| 

Posel in moda

Audi RS Cabriolet

Audi RS Cabriolet

Ingolstadt (Nemčija), 6. september 2012 – Dinamika brez omejitev nad glavo. Audi predstavlja RS 5 Cabriolet. Štirisedežnik s platneno zložljivo streho navduši z edinstveno kombinacijo elegance in zmogljivosti. Visokoturažni atmosferski motor 4.2 V8 FSI razvije moč 331 kW (450 KM). Z njim vrhunski športnik od 0 do 100 km/h pospeši v samo 4,9 sekunde.

Zunanjost

Harmonična silhueta s popolnoma uravnoteženimi proporcionalnimi razmerji in izrazitimi detajli – Audiju je z modelom RS 5 Cabriolet uspelo dinamiki dati prav posebej lepo obliko. Okvir iz matiranega aluminija obdaja šestkotno enodelno mrežo hladilnika; satast vstavek, ki ga krasi znak RS 5, je lakiran v sijajni antracitni barvi. V klinasto oblikovanih žarometih z valovitim spodnjim robom sta vgrajena ksenonska enota in pas svetlečih diod, ki realizirata dnevne luči. Markanten podaljšani spodnji del sprednjega odbijača obdaja velike odprtine za zajemanje zraka in se zaključuje s t. i. splitterjem.

Na stranski silhueti prevladujejo markantni elementi na pragovih in razširjena kolesna ohišja; izrazita je tudi tornado linija, ki daje pečat ramenskemu delu Audija RS 5 Cabriolet. Ohišji zunanjih ogledal sta lakirani v videzu aluminija, površina okvira vetrobranskega stekla in okrasne letve na okenskih jaških ¬in pokrovu korita za zložljivo streho pa so iz eloksiranega aluminija v matirani izvedbi.

Lahka platnena zložljiva streha Audija RS 5 Cabriolet se kot kupola pne nad prostorno notranjostjo; posebna obloga zagotavlja izvrstno akustično udobje. Po pritisku na stikalo se zložljiva streha avtomatsko odpre v 15 oz. 17 sekundah, tudi med vožnjo s hitrostjo do 50 km/h.
 

Ko je streha odprta, se to v velikem prtljažniku skoraj ne pozna – od 380 l prostornine jih zavzame samo 60 l. Naslonjalo zadnje sedežne klopi je deljivo zložljivo, odprtina za prevoz daljših predmetov pa povečuje prilagodljivo uporabnost. Preračunane ojačitve zagotavljajo odprti karoseriji visoko stopnji togosti. Vozilo je zato nekoliko težje, kar pa v določeni meri kompenzirata aluminijasta sprednja blatnika.

Zadnje LED-luči, ki nimajo nobenih klasičnih žarnic več, vključujejo elegantne svetlobne pasove. Na zadku niso na novo oblikovane samo luči, temveč tudi odbijač – difuzor je potegnjen daleč navzgor, veliki ovalni izpušni cevi pa obdaja satast element. Na pokrovu prtljažnika zagotavlja diskreten usmernik zraka iz matiranega kroma večji pritisk na podlago (usmernik zraka je po želji lahko lakiran tudi v barvi vozila).

Audi RS 5 Cabriolet meri 4.649 mm v dolžino, 1.860 mm v širino in 1.380 mm v višino, njegova medosna razdalja pa znaša 2.751 mm. Kupci lahko izbirajo med osmimi barvami lakov – enim univerzalnim lakom, štirimi kovinskimi in bisernimi laki ter tremi kristalnimi laki. Zložljiva streha je na voljo v črni, sivi, rdeči in rjavi barvi. Kot dodatna oprema sta na voljo paket zunanjih elementov iz matiranega aluminija in t. i. dizajn paket za motorni prostor, ki vključuje elemente, izdelane iz plastike, ki je ojačana s karbonskimi vlakni. Količnik zračnega upora cx znaša 0,34, k čemur pomembno prispevajo obloge dna vozila.

Notranjost

Prepoznavna značilnost modelov RS 5 je trikraki volan z ravnim spodnjim delom, oblečen v perforirano usnje. Voznik večfunkcijske tipke uporablja enako intuitivno kot vse ostale upravljalne elemente v Audiju RS 5 Cabriolet. Terminal opcijske MMI navigacije plus ima šest fiksnih tipk za glavne menije; za upravljanje sistema za uravnavanje vozne dinamike Audi drive select zadošča ena sama tipka. Merilniki s črnim ozadjem in belimi številkami ustvarjajo močan kontrast in zagotavljajo dobro čitljivost. Voznikov informacijski sistem ponuja tudi prikaz temperature motornega olja in štoparico, s katero lahko športno navdahnjeni vozniki merijo čase krogov na dirkalni stezi.

