| 

Poslovne priložnosti

V Sloveniji splet močno vpliva na nakupne odločitve

V Sloveniji splet močno vpliva na nakupne odločitve

Slovenci večino nakupov še vedno opravimo v trgovinah, medtem ko informacije o izdelkih in storitvah poiščemo na spletu. Slovenski potrošniki na spletu najpogosteje iščejo informacije, povezane s potovanji (93 odstotkov vprašanih), pri čemer jih polovica pri tem tudi dejansko opravi nakup preko spleta, ugotavlja Googlova raziskava.
V Sloveniji splet močno vpliva na nakupne odločitve

Raziskava med 2.000 slovenskimi spletnimi uporabniki, ki jo je izvedel Google v sodelovanju z evropskim Uradom za interaktivno oglaševanje (IAB Europe) in raziskovalno hišo TNS Infratest, je ugotavljala, na kakšen način so v zadnjih dvanajstih mesecih iskali informacije o izdelku, kako so se odločali o nakupu in na kakšen način so opravili nakup izdelka. Šlo je za 36 različnih izdelkov v sedmih kategorijah, in sicer maloprodaja, živila in izdelki za nego telesa, avtomobili in rezervni deli, prosti čas in zabava, potovanje, finance in nepremičnine.

Po besedah Darka Dujiča, direktorja družbe Google Adriatic, odgovornega za razvoj poslovanja v Jugovzhodni Evropi, je raziskava pokazala, da v Sloveniji splet močno vpliva na odločitev o nakupu, odvisno od kategorije, saj se med 58 in 93 odstotkov poizvedovanj o izdelkih in odločitev o nakupu opravi prek spleta. »Na primer,67 odstotkov sodelujočih, ki so kupili izdelek iz kategorije maloprodaja, je predhodno pridobilo informacije o izdelku in se odločilo o nakupu preko spleta, a jih je le 24 odstotkov spletni nakup dejansko opravilo.« V primerjavi s Hrvaško je to sicer kar precej več, saj je v kategoriji maloprodaje le 13 odstotkov Hrvatov opravilo nakup preko spleta.

Kot razlaga Dujič, so slovenski uporabniki spleta v enakem obdobju najpogosteje iskali informacije iz kategorije potovanj – 93 odstotkov jih je poiskalo informacije na spletu, 52 odstotkov pa jih je dejansko opravilo tudi nakup preko spleta. Sledita kategoriji tehnologije, v katero sodijo mobilni telefoni, televizija in podobno, kjer je 88 odstotkov vprašanih poiskalo informacije na spletu, 37 odstotkov pa jih je tudi opravilo nakup na ta način, ter prostega časa in zabave (vključno z vstopnicami za kino), v kateri je 82 odstotkov sodelujočih poiskalo informacije preko spleta, 36 odstotkov pa jih preko spleta tudi kupilo.

Ko se slovenski potrošniki odločajo o nakupu izdelkov iz kategorij tehnologija in maloprodaja, začnejo informacije na spletu pridobivati informacije teden dni pred nakupom. »Podatki kažejo veliko možnost napredka neposrednih nakupnih odločitev pri kategoriji finance in zavarovanje, saj je le 17 odstotkov Slovencev opravilo finančno storitev prek spleta. Na Baltiku, na primer, potrošniki opravijo več kot 60 odstotkov finančnih storitev preko spleta,« navaja Dujič.

Po besedah Andreja Koštomaja, direktorja marketinga v podjetju Google Adriatic, je v jadranski regiji še veliko priložnosti v primerjavi s preostalimi državami v regiji Srednje in Vzhodne Evrope. »Tako velika kot tudi majhna in srednja podjetja bi morala svoje izdelke in storitve na spletu predstaviti na bolj viden način. Potrošnik bo našel želeni izdelek ali storitev in potrebne informacije. Če se ustvari ponudba spletnih mest, bo sledilo tudi povpraševanje, kot kažejo izkušnje na drugih trgih.«

Tudi slovenski uporabniki osebnih in tabličnih računalnikov na spletu v največji meri iščejo informacije o potovanjih (87 odstotkov) in tehnologiji (79 odstotkov). Slovenski uporabniki pametnih telefonov pa največkrat preverijo ponudbo iz kategorije prosti čas in zabava (15 odstotkov). Kot pravi Joško Mrndže, regionalni direktor pri Googlu, odgovoren za jadransko regijo, je zelo pomembno razumeti te podatke in kako spletni potrošniki uporabljajo splet pri odločitvah o nakupu, saj to podjetju pomaga pri razumevanju potrošnikovih potreb.

Slovenski uporabniki spleta sicer za iskanje informacij o izdelkih najpogosteje uporabljajo Google (91 odstotkov), enako velja tudi za hrvaške (98 odstotkov) in srbske uporabnike (97 odstotkov)

vir: marketingmagazin

sorodni članki