| 

Aktualno

Moja zgodba - JJ TRNOVEC d.o.o.

Moja zgodba - JJ TRNOVEC d.o.o.

14.07.2008 ob 12:41

Imeti dobro poslovno idejo ni vedno dovolj. Je pa vsekakor lahko obetaven začetek uspešne in dolgotrajne poslovne poti. Z majhnimi, a premišljenimi in natančno »usmerjenimi« koraki se daleč pride. In običajno je razdalja, ki jo prehodite, daljša, kot tista, ki jo pretečete, saj vsi, čeprav nismo profesionalni atleti, vemo da je »šprint« tek na kratke proge. Zato pa profesionalni poslovneži vedo, da se »počasi daleč pride«. Pri tem je poleg ideje in kapitalskih vložkov potrebna še vztrajnost, dobra poslovna kondicija, složna delovna ekipa, ki deluje v sožitju in harmoničnem delovnem okolju, včasih pa tudi vrsta odrekanj, tveganj in drznih poslovnih potez.

Vse naštete vrednote in dejavnike, potrebne za uspešno rastoče podjetje, smo odkrili v podjetju JJ TRNOVEC d.o.o. O njihovih začetkih, poslovni poti in razvoju ter vizijah za prihodnost, ki jih ima za svoje podjetje in zaposlene v njem, smo se pogovarjali z lastnikom in direktorjem podjetja gospodom Jankom Trnovcem.

Za uvod predstavljamo podjetje, katerega začetki segajo v leto 1987 v okviru s.p. Trnovec Janko, kar pomeni, da letos praznujejo okroglo 20. obletnico! V svojih ranih letih, za katere Janko Trnovec pravi, da niso bila lahke izključno z vidika ustanovitve poslovnega subjekta v takratni socialistični domovini, je bila glavna dejavnost podjetja servis delovnih strojev: viličarjev, traktorjev, kmetijske mehanizacije in drugih. V letu 1993 so svojo dejavnost razširili še s prodajo rabljenih viličarjev in traktorjev znamke New Holland. Čez dve leti se je takratno podjetje preoblikovalo v sedanjo družbo JJ TRNOVEC d.o.o.
Med drugimi poslovnimi uspehi so v podjetju še posebej ponosni na to, da so v letu 2002 pridobili zastopstvo za viličarje japonskega podjetja KOMATSU FORKLIFT CO. ltd., ki spada med štiri vodilne proizvajalce na svetu, ter leto kasneje še zastopstvo s podjetjem McCORMICK TRACTORS INTERNATIONAL ltd. iz Velike Britanije. Z vrhunsko tehnološko industrijsko in kmetijsko mehanizacijo sodijo v sam vrh sodobnih slovenskih podjetij tako v svoji dejavnosti kot v celotni državi. To dokazuje tudi dejstvo, da spadajo med 200 najhitreje rastočih podjetij- gazel v Republiki Sloveniji. Ravno tako pa lahko s ponosom pokažejo svoje popolnoma nove poslovne prostore, kamor so se vselili v letošnjem letu, in kjer smo jih obiskali tudi mi.

Direktorja in lastnika podjetja gospoda Janka Trnovca (J.T.) smo povprašali o njegovih pogledih na poslovni uspeh in na druge nujne spremljajoče dejavnika posla.

Poslovni-bazar: Kako pomemben je za vas jasen cilj v svetu posla?
J.T.: Zelo pomemben! Na ta način sem tudi sam začel in nadalje razvijal svoje podjetje, ki je sedaj skupno podjetje vseh zaposlenih. Kar pomeni, da delujemo složno in pri svojih strateških odločitvah poslušam in tudi upoštevam njihovo mnenje, nasvete in predloge. Skupaj si tudi zadajamo nove cilje.

Poslovni-bazar: Glavne dejavnosti podjetja! Ali so vaši cilji za prihodnost širitev dejavnosti in rast podjetja?
J.T.: Smo med največjimi prodajalci traktorjev in viličarjev v naši državi. Predvsem bi želel poudariti, da razpolagamo z vrhunsko tehnološko opremo tako za industrijsko dejavnost kot za kmetijsko panogo. Ukvarjamo pa se s prodajo novih in rabljenih viličarjev, za katere zagotavljamo tudi strokovno servisno podporo, z najemom viličarjev, prodajo traktorjev in kmetijske mehanizacije, prodaja rezervnih delov za traktorje in viličarje, prodajo rezervnih delov za stroje FELLA ter za balirke in ovijalke MASCAR. Trend v Sloveniji narekuje, da večina domačih podjetij mehanizacijo kupuje. Domača podjetja rentajo bolj malo. Lahko pa rečem, da izključno stroje najemajo tuja podjetja z zastopništvom v Sloveniji. Trenutno imamo recimo 70 viličarjev v najemu. V Sloveniji se namreč še ni uveljavila zahodnjaška poslovna politika, ki je po mojem mnenju finančno bolj upravičena, saj omogoča lažje in preglednejše poslovanje. Namreč pri najemu strojev imaš natančen mesečni pregled nad stroški v podjetju, saj so le ti pri najemnini fiksni stroški in omogočajo transparenten vpogled v učinkovitost poslovanja podjetja. Kar se pa tiče novih ciljev, trenutno uresničujemo sedanje cilje! Za rast podjetja je še čas, uživamo v sedanjosti!