Športni sedeži imajo električno nastavljanje, visoke stranice za optimalno oporo, integriran vzglavnik, ledveno oporo in izvlečno stegensko oporo. Sedeži so oblečeni v prevleke iz usnja in alkantare, opcijsko lahko tudi v prevleke iz črnega ali lunino srebrnega finega napa usnja. Vse vrste usnja so pigmentirane tako, da se na soncu ne pregrevajo. Alternativno so na voljo tudi mehansko nastavljivi školjkasti sedeži ter klimatizirani komfortni sedeži s funkcijo prezračevanja.

Notranjost Audija RS 5 Cabriolet je črne barve, notranja obloga zložljive strehe pa je po želji lahko zvezdnato srebrna. Elegantne kromirane obrobe, črne sijajne površine in karbonski dekorativni elementi poudarjajo dinamično celostno podobo notranjosti. Dekorativne elemente je brez doplačila mogoče naročiti tudi v izvedbi Aluminium Race, črnem klavirskem laku, krtačenem matiranem aluminiju ali v izvedbi mrežast dekor iz legiranega jekla.

Naslonjala sedežev, aluminijaste vstavke na vstopnih letvah, volan, merilnik hitrosti in glavo izbirne ročice sedemstopenjskega S tronica krasijo napisi RS. Vratne kljuke so oblikovane kot dve ozki prečki, pedali in številni upravljalni elementi pa imajo videz aluminija. Program Audi exclusive ponuja najrazličnejšo opremo, s katero lahko vozilu vtisnete svoj osebni pečat.

Motor

Audi RS 5 Cabriolet poganja visokoturažni atmosferski motor V8 z direktnim vbrizgavanjem bencina (FSI).¬ Iz gibne prostornine 4.163 cm3 razvije moč 331 kW (450 KM) pri 8.250 1/min, največji navor 430 Nm pa je na voljo v območju od 4.000 do 6.000 1/min. Motor 4.2 FSI z rdeče lakiranim pokrovom glave motorja ročno izdelujejo v tovarni v Győru na Madžarskem. Motor doseže specifično moč 79,5 kW (108,1 KM) na liter gibne prostornine; vsaka konjska moč mora premikati samo 4,267 kg mase vozila. Ta motor z dolgim hodom bata in aluminija¬stim ohišjem ročičnega pogona "prosto diha", lopute v izpušnih ceveh pa prilagajajo značilen zvok. Opcijsko je na voljo športni izpušni sistem s črnima izpušnima cevema.

Audi RS 5 Cabriolet od 0 do 100 km/h pospeši v 4,9 sekunde; največja hitrost je omejena na 250 km/h, pri Audiju pa jo na zahtevo kupca lahko povečajo na 280 km/h. Mogočni V8 porabi v povprečju 10,9 litra goriva na 100 km poti. Tekalne površine valjev in verižni pogon so optimizirani tako, da povzročajo čim manj trenja, oljna črpalka pa je krmiljena glede na dejanske potrebe.

Prenos moči

Menjalnik z dvojno sklopko, kot je sedemstopenjski S tronic v Audiju RS 5 Cabriolet, odlikuje izjemna učinkovitost – pri tem modelu je ta učinkovitost zaradi sedme prestave z dolgim prestavnim razmerjem še bolj izrazita. Prestavljanje poteka z izmeničnim aktiviranjem sklopk – bliskovito in tekoče, torej za voznika domala nezaznavno. Sedemstopenjski S tronic lahko v programih D in S deluje povsem avtomatsko; če voznik želi, pa lahko prestavlja ročno s pomikom izbirne ročice ali pritiskom prestavnih tipk na volanu. Praktična pomoč pri speljevanju je funkcija Launch Control, ki omogoča udaren start, saj sklopko vključi pri optimalnem številu vrtljajev za speljevanje.

Stalni štirikolesni pogon quattro zagotavlja Audiju RS 5 Cabriolet suvereno vlečno silo in zanesljivo stabilnost. Srce tega pogona, sredinski diferencial s kronskima zobnikoma, je lahek in kompakten. Pri običajni vožnji porazdeljuje navor med sprednjo in zadnjo premo v razmerju 40 : 60; če je to potrebno, lahko preusmeri do 70 odstotkov navora na sprednjo premo ali največ 85 odstotkov navora na zadnjo premo. Pri tem mu pomaga inteligentna programska rešitev, imenovana funkcija porazdeljevanja navora po posameznih kolesih.

Če je pri hitri vožnji skozi ovinke kolo na notranji strani ovinka zelo razbremenjeno, ga funkcija narahlo zavira, da prepreči zdrs – tako ostane Audi RS 5 Cabriolet v mejnem območju zelo dolgo časa nevtralen.

Pri Audiju v vozilo na zahtevo kupca vgradijo tudi športni diferencial, ki z dvema dodatnima goniloma pogonsko moč prilagodljivo razporeja med zadnjima kolesoma.¬ Športni diferencial kot idealna dopolnitev pogona quattro v mejnem območju Audi RS 5 Cabriolet dobesedno potisne v ovinek in preventivno deluje proti morebitnemu pre- ali podkrmiljenju.

