| 

Poslovne priložnosti

Crowdsourcing – moč množic

Crowdsourcing – moč množic

Ustanovili ste podjetje, uredili vso papirologijo, sedaj pa bi želeli svoje izdelke/storitve tudi promovirati. Za predstavitev potrebujete brošuro, letake, vizitke in podoben promocijski material. Oblikovalca lahko poiščete v rumenih straneh telefonskega imenika, ocenite njegovo delo, pregledate reference, na koncu pa enega izberete in upate, da ste se pravilno odločili.

Druga, manj poznana in izrabljana možnost, pa je t.i. »crowdsourcing« ali moč množic – svoje želje in zahteve objavite na spletu, skupaj z informativnim zneskom, ki ste ga za opravljeno delo pripravljeni plačati, zainteresirani ponudniki pa vam pošljejo svoje rešitve/ponudbe. Te seveda skrbno pregledate in izberete najboljšo.
Tuji neologizem "crowdsourcing" namreč že v imenu razkriva, kdo je glavno gonilo produktivnosti. Poslovna logika "outsourcinga" - zaupanje izvedbe določenih del zunanjim izvajalcem - ni nova, vseeno pa njeno poznavanje pomaga pri razumevanje crowdsourcinga. V slednjem primeru namreč "zunanjega izvajalca" predstavljajo množice uporabnikov, ki jih povezuje najmanjši skupni imenovalec - svetovni splet. V kolikor je šlo pri outsourcingu za najem specialistov iz določenega področja, so osrednji člen v verigi crowdsourcinga prostovoljci, navdušenci ali zgolj predani amaterji, ki to delo opravljajo v prostem času.

Proces pa se tukaj ne zaključi. Na enak način lahko vključite svoje kupce že v sam proces razvoja produkta. Podjetje lahko na primer na spletu objavi prototip izdelka ali testno verzijo programa, ki ju potem dodela na osnovi povratnih informacij. Relacija med uporabniki in razvijalci tako pospeši razvoj in izboljša končni produkt.

Crowdsourcing za podjetnika pomeni dostop do milijonov razmišljujočih glav po vsem svetu (globalnih možganov). Največja prednost crowdsourcinga pa je seveda v stroškovni učinkovitosti: z relativno malo vloženimi sredstvi namreč lahko podjetje pride do številnih izvirnih rešitev, do katerih po tradicionalnih poteh lahko sploh ne bi prišlo. Tak pristop tudi znatno znižuje tveganja za podjetje, ki je negotovo glede uvedbe novih storitev ali izdelkov. Matematika v tem primeru drži : 100.000 amaterjev kolektivno lahko sproducira več kot 5.000 profesionalcev. Ali kot pravi star pregovor: "Več glav, več ve!"

Tina P.
viri: Wikipedija, www.siol.net, D. Carlsonov weblog

sorodni članki