| 

Aktualno

Vrh EU v Sloveniji tudi prilika za dober posel?

Vrh EU v Sloveniji tudi prilika za dober posel?

Dan začetka predsedovanja naše države Evropski uniji se bliža z vsako minuto. Nedvomno drži, da bo prisotnost vrha EU-ja v Sloveniji v naš prostor prinesla spremembe. Nekatere od njih bodo zaznamovale našo državo le kratkotrajno, druge spet za daljše obdobje. Vseeno pa bodo največje spremembe opazne ravno v obdobju predsedovanja, torej od 1. januarja do 30. junija 2008, in po večini bodo le-te najbolj izrazite v prestolnici države. Za kakšen spremembe bo šlo in ali bo imel poleg političnih priložnosti, vrh EU v Sloveniji tudi druge (dobre) posledice, strokovnjaki z različnih področjih podajajo veliko namigovanj, podkrepljenih z izkušnjami iz drugih evropskih držav, pa tudi nekaj ugibanj, ki so bolj posledica želja kot pa možne realnosti.
Nepremičninski analitiki pravijo, da bodo sigurno zrasle cene najema tako nastanitvenih, to je stanovanjskih nepremičnin, kot poslovnih nepremičnin, predvsem pisarniških prostorov na elitnih lokacijah Ljubljane. Vendar naj bi cene po zaključku predsedovanja dokaj hitro zopet padle. Neprijetna ali pa prijetna sprememba bo tudi povečana skrb za državno varnost s strani policije in drugih pristojnih državnih organov, ki sicer skrbijo za nacionalno varnost v državi. Predvidevamo lahko, da bo ob visokih obiskih v naši državi, tudi večkrat spremenjen prometni režim na mestnih ulicah in na povezovalnih cestah od našega glavnega letališča do pomembnih lokacij, kjer so bodo odvijala srečanja visokega političnega kroga.
Kako pa kaže gospodarskim panogam? Ali bi res lahko predsedovanje EU-ja pomenilo tudi priliko za dober posel, za nekatere mogoče ohranitev posla (tu mislim na gostince), za druge morda povečanje posla? Strokovnjaki s področja gospodarstva so napovedali več dela ponudnikom gostinskih storitev, hotelskih uslug, turističnim agencijam. Za gostince bi lahko to pomenilo obliž na rano, ki jim jo je zadal nedavno veljavni zakon in bi si s tem vsaj delno pokrili izgube, o katerih pričajo analitični podatki preteklih slabih treh mesecev. Hoteli bodo nedvomno »pobrali« največji kos pogače v tej zgodbi. Povpraševanje je enako veliko tako po hotelskih sobah, kot po uporabi dvoran za kongrese, predavanja, srečanja … Turistične agencije so se osredotočile na organizacijo izletov na naše najbolj poznane turistične izletne točke. Porast strank pa se lahko pričakuje tudi pri ponudnikih transportnih storitev (taxi službe, rent-a-car podjetja). Z njimi se vsekakor ne bodo prevažali najvišji politični gosti (za njih in za spremljajoče ekipe so organizirani posebni prevozi), morda pa se bomo za njih več odločali navadni državljani, da bi se izognili zamudni vožnji in parkiranju v strogem mestnem jedru prestolnice.
Poslovna prilika torej obstaja. Sicer imate več verjetnosti zanjo, če se že ukvarjate z dejavnostjo, po kateri bo očitno povpraševanje večje in seveda če jo boste znali izkoristili. Šlo pa bo za kratkotrajne vplive, ki bodo direktno vplivali na posel. Lahko pa se pričakujejo kasnejši učinki, kot je večja prepoznavnost Slovenije in dober glas, ki kot pravijo seže v deveto vas, in morda bo tokrat segel tudi izven meja Evrope in nas bodo spoznali tudi kot dobre in sposobne »vodje« (tako na političnem kot gospodarskem področju) ter kot deželo priložnosti in ne le kot malo državico stisnjeno med bolj prepoznavne sosednje države.

Urška Č.

sorodni članki