| 

Poslovne priložnosti

14 poti do prvega kupca

14 poti do prvega kupca

Nekaj nasvetov, kako premagati za mnoge najtežjo oviro na začetku podjetniške kariere.

Če ste začetnik v poslu, se verjetno pogosto sprašujete, kako priti do kupcev oziroma strank. V pomoč vam je lahko 14 nasvetov, ki so namenjeni zlasti začetnikom. Morda se vam bodo zdeli preveč preprosti, toda vseeno delujejo. Poskusite!

1. Uporabljajte priporočila. Povejte svojim znancem, s čim se ukvarjate, četudi morda ne potrebujejo vašega izdelka ali storitve. Zagotovo vas bo vsaj kateri od njih lahko priporočil komu drugemu, ki vas potrebuje.

2. Poslušajte želje kupcev. Večina podjetnikov na vprašanje, zakaj širi svojo dejavnost ali zakaj je v ponudbo vključil nove izdelke in storitve, odgovori: »Tako so hoteli kupci.« Če boste delali tisto, kar želijo kupci, z iskanjem prvih kupcev ne boste imeli težav.

3. Potencialne stranke pokličite po telefonu. Tu ni kaj dodati, pazite le, da se boste pred klicanjem dobro pripravili na pogovor. Za sogovornika pogovor z vami ne sme biti izguba časa.

4. Kupite že obstoječe podjetje. Eden najhitrejših načinov, da pridete do kupcev, je, da jih preprosto »kupite«. Z nakupom delujočega podjetja dobite kupce, še preden dejansko začnete poslovati.

5. Kupite franšizo. Enako kot za gornji nasvet velja tudi za tega. Če se odločite za uveljavljeno in znano franšizno verigo, boste do kupcev prišli veliko lažje, kot če boste začeli povsem na svoje.

6. Izberite pravo lokacijo. Vsi vemo, da dobra lokacija privlači kupce. Toda preden jo izberete, se prepričajte, kdo so vaši kupci. Najdražja lokacija v središču mesta morda za vaš posel ni primerna.

7. Obrnite se na prijatelje. Marsikateri podjetnik je za svoje prijatelje in sorodnike opravljal storitve, še preden je odprl podjetje. Prvi kupci ga torej že dobro poznajo.

8. Povežite se. Udeležujte se sejmov, konferenc in drugih dogodkov, kjer lahko s kupci navežete osebni stik. Ljudje najraje sklepamo posle s tistimi, ki jih poznamo.

9. Predavajte na seminarjih. Če ste prepričani v svoje strokovno znanje in vas ni strah nastopati pred občinstvom, ponudite svoje predavanje organizatorjem seminarjev. Razmislite lahko tudi o brezplačnih predavanjih, saj boste na seminarju spoznali veliko ljudi, ki se zanimajo za vaš izdelek ali storitev.

10. Spomnite se na kupce iz prejšnje službe. Ta nasvet ni najbolj korekten, sploh pa ni uporaben, če ste v prejšnji službi morali podpisati pogodbo, ki vam to preprečuje. Vseeno na to možnost ne pozabite, razmislite pa tudi, ali bi lahko sodelovali z vašim nekdanjim delodajalcem.

11. Naredite seznam potencialnih kupcev. Še preden odprete podjetje, začnite zbirati imena in naslove ljudi oziroma podjetij, ki bi jih vaš izdelek ali storitev utegnila zanimati.

12. Oglašujte. Nič novega boste rekli, toda vseeno pazite, da boste oglaševali v tistih medijih, ki jih spremljajo potencialni kupci.

13. Kupite seznam potencialnih kupcev. Nekatera podjetja take sezname prodajajo, toda pazite, da ne boste kršili zakonodaje. To področje je namreč strogo regulirano.

14. Bodite prisotni na internetu. Prek interneta lahko z minimalnimi stroški o svoji ponudbi obvestite najširšo množico ljudi.

Vir in informacije: Podjetnik, Marec 2009, www.podjetnik.si

sorodni članki