| 

Postal sem podjetnik

Analiza trga je pomembna dejavnost vsakega podjetja

Analiza trga je pomembna dejavnost vsakega podjetja

Analiza trga je nadvse pomembna dejavnost vsakega podjetja. Pomaga pri razvoju samega podjetja, saj temeljito opravljena raziskava lahko podjetje usmeri na pravo pot. Analiza trga omogoča lažje spremljanje določenih produktov in kako se le-ti obnašajo na trgu ter kako z njimi ravna konkurenca.

Analiza trga se za vsak produkt in storitev razlikuje. Še vedno pa je pomembno, da se tržnik drži določenih korakov, da ne opravljala odvečnega dela po nepotrebnem.

Vrste raziskav:

1. Osnovna raziskava: Cilj osnovne raziskave je zbrati podatke iz trenutne prodaje in uporabljenih praks. V tem delu raziskave je potrebno upoštevati tudi prakse in načrte konkurentov.

Prvi del raziskave lahko vključuje:

  • intervjuje (preko telefona ali iz oči v oči)
  • ankete (na spletu ali preko e-pošte)
  • vprašalniki (na spletu ali preko e-pošte)
  • fokusne skupine kot metoda zbiranja vzorcev potencialnih strank ali kupcev in pridobivanje njihove neposredne povratne informacije
Nekatera pomembna vprašanja za vsak vprašalnik:
  • Katere faktorje upoštevate pri nakupu izdelka ali storitve?
  • Kaj vam je všeč in kaj vam ni všeč o aktualnih izdelkih ali storitvah, ki so trenutno na trgu?
  • Katera področja predlagate, da bi morali izboljšati?
  • Kakšna je primerna cena za določen izdelek ali storitev?
2. Sekundarna raziskava: Cilj sekundarne raziskave je analizirati podatke, ki so že bili objavljeni. S pomočjo sekundarne raziskave podjetje dobi informacije o konkurenci, določi merila in opredeli ciljno skupino ljudi.

3. Zbiranje podatkov: Zbiranje podatkov se deli na dve metodi: kvantitativno in kvalitativno. Kvantitativna metoda deluje na podlagi matematičnih analiz in zahteva velik vzorec. S pomočjo rezultatov lahko ugotovite, kateri faktorji najbolj vplivajo na odločitve posameznika. Kvalitativna metoda pa pomaga razviti in pravilno naravnati kvantitativni del raziskave.

sorodni članki