| 

Poslovne priložnosti

Oglaševanje z mobilniki

Oglaševanje z mobilniki

Oglaševanje z mobilnimi telefoni je nov trend v oglaševanju, in omogoča, da z manjšimi stroški dosežete prave ciljne skupine.

Kako povečati učinek oglaševanja? Kako zadržati že obstoječe stranke in tudi v prihodnje računati na njihovo zadovoljstvo in lojalnost? To so vprašanja, s katerimi se srečuje vsak igralec na trgu.

Dejstvo je, da nas oglasi spremljajo (beri: bombardirajo) že na vsakem koraku. Ker smo nasičeni z oglasi na televiziji in radijskih postajah, ob začetku oglasnega bloka preprosto preklopimo na drug kanal. V poplavi oglasnih pasic na spletu, nas le redke pritegnejo do te mere, da »kliknemo«. Tudi v kino raje zamudimo, saj laže prenesemo, da s tem motimo druge obiskovalce, kot da smo tudi tam deležni nagovarjanja, kaj naj si privoščimo. Med vožnjo zaznavamo čedalje manj vsebin na »megaboardih«, saj je okolica z njimi že preveč nasičena oziroma lahko govorimo kar o onesnaženju okolja.

Oglasom se lahko uspešno izognemo samo v sferi zasebnosti, kamor je še pred kratkim spadal tudi naš mobilni telefon.

Telefon – novo orodje za oglaševalce

V zadnjem času vse več mobilnih operaterjev odkriva nove potenciale mobilnega telefona, med katerimi je tudi oglaševanje. Mobilni telefon lahko učinkovito uporabljamo tudi kot oglaševalski medij. Mobilno oglaševanje je trenutno celo eno najhitreje razvijajočih se oglaševalskih orodij. Po ocenah poznavalcev naj bi do leta 2012 lahko prehitelo celo spletno oglaševanje.

Zakaj postaja oglaševanje prek mobilnih telefonov tako priljubljeno? Z oglaševalskimi akcijami prek telefonov lahko dosežemo ciljne uporabnike, ki nimajo računalnika, ne gledajo televizije, ne berejo časopisov in revij, ne hodijo v kino in ne poslušajo radia, imajo pa mobilni telefon. In tega imajo vedno pri sebi. Mobilni telefon pa imajo vedno pri sebi tudi tisti, ki vse prej navedene medije spremljajo.

Oglaševalci imajo z oglaševanjem prek mobilnega telefona številne možnosti – lahko se odločijo za oglaševanje izključno prek tega kanala, zelo učinkovite pa so tudi oglaševalske akcije, ki izkoriščajo sinergijo raznih oglaševalskih kanalov. Na primer: oglaševanje v tiskanih medijih lahko podpremo z oglaševanjem prek mobilnih telefonov, učinek pa še dodatno povečamo s predstavitveno stranjo na wap portalu, kjer so možnosti praktično neomejene.

Prednosti mobilnega oglaševanja

Največje prednosti mobilnega oglaševanja so boljše ciljanje in doseganje relevantne ciljne skupine in možnost visoke personalizacije oglaševanja. Vsi, ki se prijavijo na prejem oglasov, te dejansko želijo prejemati. Ob prijavi izberejo interesna področja, s katerih si oglasov želijo. Ponudniki tovrstnega oglaševanja oblikujejo oglaševalsko akcijo glede na osebne preference, ki jih naročniki izberejo ob prijavi. Oglasi so tako visoko personalizirani. Zaradi tega je mobilno oglaševanje bolj relevantno od oglaševanja v drugih medijih, saj se slednji srečujejo s težavo, da skoraj polovica oglasov ne zadene prave ciljne skupine.

Od začetnih korakov, ko so bili mobilni oglasi zgolj v obliki SMS-ov, je tehnologija napredovala. Z razvojem se oglasi že selijo v druge formate, predvsem v obliko večpredstavnih slikovnih sporočil (MMS-ov), redkeje video, glasba, oglaševanje prek spletnih mobilnih strani, mobilne igrice.

Mobilni telefon postaja sedmi množični medij, ki ima v primerjavi z drugimi mediji štiri ključne prednosti:
- velika razširjenost uporabe mobilnih telefonov med prebivalstvom (v Sloveniji je stopnja penetracije mobilnih aparatov kar 97-odstotna);
- uporabnik ima mobilni aparat vedno s sabo, vedno je dosegljiv, čedalje več ljudi celo spi z mobilnim telefonom, saj učinkovito nadomeščajo budilko;
- v primerjavi z drugimi množičnimi mediji podpirajo številne možnosti komunikacije, saj imajo vgrajeno video kamero in glasovno sporočanje;
- mobilni telefon lahko uporabljamo tudi kot plačilno sredstvo.

Dodatna prednost: možnost interakcije

Tudi na slovenskem trgu so že prisotni ponudniki oglaševanja prek mobilnih telefonov. Oglaševalcem ponujajo številne možnosti, ki so prisotne tudi na tujih trgih. Za učinek oglaševanja in izgradnjo baze uporabnikov je zelo zanimiva zlasti možnost interaktivnosti. V interakciji z uporabnikom lahko oglaševalec pridobi številne podatke, izsledke, odgovore, ki jih s pridom uporabi v naslednjih kampanjah in s tem še povečuje zavedanje o blagovni znamki in pospešuje prodajo.

Odziv prejemnikov celo 60-odstoten

Boštjan Zrimšek, Dima center d.o.o.:

»Menim, da je model oglaševanja, pri katerem gre zgolj za sporočanje novice, preživet. To velja še zlasti za oglaševanje po mobilnih telefonih. Izvajalec mora izkoristiti prednost komuniciranja, dvosmernega dialoga med pošiljateljem in prejemnikom sporočila. V kolikor je poslovni model pripravljen tako, da je prejemnik, v zameno za dobro informacijo, dodatno nagrajen (z ekskluzivnimi informacijami, popusti, povabilom), potem se med prejemnikom in pošiljateljem ustvarja pozitiven odnos »daj-dam«. Pri že izvajanih akcijah smo namreč opazili, da so odzivi na tako SMS komunikacijo, na primer na vnovčevanje SMS kuponov v trgovinah, lahko tudi več kot 20-odstotni, celo tja do 60-odstotni! Ta medij zato zahteva posebno pozornost in zelo pazljivo ravnanje.«

Vir in informacije: Podjetnik, Marec 2009, www.podjetnik.si, Avtor: Loredana Urbančič

sorodni članki