| 

Posel in moda

Kaj pove barva obleke

Kaj pove barva obleke

Barve nas obkrožajo vsepovsod in napajajo naše čute. Zaznavamo jih na različne načine in pri tem vplivajo na naše razpoloženje. Nekatere barve poživljajo in nam vlivajo energijo in samozavest, druge nas pomirjajo in sproščajo. Barve učinkujejo tudi na naše mišljenje in čustvovanje, spreminjajo lahko naše počutje, vplivajo na naše zaznavanje in dojemanje sveta.

Z barvo oblačil, ki jih oblečemo za službo, skušamo pogosto spremeniti čustva in predstave, ki bi jih lahko imeli drugi o nas. Lahko celo rečemo, da z barvo poslovnega oblačila »zavedemo« sogovornika. Z izbrano barvo ne želimo ugoditi osebnim potrebam in čustvom, pač pa si želimo ustvariti lepšo urejeno podobo in boljši položaj v poslovni družbi.

Temna obleka je po vsem svetu zaščitni znak poslovnežev. Črna barva v poslu izraža moč, domenco. Če greste na sestanek v črni ali temno sivi obleki, s tem jasno izražate svojo moč in vaše stališče, da želite podrejenost ostalih, da boste ukazovali. Kombinacija črne z rdečo barvo, rdeča kravata na primer, kaže na vašo dinamično in živahno osebnost v vlogi vodje. Rumena v družbi s črno barvo nakazuje na željo po razumski prevladi in prepričevanju drugih z močjo logike in razuma. Rožnata v kombinaciji s črno pomeni vzvišen položaj v družbi. Zeleno le redko nosimo skupaj s črno barvo, saj njena pomirjajoča lastnost lahko črni odvzame moč.
Če želite v svojih poslih doseči sodelovanje in se želite pogajati s svojimi poslovnimi strankami, oblecite obleko temno modre. Temno modra barva izraža avtoriteto, a hkrati sporoča tudi poštenost in pravičnost. Svetli, nevtralni odtenki obleke, kot so bež in svetlo rjave barve, izražajo odprtost in razumevanje za druge. Primerna je za tiste, ki veliko delajo z ljudmi in potrebujejo njihovo podporo.
Bolj žive barve uporabite za dodatke k poslovni obleki. Z njimi izrazite svoj značaj, svojo energijo, vendar s prilagajanjem za potrebe službe.
Za podjetnike v splošnem velja kodeks oblačenja, ki se uporablja že več desetletij. Velja namreč prepričanje, da obleka pustih in strogo določenih barv, brez vzorcev in enolično krojena, poudarja odgovornost in daje videz pokončnega in garaškega delavca. Temne zadržane barve na najlažji način ustvarijo takšen videz, hkrati pa prikrivajo vaš pravi značaj, ki naj bi itak ostal skrit pred očmi poslovnega sveta.
Danes so pravila oblačenja za podjetnike malo bolj sproščena in prilagojena individumu. Predvsem pri dodatkih poslovni obleki so dovoljena odstopanja od strogih pravil, ki so veljala nekoč. Z izbrano barvo obleke ohranimo strogost in diskretnost, z barvo modnih dodatkov pa tako moški kot ženski poslovni obleki dodamo naš značaj, našo energijo.
Govorica barve je pomembna in za njo smo dovzetni bolj kot si mislimo. Zato je izbira barve naše poslovne obleke del sestavljanke uspešnega poslovnega komuniciranja in doseganja zastavljenih ciljev.

Urška Č.

sorodni članki