Poslovni-bazar: Kako pomembni so za vas zaposleni in njihovo znanje?
J.T.: Izjemno! V tem trenutku zaposlujemo 15 delavcev. Še posebej ponosni smo na svoj servis z 10 zaposlenimi mehaniki in s 4 mobilnimi enotami, s katerimi lahko še isti dan rešimo večino problemov naših strank. Za to pa je potrebna dobro utečena, složna in predvsem usposobljena delovna ekipa. Timsko delo je pravi način dela. Za vse to pa je potrebno precej časa, tudi v smislu pridobitve ustrezne delovne sile. Kar pa je dandanes zelo težko. Vedno težje namreč dobiš primeren kader, ki je dejansko pripravljen tudi kaj konkretnega narediti za svojo plačo. Moje izkušnje nakazujejo na to, da bi večina delavcev rada le redno plačo in izpolnjevanje dolžnosti s strani delodajalca, sami pa niso pripravljeni v podjetje vložiti nobenega truda. Moje izkušnje z zavodom za zaposlovanje so ravno iz tega razloga obupne. Imajo približno 80.000 iskalcev zaposlitve, za katere je po mojem mnenju v naši državi dovolj služb, le delati se jim ne ljubi! Sicer pa svoje zaposlene redno izobražujemo. Izobraževanje običajno poteka v tujini, organizirajo pa ga dobavitelji oziroma proizvajalci delovnih strojev, mehanizacije. Takšno izobraževanje je izredno tehnično zahtevno in zahteva veliko mero koncentracije in poslušnosti, saj zelo intenzivno poteka cel teden. Sicer pa je za naše serviserje izobraževanje nujno in se ga morajo udeleževati redno, približno enkrat letno. Na vsa izobraževanja grem tudi sam, saj sem del tima, pomagam pa jim tudi (če je potrebno) pri prevajanju iz tujih jezikov v slovenščino.

Poslovni-bazar: Kako motivirate sodelavce in pridobite njihovo lojalnost podjetju?
J.T.: S stimulacijo, v obliki redne plače vsakega 15. v mesecu, vse dodatno opravljene ure in nadure so bile vedno obračunane in tudi izplačane. Imamo poseben način vodenja »delovnih knjižic«, kamor so zapisane vse opravljene ure, vsi zaposleni pa so tudi natančno seznanjeni z urno postavko, po kateri je njihovo delo ovrednoteno. Imamo tudi elektronsko kontrolo delovnega časa, ki vsem omogoča točen pregled nad opravljenimi urami. Sicer pa v vseh 20. letih obstoja, v našem podjetju zaposleni prejemajo letni regres in 13. plačo. Vsako leto se proti koncu leta zabavamo na novoletni zabavi. Skupaj praznujemo tudi kakšno okroglo obletnico, takšno recimo kot nas še čaka letos!

Poslovni-bazar: Se s svojimi sodelavci družite ob različnih priložnostih tudi izven delovnega časa?
J.T.: Da. Kot sem že dejal, na novoletnih zabavah in na raznih obletnicah.

Poslovni-bazar: Ali se pri poslovanju svojega podjetja poslužujete tudi »outsourcinga«?
J.T.: Da. In sicer trenutno sodelujemo s podjetjem, ki nam vodi in ureja računovodstvo. Zaenkrat ta način še funkcionira, ker si s tem zmanjšaš fiksne stroške v podjetju (ne potrebuješ dodatnega delavca). Sicer pa tudi »outsourcing« predstavlja svojevrstno tveganje, recimo dober izbor podjetja, s katerim delaš. Zato tudi že malo razmišljamo, da bi v prihodnosti zaposlili svojega računovodjo.

Poslovni-bazar: Kako pomemben je v poslu instinkt?
J.T.: Zelo pomemben. Instinkt je notranji glas in podlaga za ukrepanje.

Poslovni-bazar: Se strinjate, da je podjetništvo tudi konstanten proces učenja?
J.T.: Seveda. Vsak dan se naučimo nekaj novega. V ta namen se tudi sam izobražujem skupaj s sodelavci. Tehnični napredek zahteva strokovno izobraževanje, druženje s sodelavci pa je lahko tudi »življenjsko« izobraževanje.

