| 

Poslovne priložnosti

Slovenska podjetja na Hrvaškem že občutijo posledice političnih odnosov

Slovenska podjetja na Hrvaškem že občutijo posledice političnih odnosov

Nekatera slovenska podjetja pri prodaji na hrvaškem trgu že čutijo posledice zaradi trenutnih političnih odnosov med državama, je ob obisku Hrvaške gospodarske zbornice danes v Zagrebu dejal predsednik GZS Zdenko Pavček. Srečanja na državni ravni o gospodarskih vprašanjih sicer ne pričakuje pred jesenjo.

Zaradi slabega likvidnostnega stanja Hrvaške bi lahko imela na tem trgu težave vsa podjetja, ne samo slovenska; nelikvidnost bo slabo vplivala na celotno tamkajšnje gospodarstvo, je predsednik Gospodarske zbornice Slovenije (GZS) Pavček dejal po srečanju s predsednikom hrvaške zbornice Nadanom Vidoševićem.

Pri sprejemanju ukrepov ne gre spregledati tudi bližine lokalnih volitev na Hrvaškem, je dejal Pavček, saj da bi bili določeni ukrepi "boleči" in jih zaradi tega pred volitvami ne nameravajo sprejemati.

Predsednika zbornic sta sicer spregovorila o gospodarskih odnosih med Slovenijo in Hrvaško ter možnostih za njeno nadaljnjo krepitev, zlasti ob zaostrenih gospodarskih razmerah na svetovnih trgih in siceršnjih odnosih med državama.

Zbornici se na politične odnose ne bosta ozirali

Strinjala sta se, da zaradi lokalnih volitev na Hrvaškem, ki bodo maja, ni modro predlagati predsednikoma vlad, da bi se v kratkem srečala na temo gospodarskih vprašanj med državama. Zbornici se ne nameravata ozirati na politično stanje, tako da naj bi Vidošević Slovenijo obiskal že v mesecu ali dveh, srečanja na državni ravni o gospodarskih vprašanjih pa Pavček ne pričakuje pred jesenjo.

Hrvaška za Slovenijo sicer predstavlja tretji izvozni trg, medtem ko je na strani uvoza na šestem mestu. Blagovna menjava med državama je po podatkih GZS lani presegla 2,5 milijarde evrov, pri čemer je slovenski izvoz znašal okoli 1,7 milijarde evrov evrov.

Slovenska podjetja so lani na Hrvaško izvozila največ zdravil, olja iz nafte ali bituminoznih materialov, električne energije, osebnih avtomobilov in plovil za šport. Glavne uvozne blagovne skupine so bile električna energija, deli za motorna vozila, ostanki železa ali jekla ter tudi dušikova gnojila.

vir: Poslovni dnevnik, 19.3.2009, www.dnevnik.si/poslovni_dnevnik

 

sorodni članki