| 

Uporabne informacije

Obnašanje v službi

Obnašanje v službi

15.04.2010 ob 11:01

So vas kdaj na delovnem mestu med odmorom za malico zalotili s polnim usti hrane? Vam je bilo neprijetno? Ste se kdaj znašli v trenutku "neprijetne tišine" s sodelavcem ali kolegom, katerega ne poznate dobro!? So vam kdaj v službi zlezle hlače ali krilo na telesu tja kamor ne sodijo, ali vam je ušla srajca iz hlač, ker niste bili pazljivi pri predklonu? Kako ste se počutili?

To je samo nekaj izmed neštetih situacij, ki vas lahko postavijo v zelo neprijeten položaj, v katerem morate hipno reagirati in se v tistem trenutku nimate kam skriti. In ravno takojšnja reakcija in dobra rešitev nastale nerodnosti bosta veliko povedali o vas ter o vašem načinu sprejemanja ter reševanja kočljivih situacij. Zato je dobrodošel vsak kazalec ali smernica, kako ravnati in na kaj je potrebno biti pozoren pri sicer vsakodnevnih opravilih, ki se odvijajo v službenem času, ne da bi pri tem klicali po težavah in se izpostavljali nerodnim položajem. Naštetih je le nekaj, ki vam pomagajo situacijo držati vedno v "ravnotežju".

1. Prehranjevanje na delovnem mestu (poslovna kosila, malica)

Pravila lepega obnašanja pri mizi so del tako splošnega bontona kot poslovnega bontona. Obnašanje pri mizi med poslovnim kosilom, malico je lahko ravno tako pomembno in prelomno za vašo kariero in morda celo napredovanje v službi kot so vaše strokovne sposobnosti. Predvsem bo to pomembno za vašega delodajalca, ki vam bo zaupal delovno mesto oziroma položaj, kateri bo od vas zahteval poslovanje in sestajanje s pomembnimi poslovnimi strankami tudi na družabno-poslovnih sestankih, v okviru katerih se bodo odvijala kosila, večerje ali "coctail" zabave.

Zato je priporočljivo upoštevati vsaj nekaj nasvetov, ki vam jih podajamo:

* Vedno počakajte, da se vaš gost usede prvi, šele nato se usedite tudi sami.
* Utišajte svoje mobilne telefone. Gostu bomo pomembnost izkazali tudi tako, da ne bomo sprejemali nobenih telefonskih klicev med kosilom.
* Nikoli si ne urejujte svoje obleke, pričeske ali make-upa pred gosti. Opravičite se in odidite v toaletne prostore.
* Sedite pokončno, s stopali postavljenimi plosko na tleh ali noge prekrižajte le v gležnju. Prekrižane noge preko kolena, vas prisilijo v sklonjeno držo in boste delovali preveč površno in ravnodušno.
* Nikoli ne govorite s polnimi usti in nikoli ne "mahajte" s svojim jedilnim priborom proti sogovorniku.
* Cmokanje z usti in počasno srebanje juhe nista dokaz, da vam jed še posebej tekne, pač pa izraz skrajne nevljudnosti do drugih gostov pri mizi.
* Naučite se pravilne uporabe jedilnega pribora in ne sprašujte gosta, za kaj se uporabljajo katere vilice ali nož!
* Nikoli ne zaužijte prevelike količine alkoholnih pijač. Pod vplivom alkohola težko jasno in hitro razmišljate, izgubite ostrino, obzirnost in sposobnost uglajenega poslovnega obnašanja ter hitrega reagiranja.


2. Obnašanje v družbi - vpliv na ljudi

Vaše obnašanje do poslovnega kolega lahko utrdi ali pa prekine vajin poslovni in osebni odnos. Nekaj napotkov kako se vljudno približati sodelavcem z majhnimi pozornostmi, ki pa vas lahko postavijo visoko na "listo" priljubljenih.

Govorica telesa pove veliko o vas in vaši iskrenosti. Na primer kriljenje z rokom med govorjenjem je običajno znak vznesenosti in navdušenosti nad zgodbo, ki jo oseba pripoveduje. Če pa govornik svoje oči med govorjenjem usmerja stran od publike ali z očmi bega sem ter tja, to nakazuje, da govori neresnico. Še drugi telesni znaki, drže oziroma kretnje, ki govorijo o (skritih) namerah in občutkih. Roke v bokih = v pripravljenosti, v napadu. Roka na obrazu = ocenjevanje, premišljanje. Sklenjene roke na zatilju glave in prekrižane noge = samozavest, premoč, nadvlada. Vlečenje ali cukanje za uho = neodločnost, omahljivost. Mencanje očesa = dvom, nezaupanje. Potrkavanje s prsti = nepotrpežljivost, nejevolja.