Podvozje

Kompleksno tehnično konstrukcijo predstavlja podvozje novega štirisedežnega kabrioleta. Petvodilna sprednja prema in smerno krmiljena zadnja prema s trapeznimi vodili sta v veliki meri izdelani iz aluminija. Servokrmiljenje, ki se prilagaja hitrosti vožnje, ima elektromehan¬sko gonilo; odziva se neposredno, natančno in izjemno učinkovito. Karoserija je 20 mm nižja kot pri Audiju A5 Cabriolet; ležaji so bolj togi, stabilizatorji pa močnejši. Serijska 10-kraka kovana aluminijasta platišča s polirano površino imajo dimenzijo 9 J x 19 in so kombinirana s pnevmatikami 265/35; kot dodatna oprema so na voljo 20-palčna platišča s tremi privlačnimi dizajni in pnevmatikami 275/30.

Zavorni sistem vključuje notranje hlajene in naluknjane kolutne zavore z lahkim valovitim dizajnom; premer sprednjih kolutnih zavor znaša 365 mm. Ker je zunanji rob tornih obročev valovit, so vzmetene mase manjše za približno tri kilograme. Zavorni koluti so na aluminijaste obroče pritrjeni z zatiči – ta koncept je prevzet iz športnega avtomobilizma. Zavorna sedla so lakirana v črni barvi; sprednja imajo po osem zavornih batov. Sistem za nadzor stabilnosti ESC vključuje tudi športni program in ga je možno v celoti deaktivirati. Kot dodatna oprema so za sprednjo premo na voljo zavorni koluti iz karbona in keramike s šestbatnimi zavornimi sedli.

Sistem za uravnavanje vozne dinamike Audi drive select sodi pri Audiju RS 5 Cabriolet med serijsko opremo. Vozniku omogoča, da z nastavitvami comfort, auto in dynamic prilagaja karakteristike krmiljenja, sedemstopenjskega S tronica, položaja dušilnih loput in loput v izpušnem sistemu; če je vozilo opremljeno z navigacijskim sistemom MMI, ima voznik na voljo dodatno nastavitev individual.
V Audi drive select so lahko vključeni tudi športni diferencial, adaptive cruise control in dinamično krmiljenje, ki krmilni moment prilagaja glede na hitrost vožnje, in sicer skoraj do 100-odstotno.

Audi drive select lahko uravnava tudi športno podvozje plus s sistemom Dynamic Ride Control (DRC) – to je povsem mehanski sistem, ki deluje brez zakasnitve. Oljni vodi in osrednji ventil povezujejo po dva diagonalno nasproti si ležeča blažilnika; pri hitri vožnji skozi ovinke ta sistem ojača podporo sprednjega kolesa na zunanji strani ovinka. Karakteristika blažilnika je nastavljiva v treh stopnjah.

Oprema

Audi RS 5 Cabriolet se lahko pohvali z bogato serijsko opremo. Ta med drugim vključuje parkirni sistem plus, ogrevanje voznikovega in sovoznikovega sedeža, avtomatski podajalnik varnostnega pasu, protivetrni ščitnik, paket luči, voznikov informacijski sistem s priporočilom za postanek in obsežen paket zadrževalnih varnostnih sistemov. Če obstaja nevarnost, da se bo vozilo prevrnilo, se za zadnjima vzglavnikoma dvigneta močna aluminijasta varnostna ščita. Raven športnosti in udobja povečujejo tristopenjsko ogrevanje prostora za glavo, komfortni ključ, asistenca za dolge luči, adaptive light in triconska komfortna avtomatska klimatska naprava.

Za RS 5 Cabriolet so na voljo vsi asistenčni sistemi za modelsko serijo A5. Audi adaptive cruise control zagotavlja, da štirisedežni kabriolet ohranja nastavljeno varnostno razdaljo do vozila spredaj in vozniku pomaga pri zaviranju. Pri hitrosti pod 30 km/h v nujnem primeru zavira do zaustavitve. Audi side assist nadzoruje predel za vozilom in tako zagotavlja varno menjavanje voznih pasov, Audi active lane assist pa skrbi, da voznik nenamerno ne zapelje z voznega pasu. Parkirni sistem plus je možno nadgraditi s kamero za vzvratno vožnjo.

Na področju večpredstavnosti ponuja Audi modularni sistem, vrhunec katerega je MMI navigacija plus z velikim trdim diskom, DVD-predvajalnikom in sedempalčnim barvnim zaslonom. Nadgraditi ga je mogoče s funkcijo Audi connect vključno z avtotelefonom, ki RS 5 Cabriolet povezuje s svetovnim spletom. Sopotniki lahko preko integrirane dostopne točke WLAN s svojimi mobilnimi napravami prosto brskajo po spletu. Voznik lahko uporablja po meri prilagojene spletne storitve v sklopu Audi connect – od Audijevih spletnih prometnih informacij do navigacije na osnovi aplikacij Google Earth in Street View.

Prodaja Audija RS 5 Cabriolet bo v Nemčiji stekla spomladi 2013. Cena osnovnega modela znaša 88.500
 

sorodni članki