| 

Uporabne informacije

Poslovna darila

Poslovna darila

Namen poslovnih daril je zbliževanje poslovnih partnerjev. Če posameznika v poslovnem svetu obdarimo, pomeni, da smo mu darilo dali tako da ga dobi v last in s tem tudi »uživa« v njegovi koristi.

Darovanje je znanost in umetnost hkrati. Svojevrsten splet naklonjenosti, hvaležnosti, pozornosti, lojalnosti, izvirnosti in ustvarjalnosti. Skratka dejanje, ki s svojo žlahtnostjo daleč presega materialno in nominalno vrednost darila.

Priznani ameriški guru menedžmenta in avtor številnih uspešnic s poslovno vsebino Stephen Covey poudarja, da obdarovanje z ljudmi, ki kakorkoli vplivajo na naše delo, nikakor ni le formalnost in dolžnost, ki jo moramo čimprej opraviti, marveč sodi med ključne elemente uspešnega komuniciranja in udejstvovanja sodobnega človeka. Strokovnjakinja za bonton in protokol z druge strani Atlantika Letitia Baldridge ugotavlja, da je obdarovanje lahko uspešno in poslovno spodbudno, le če je po vsebinski, ustvarjalni, organizacijski, terminski in finanči plati v skladu s kompleksno poslovno strategijo in kulturo podjetja.

Kakšno vrednost naj ima darilo?
Ponekod je prejemanje daril v previsoki vednosti prepovedano ali celo hud prekršek. Nekatere države so v svojem obdarovanju skromne, saj imajo uzakonjene vrednosti, do katerih sme poslovnež sprejeti darilo. Po sedaj veljavni zakonodaji darilo ne sme presegati vrednosti 42€, sicer moramo od obdarovanca zahtevati njegove podatke, sam pa mora obračunati tudi dohodnino in plačati akontacijo, s čimer se čisto izgubi pomen obdarovanja. V nekaterih državah pa je obdarovanje še vedno precej razkošno.

Kako ločimo darilo od podkupnine?
Pravila za ločevanje daril od podkupnine je zelo težko postaviti, zato nam je Bojana Košnik zaupala naslednje nasvete:
• Pomembno je, da se zavedamo, kakšne vrednote veljajo v okolju od koder izhaja naš poslovni partner, darilo ne sme nikoli predstavljati zelo velike materialne vrednosti.
• Poslovna darila ne smemo izročati zato, da bi na njihov račun pridobili želene posle ali da bi se poslovni rezultati obrnili v naš prid. Seveda pa je popolnoma jasno, da naš poslovni partner ne sme zahtevati od nas, da ga »bogato« nagradimo, zato ker je uspešno izpeljal posel.
• Zavedajmo se, da je v poslovnem svetu dajanje podkupnine lahko skoraj tako usodno kot sprejemanje, torej gre za kaznivo dejanje, kar pa lahko pomeni izgubo našega položaja tako v poslovni ali družbeni hierarhični lestvici.

Kakšno darilo izbrati?
-Darilo naj bo primerno osebi (ne podarjajmo darila, ki je obarvano s slovenskim ljudskim izročilom nekomu, za katerega vemo, da prisega na moderno umetnost, zapriseženemu abstinentu še tako vrhunsko vino ne bo pomenilo prav nič…)
-Za darilo je pomembno tudi ob kakšni priložnosti ga izročamo. Že sama situacija nam pove, kdaj smo lahko bolj sproščeni, šaljivi ali celo malo nagajivi in kdaj se moramo držati strogih pravil.
-Vrednost daril naj bo prilagojena našim zmožnostim, upoštevati moramo tudi finančne zmožnosti posameznega podjetja ali posameznika.
-Vedno si vzemimo čas, preden se odločimo za darilo. Skušajmo zbrati nekaj podatkov o našem obdarovancu (njegovi konjički, interesi, posebnosti ipd.). Izogibajmo se daril, ki so povezana s preveč osebnimi elementi, s starostjo, boleznijo, razmerij med spoloma. Skušajmo biti izvirni, presenetimo s čim novim.

10 najpogostejših poslovnih daril
Ameriški avtor poslovnih uspešnic, Covey, svojim strankam svetuje, naj poslovna darila izbirajo v kategorijah desetih najbolj priljubljenih in najbolj pogostih daril moderne dobe:
1. predmeti in izdelki domače obrti (tudi kopije),
2. unikatni primerki likovne umetnosti in izdelki sodobnega oblikovanja,
3. gastronomske specialitete,
4. glasbena darila,
5. predmeti za notranjo opremo,
6. kozmetika,
7. cvetje in kombinirana, multifunkcionalan darila
8. vabila oz. vstopnice na prireditve
9. boni za nakup v ekskluzivnih prodajalnah in galerijah,
10. nakazila sredstev, namenjenih darilom in voščilom, v dobrodelne in humanitarne namene

Manj je več
Pri obdarovanju moramo posebej upoštevati kulturne posebnosti, tako moramo v Evropi paziti pri naravno zadržanih Skandinavcih, saj je za njih sprejemljiva samo skromna izmenjava poslovnih daril. Podobno je tudi v drugih državah zahodne Evrope, kjer velja pravilo manj je več.

Darilo pa seveda moramo tudi znati sprejeti, pri čemer namesto oguljenih fraz, zadošča le iskrena zahvala.

vir:mojedelo.com
 

sorodni članki