| 

Aktualno

Audi R8 GT Spyder

Audi R8 GT Spyder

10.06.2011 ob 15:39

Še lažji, še močnejši, še bolj fascinanten: Audi R8 GT Spyder za dih jemajoče doživetje vožnje. Vrhunska izvedba visokozmogljivega športnega kabrioleta razvije moč 412 kW (560 KM), po zaslugi koncepta Audi ultra pa je že tako majhna masa zmanjšana za še dodatnih 85 kg. R8 GT Spyder pospeši iz mirovanja do 100 km/h v 3,8 sekunde in doseže največjo hitrost pri 317 km/h.

Pred enim letom je Audi novi vrhunski model serije R8 GT predstavil v kupejevski različici. Omejena serija 333 vozil je bila hitro razprodana. Sedaj ta vrhunski športnik prihaja v izvedbi z odprto streho, tudi tokrat v omejeni seriji 333 vozil. Vsako ima na glavi prestavne ročice vgrajeno ploščico z zaporedno številko.

Po zaslugi posebnega koncepta lahke konstrukcije – Audi ultra – R8 tehta GT Spyder samo 1.640 kg. To je 85 kg manj kot R8 Spyder 5.2 FSI quattro, ki predstavlja tehnično osnovo za novi kabriolet. Audi Space Frame (ASF) – karoserija, ki jo sestavljajo ulita vozlišča, ekstrudirani profili in aluminijaste pločevine, k skupni masi prispeva samo 214 kg. Karoserijo skoraj v celoti ročno izdelujejo v manufakturi za R8 v sklopu tovarne v Neckarsulmu. Enako velja za končno montažo avtomobila.

Okvir motorja je izdelan iz ultralahkega magnezija, dolgi pokrov predala za zložljivo streho in velika zadnja stranska dela pa so iz plastične mase, ojačane s karbonskimi vlakni (CFK). Ta material je uporabljen tudi za spremenjeni sprednji usmernik zraka, fiksni usmernik zraka na zadku in novi zadnji odbijač. Pri teh komponentah znaša skupni prihranek pri masi 5,5 kg.

Audiju R8 GT Spyder markanten videz dajejo montažni deli v kontrastni titanovo sivi barvi, sprednji razdelilni element (splitter) z dvojnim robom, krilci (flics) ob strani sprednjega odbijača, rdeči napisi GT, okrogli izpušni cevi, večji difuzor in temne zadnje luči iz svetlečih diod (LED) pod gladkim steklom. Opcijsko je okvir vetrobranskega stekla lahko izdelan iz matirane plastične mase, ojačane s karbonskimi vlakni (CFK).

Audijevi inženirji so zmanjšali tudi maso tehničnih komponent, kot so menjalnik, kolesa in zavore. V notranjosti vozila k prihranku 31,5 kg prispevata že samo školjkasta sedeža z ogrodjem iz plastične mase, ojačane s steklenimi vlakni (GFK).

V klasični audijevski maniri je R8 GT Spyder opremljen z lahko platneno streho, ki je zelo tiha in se odlično obnese tudi pri vožnji po avtocesti. Elektromotorja jo odpreta in zapreta v 19 sekundah, tudi med vožnjo pri hitrosti do 50 km/h. Pomično stekleno zadnje okno je ločeno od zložljive strehe skrito v pregradni steni. Tam je integrirana tudi zaščita ob prevračanju vozila, ki jo predstavljata dve prednapeti plošči.

Mogočna moč: pogon

Vozne zmogljivosti novega vrhunskega športnika so resnično izjemne. Motor 5.2 V10 FSI z aluminijastim ohišjem ročičnega pogona deluje po načelu direktnega vbrizgavanja bencina. Sistem mazanja s suhim karterjem za zanesljivo dovajanje olja skrbi tudi pri maksimalnih vzdolžnih in prečnih pospeških.

Izpopolnjeno elektronsko krmiljenje temu motorju z dolgim hodom bata omogoča 540 Nm navora pri 6.500 1/min in največjo moč 412 kW (560 KM). Razmerje med močjo in maso znaša 1 KM na 2,93 kg. R8 GT Spyder se od 0 do 100 km/h požene v samo 3,8 sekunde in doseže najvišjo hitrost 317 km/h. Motor v vsaki situaciji navduši z izjemno veliko vlečno silo, eksplozivnostjo in prepoznavnim zvokom Audijevega 10-valjnika.

