| 

Uporabne informacije

Včasih na banko tudi s potico

Včasih na banko tudi s potico

"Doslej sem zamenjal samo tri, z vsakim pa sem bil zelo zadovoljen," nam je priznal Tomaž Blatnik, ko smo ga povprašali, s koliko poslovnimi skrbniki v NLB je sodeloval od leta 1990, ko sta z ženo Anico ustanovila družinsko podjetje Pekarna Blatnik.
Razkril nam je, kaj je po njegovih izkušnjah najpomembnejše pri sodelovanju s poslovnim skrbnikom kot most sodelovanja med banko in podjetjem v dvajsetih letih podjetništva.

Pekarna Blatnik se poleg proizvodnje kruha, peciva in slaščic ukvarja tudi s trgovsko dejavnostjo, saj imajo v večjih slovenskih krajih 10 maloprodajnih enot pod blagovno znamko Happypek in 23 potujočih trgovin Mobipekov, ki prodajajo od vrat do vrat. Svoje podjetje za zmrznjene pekarske izdelke pa imajo tudi v Srbiji.
3 zaželene lastnosti plus 1

"Ja, začeli smo se pogovarjati o kreditu za nakup mešalnega stroja, sedaj pa smo skupaj z banko pred odprtjem prve franšizne prodajalne Happypek na Resljevi ulici v Ljubljani," je svojo 20-letno pot, na kateri mu je ves čas stala ob strani tudi banka, opisal Tomaž Blatnik. "Stika z drugimi službami v banki nimam, moj osnovni kontakt, vir informacij in finančnih ter poslovnih nasvetov je poslovni skrbnik. Na tega se moram zanesti," je priznal in poudaril, da mora imeti dober poslovni skrbnik naslednje lastnosti, če hoče, da se z njimi dobro razume in dobro sodeluje:

mora biti strokoven v širšem pomenu besede,
razumeti mora podjetnika,
spoznati se mora na številke in papirje.

Omenil je še eno lastnost, ki naj bi jo poslovni skrbnik imel, in sicer previdnost oziroma preudarnost pri oceni situacije in razvoja dogodkov. Pravi, da se podjetniki večkrat zaletijo v posel; vidijo cilj, ki ga želijo doseči, imajo velike oči in voljo, poslovni skrbnik pa lahko v takšnih razmerah odigra vlogo stika z realnostjo, kar pomeni, da pogleda načrtovan projekt z bolj objektivne strani, opozarja na možne pasti in neuresničena predvidevanja in se v ukrepih za dosego ciljev podjetnika nasloni na varovalke, ki mu jih ponuja banka kot finančna inštitucija. To lahko dostikrat reši celoten podjetnikov posel.
Priznam, nisem iskal konkurenčnih ponudb

To je bil odgovor na vprašanje, ali je pri iskanju najugodnejših virov financiranja iskal ponudbe tudi pri konkurenčnih bankah. "Vem, morda je tole napaka, ampak skrbniku sem pri analizi možnosti in različnih ponudbah preprosto zaupal." Ustvarjeno zaupanje med podjetnikom in banko je rezultat vsakodnevnega stika in reševanja podjetnikovih težav in doseganja njegovih poslovnih ciljev. Z zaupanjem celotni proces usklajevanja lažje teče. "Pri pogovorih in iskanju rešitev sem z banko povsem odprt, saj pričakujem podobno ravnanje in iskanje najboljših rešitev tudi od banke. Doslej se je tak način pokazal kot uspešen, zato ga ne nameravam spreminjati."
Včasih v banko ne nesem samo denarja, temveč tudi potico

Z razvojem podjetja in dejavnosti so se razširila tudi področja sodelovanja z banko. Poslovni skrbnik usklajuje aktivnosti na štirih področjih: pri kreditih, garancijah, plačilnih karticah in z POS terminali na prodajnih mestih. Na srečo pa poslovni skrbnik ne more usklajevati in načrtovati dejanj, ki jih sproži sam podjetnik in ki niso neposredno povezana s poslom, so pa izraz srčnosti, ki je je na žalost čedalje manj. "Včasih se oglasim v banki kar tako, ko grem mimo, za veliko noč pa jim prinesem tudi potico, naj imajo tudi v banki kaj od praznika - pred praznikom," so bile besede Tomaža Blatnika. Pri tem se je poslovna skrbnica Urška hudomušno nasmehnila.

Pripravil: Matjaž Mrva,  http://www.nlb.si/poslovni-kazipot

Vir: NLB Poslovni kažipot, št. 3 - 29. 09. 2011

sorodni članki