: stišamo, umirimo, osvežimo. Z melodijo govorjenja oziroma s frekvenco glasu, ki sogovorniku ustreza (mu je prijetna), lahko dosežete vzpodbudne učinke. Medtem ko monotono govorjenje sogovornika lahko zelo moti in utruja.

Govorjenje brez prestanka
Nekateri so zmožni govoriti skoraj brez prestanka, brez začetka in konca, stavek nima nikoli niti vejice niti pike! S tem drugi prisotni nikakor ne morejo priti do besede, ker so vljudni in vam ne bodo skakali v besedo! Pri tem vam tudi še tako izpiljena izgovorjava in duhovito pripovedovanje ne bo pomagalo osvojiti sogovornika, ker se nikakor ne more vklopiti v pogovor, saj imate monolog. Zato si bo vaš sogovornik hitro poiskal drugega pravega človeka za pogovor, v katerem bo lahko tudi sam sodeloval.

Žaljivo govorjenje
Žaljivo govorjenje je popolnoma neprimerno in v nobenem primeru ni opravičila za uporabo žaljivk na katerikoli način.

Besedni dvoboji
Beseda je orožje. Zadostuje njen pomen , zato ni potrebe po besednih dvobojih. Streljanje tako imenovanih "besednih puščic" med pogovorom, sogovornika s hladnim in preračunljivimi besedami popolnoma odvrne od pogovora lahko ga pa tudi prizadene.

Govorništvo v poslovnem svetu je del "poslovnega nastopa" pred poslovno publiko. Zato tehnika govorjenja postane pomemben člen v komunikaciji in ni več nekaj samoumevnega. Moči govorništva se zaveda tudi večina poslovnežev, ki se udeležujejo raznih šol govorništva, retorike, poslovnega komuniciranja in drugih, ki dajejo pomembna znanja o obnašanju v poslovnem svetu.

Urška Č.

Vir: Povzeto po Priročniku lepega vedenja, Ljubljana, 2004

sorodni članki