Naučite se poslušati. Skrajno neolikano in nespoštljivo je, da ne posvečate pozornosti tistemu, ki govori z vami. Pomembno je upoštevati vsaj naslednjih pet pravil "poslušanja":

* Bodite skrajno pozorni do osebe, ki se z vami pogovarja.
* Med pogovorom glejte sogovornika v oči, in mu nikoli ne glejte čez ramo, na primer v televizijo, drugo osebo ali skozi okno. S tem jasno pokažete, da vas oseba in tema pogovora ne zanimata.
* Bodite skoncentrirani na vsebino pogovora in ne pustite, da vam misli uidejo drugam.
* Ne skačite sogovorniku v besedo.
* Poslušajte sogovornika do konca, kar ima za povedati, in medtem ne razmišljajte že v naprej, kaj bi radi sami povedali. Slej kot prej boste prišli tudi sami do besede.

Pogovori o nepomembnih stvareh, kramljanje. V poslovnem svetu imate stalen kontakt z ljudmi oziroma poslovnimi strankami, katerih večine privatno ne poznate prav dobro. Zato ni primerno v trenutkih pred pričetkom poslovnega razgovora, načenjati neobveznega dela pogovora s temami kot so na primer: verska usmerjenost, politična pripadnost ali spolnost. Teme za kramljanje naj bodo bolj lahkotne in vsakdanje kot recimo: splošna politična in družabna dogajanja, vreme, družina, otroci, preživljanje dopusta, hobiji in podobno. Večinoma ljudje radi govorijo o sebi, vendar vseeno bodite pazljivi, da ne posegate preveč grobo v njihovo intimo. Prepoznati je potrebno tudi znake ali jim kramljanje o nepomembnih stvareh sploh odgovarja ali ne želijo govoriti o sebi. Recimo nekaj preprostih vprašanj, s katerimi težko zgrešite, lahko pa ustvarite prijetno in sproščeno ozračje: Kje ste odraščali, preživeli mladost?, V katero šolo ste hodili?, Od kje poznate gostitelja?

Spoštujte in upoštevajte socialno in družbeno nedotakljive teme, tabuje. Obstajajo nekatere teme, ki so preizkušeno in resnično tabu teme v naši družbi, katerih se je priporočljivo izogibati, če ne želite "zabresti" v nekaj, kar vas lahko pripelje v nelagodno ali celo brezizhodno situacijo za nadaljnje poslovne pogovore. Nekatere teme so splošno občutljive tematike, druge pa so to postale zaradi aktualnih dogajanja v naši družbi, lahko pa so celo čisto časovno družbeno nesprejemljive.

In končno je potrebno paziti tudi na svoje splošno obnašanje in na svoje razvade, ki so neprimerne v uglajenem in diskretnem poslovnem svetu. Izogibajte se recimo naslednjih navad (če jih seveda imate): kajenje, uporabi prepovedanih substanc (droge), neprimerni (nesramni) pogovori po mobilnem telefonu, prostaško govorjenje, domišljavo govorjenje, sezuvanje čevljev v javnosti, vrtanje po nosu ali čiščenje zob v javnosti, spuščanje vetrov, glasno zehanje. Opravičite se, zapustite prostor in opravite svoje zasebne zadeve na primernejšem mestu!

Urška Č.

Vir: http://www.msn.com

sorodni članki


Komentarji: 0 

Dodajte komentar


Dodajte komentar
Ime:
Vsebina:
Prepiši kodo:
(upoštevajte velike in male črke)
Prosimo vas, da pri pisanju komentarjev niste žaljivi. Vaši prispevki naj ne vsebujejo izrazov, ki niso primerni za objavo.




Petek
od -3 do 5 °C

Sobota
od -1 do 6 °C

Nedelja
od 1 do 7 °C

Anketa

Se vam zdi vaša spletna stran učinkovita?
Da
Ne
Kako naj pa to vem?
Je nimam

    rezultat