R8 GT Spyder je serijsko opremljen z avtomatiziranim 6-stopenjskim menjalnikom R tronic, ki ima dva avtomatska načina delovanja. Voznik poleg tega lahko prestavlja tudi ročno, s prestavnima tipkama na volanu ali s pomikom ročice.

Pri veliki obremenitvi in velikem številu vrtljajev motorja menjalnik za prestavljanje potrebuje samo desetinko sekunde. Program Launch Control regulira speljevanje z visokim številom vrtljajev motorja in natančno uravnavanim zdrsom koles.

Pri stalnem štirikolesnem pogonu quattro je skladno s porazdelitvijo osne obremenitve poudarek na zadnji premi. Po potrebi se dodaten navor preusmeri na sprednjo premo. V kombinaciji z zapornim diferencialom na zadnji premi so tako zagotovljeni večja vlečna sila, stabilnost in hitrost v ovinkih – v tem pogledu daleč prekaša tekmece s pogonom na zadnji kolesi.

Tudi podvozje je usklajeno do zadnje podrobnosti. Dvojni aluminijasti trikotni vodili usmerjata kolesi, servokrmiljenje z zobato letvijo pa vozniku daje občutek tesne povezanosti s cestiščem. Zaradi trde nastavitve je karoserija znižana za pribl. 10 mm. Vrhunski kabriolet je opremljen z 19-colskimi platišči, ki so spredaj kombinirana s pnevmatikami 235/35, zadaj pa s pnevmatikami 295/30. Veliki in lahki zavorni koluti iz keramike, ojačane s karbonskimi vlakni, zagotavljajo suvereno zaviranje. Elektronski stabilizacijski program (ESP), ki ga je možno popolnoma deaktivirati, vključuje tudi športni vozni program.

Udobje: notranjost in oprema

V notranjosti se ljubezen do detajlov odraža v izbiri materialov in natančnosti izdelave. Upravljanje temelji na logično strukturiranem konceptu. Odprti 2-sedežnik je prostoren. V zadnjem delu vozila je 100-litrski prtljažnik, v zadnji predelni steni pa sta dva predala.

Notranjost je črne barve, lahko pa jo popestrijo kontrastni šivi titanovo sive ali karminsko rdeče barve. Sedeža, športni volan in okvir vetrobranskega stekla so serijsko oblečeni v alkantaro.

Opcijsko je na voljo tudi oblazinjenje iz finega napa usnja. Notranjosti dajo prav poseben pečat številni detajli – med drugim bele skale instrumentov in logotipi R8 GT. Za R8 značilni monoposto, ki v loku zaobjema voznikov prostor, je izdelan iz matirane plastične mase, ojačane s karbonskimi vlakni (CFK).

Zaradi koncepta Audi ultra se lastnikom modela R8 GT Spyder ni treba odpovedati prav ničemur. Vozilo je serijsko opremljeno z LED-žarometi in zadnjimi LED-lučmi, avtomatsko klimatsko napravo, navigacijskim sistemom , alarmno napravo in voznikovim informacijskim sistemom, ki vključuje tudi štoparico.

Opcijsko sta na voljo tudi vrhunski avdiosistem Bang & Olufsen in vmesnik Bluetooth z mikrofonom v varnostnem pasu, ki omogoča udobno telefoniranje. K posebni opremi za Audi R8 GT med drugim sodijo školjkasta sedeža z ogrodjem iz plastične mase, ojačane s karbonskimi vlakni (CFK), aplikacije iz matiranega CFK in vezeni napisi na sedežnih prevlekah.

Cena osnovnega modela R8 GT Spyder v Nemčiji znaša 207.800 EUR.
 

sorodni članki


Komentarji: 0 

Dodajte komentar


Dodajte komentar
Ime:
Vsebina:
Prepiši kodo:
(upoštevajte velike in male črke)
Prosimo vas, da pri pisanju komentarjev niste žaljivi. Vaši prispevki naj ne vsebujejo izrazov, ki niso primerni za objavo.




Sreda
od 12 do 24 °C

Četrtek
od 10 do 24 °C

Petek
od 7 do 22 °C

Sobota
od 7 do 21 °C

Anketa

Dopust...
je že mimo
šele pride
ga ne potrebujem

    rezultat