Poslovni-bazar: Ali ste za gradbeno zasnovo, obliko in opremljanje vaših novih poslovnih prostorov vprašali za nasvet strokovnjaka – arhitekta ali notranjega oblikovalca?
J.T.: Smo. Cel projekt smo prepustili arhitekturnemu podjetju iz Ljubljane, ki je takrat predvideni objekt načrtovalo tudi po naših zahtevah. In sicer smo želeli moderen, a funkcionalen objekt, ki se (če se zgodijo kakršnekoli spremembe) lahko tudi notranje preoblikuje za v druge namene in drugo rabo. Sicer pa sem idejo o zunanjem videzu povzel po objektih iz tujine (zahodna Evropa), v katerih se vršijo podobne dejavnosti. Na novi lokaciji imamo veliko, sodobno poslovno stavbo s približno 2.300 m2 površin. Vključuje veliko, moderno opremljeno delavnico, skladišče in pisarne v dveh nadstropjih. Na novi in sodobni lokaciji delamo od julija letos. Tukaj bomo še lažje zadovoljili potrebe naših strank, saj smo locirani tik ob stari cesti Ljubljana-Vrhnika, dobro pa smo vidni tudi s primorske avtoceste. Ob tem bi rad pohvalil družbi DRSC in DARS, s katerimi ni bilo težav sodelovati in po hitrih postopkih pridobiti dovoljenje za nov lasten dovoz iz glavne ceste. Problemi v postopku pridobivanj vseh potrebnih dovoljenj, predvsem v procesu komunalnega opremljanja parcele, pa so nastopili s sosedi, kar pa žal za Slovence ni nič novega ali nenavadnega.

Poslovni-bazar: Zakaj ste se odločili za spremembo lokacije podjetja?
J.T.: Prejšnja lokacija podjetja je bila v Polhovem Gradcu. Sedaj je sedež podjetja na Lesnem Brdu 20a na stari cesti med Vrhniko in Brezovico. Lokacijo smo spremenili enostavno zato, ker »lokacija« je pomembna. Pomembna je iz več vidikov, za nas predvsem z vidika povečave prodaje, saj smo tukaj veliko bolj vidni za naše potencialne stranke. Pa tudi iz razloga povečave podjetja, Polhov Gradec pa je konec koncev vas in tovrstna velika obrtna dejavnost ni primerna za v miren vaški prostor.

Poslovni-bazar: Kako preživljate svoj prosti čas, s čim se sproščate od vsakodnevnih poslovnih obveznosti in stresa?
J.T.: Nimam prostega časa. Oziroma preživljam ga tukaj, v službi. Zame je delo, ki ga opravljam, tudi svojevrsten hobi. Rad opravljam svoje delo, zato ga ne smatram kot obremenitev.

Poslovni-bazar: Dopust. Si ga privoščite večkrat letno ali sploh nikoli?
J.T.: Dopust preživljam enkrat letno. Običajno en teden do deset dni. Podjetje me zahteva celega in preko celega leta!

Poslovni-bazar: Ali verjamete v srečo v podjetništvu?
J.T.: Da. Pa vendar je potrebno poleg sreče tudi pridno delo. Naši rezultati niso slučajni ampak plod resnega in trdega dela. Vseeno, verjamem v srečo, iz tega razloga imamo še želje po širitvi in razvoju našega podjetja. Zaposlili bomo tudi nove ljudi, ob tem pa res potrebujemo srečo pri izbiri!

Toliko nam je povedal direktor in lastnik podjetja JJ TRNOVEC d.o.o. In če povzamemo intervju z njihovimi besedami: Menijo, da so uspešno podjetje. Zavedajo se ključa do uspeha in napredka, in sicer je le-ta v tem, da so največje bogastvo vsakega podjetja njegovi zaposleni, njihovo znanje, predanost delu in izkušnje, ter na drugi strani zadovoljne stranke, ki se z veseljem vračajo.

Podjetje najdete na naslovu JJ TRNOVEC d.o.o., zastopstvo, prodaja in servis viličarjev in traktorjev, Lesno Brdo 20a, 1360 Vrhnika, tel.: +386 (0)1 75-07-500, in na spletnem naslovu: http://www.jj-trnovec.si.



Intervju za poslovni-bazar vodile: Urška Čebular, Tina Pavčnik.

sorodni članki


Komentarji: 2 

Dodajte komentar


Rok | 24.02.2009 ob 12:48
Jazmislimda je to dobro podjetje kateremu velja zaupati. imamo tudi mi mc cormicka ,ki smo ga kupili prav od njih.
žiga | 25.01.2009 ob 18:51
men je ful dobr traktor mccormick ga mamo tut mi doma pa so zelo zadovolni z nim
Dodajte komentar
Ime:
Vsebina:
Prepiši kodo:
(upoštevajte velike in male črke)
Prosimo vas, da pri pisanju komentarjev niste žaljivi. Vaši prispevki naj ne vsebujejo izrazov, ki niso primerni za objavo.




Sreda
od 14 do 29 °C

Četrtek
od 16 do 30 °C

Petek
od 16 do 26 °C

Sobota
od 15 do 29 °C

Anketa

Se vam zdi vaša spletna stran učinkovita?
Da
Ne
Kako naj pa to vem?
Je nimam

    rezultat