| 

Aktualno

Porsche 911 GT3 RS

Porsche 911 GT3 RS

Najbolj športna izvedba 911 s cestno homologacijo
Družba Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, predstavlja novi 911 GT3 RS: z zmogljivejšim motorjem, manjšo maso, krajšimi prestavnimi razmerji ter izpopolnjeno karoserijo in podvozjem. Novi 911 GT3 RS so razvili kot osnovo za pridobitev homologacije za dirkalnik 911 GT3. To pomeni, da ima vse, kar potrebuje za nadaljnje uspehe na dirkalnih stezah. Je še en predstavnik brezkompromisnih športnih modelov serije 911 s homologacijo za cestno vožnjo.

Motor novega 911 GT3 RS, ki je vgrajen v zadku, temelji na motorju za 911 GT3. Tako kot osnova ima tudi izvedba RS gibno prostornino 3,8 l namesto 3,6 l, razvije pa še večjo moč in še večji navor (+ 15 KM, tj. skupno 450 KM). To pomeni, da ta 6-valjnik doseže specifično moč več kot 118 KM na liter gibne prostornine, kar je v svetovnem merilu izjemen dosežek za sesalne motorje. Še več: za razliko od številnih drugih vrhunskih motorjev je agregat novega Porscheja 911 GT3 RS še vedno brez omejitev primeren za vsakodnevno uporabo.

Za novi 911 GT3 RS je na voljo izključno izjemno učinkoviti in lahki 6-stopenjski ročni menjalnik s kratkimi prestavnimi razmerji. Za večjo zmogljivost v celotnem območju števila vrtljajev motorja in hitrosti so prestavne poti namreč krajše kot pri 911 GT3, s čimer so se pri Porscheju zavestno odpovedali višji končni hitrosti.

K še bolj poudarjenemu športnemu načinu vožnje z novim Porschejem 911 GT3 RS prispevata podvozje PASM s specifičnimi nastavitvami in širši kolotek – ne samo na zadnji premi, temveč prvič tudi na sprednji premi. Zato je karoserija novega Porscheja 911 GT3 RS na zadku širša, pa tudi obloge kolesnih ohišij na sprednjem delu imajo dodatne razširitve. Spredaj so nameščene športne pnevmatike 245/35 ZR 19, široke 9 col, zadaj pa prav tako športne pnevmatike 325/30 ZR 19, široke 12 col.

K večji vozni dinamiki prispeva tudi serijsko dinamično uležajenje motorja. Glede na vozno situacijo se spreminjata togost in dušenje ležajev, s čimer se pri izjemno dinamični vožnji izboljša povezava med pogonskim agregatom in karoserijo. Poleg tega je 911 GT3 RS v primerjavi s Porschejem GT3 aerodinamično zasnovan tako, da dosega še večji odgon, kar se še posebej izkaže na dirkališču. Posebej za tovrstne namene bodo pri Porscheju leta 2010 ponudili tudi novo rešitev: dodatni litij-ionski akumulator namesto običajnega svinčevega akumulatorja, s čimer bo vozilo lažje za več kot 10 kg.

Novi 911 GT3 RS svoj dirkalni značaj razkriva tudi z dinamičnim designom. Odražajo ga predvsem nizka lega, nov velik karbonski usmernik zraka z aluminijastimi nosilci, značilna dvodelna izpušna cev na titanovem zadnjem glušniku ter posebni elementi na sprednjem delu in zadku.

V Sloveniji je novi Porsche 911 GT3 RS že naprodaj; prva vozila bodo kupcem dobavljena marca 2010. Cena osnovnega modela z vključenim 13% DMV in 20% DDV znaša 164.819,00 EUR.


 

sorodni članki