| 

Poslovne priložnosti

Kako priti na prvo stran spletnih iskalnikov

Kako priti na prvo stran spletnih iskalnikov

Podjetju, ki se uvrsti na prvo mesto med zadetki na spletnem iskalniku, se za štirikrat poveča obisk na njegovi spletni strani. To velja za povprečje, zgodilo pa se nam je že, da je podjetje 20-krat povečalo obisk, je povedal direktor podjetja Red Orbit Andraž Štalec. Red Orbit je prvo slovensko podjetje, ki je specializirano za iskalno trženje. To pomeni, da podjetjem pomaga pri uvrščanju blagovnih znamk na spletu in jim s tem omogoča, da z nižjimi stroški oglaševanja dosegajo boljše rezultate.

Obisk spletne strani podjetja je sicer odvisen od panoge, v kateri to deluje, še bolj pa so za uspešno optimizacijo pomembni premišljena izbira ključnih besed, sistematični pristop, strokovna izvedba in dobro sodelovanje naročnika, poudarja Štalec.

Trg iskalnega trženja je v Sloveniji razmeroma mlad, leta 2007 je bil vreden deset milijonov evrov. Vendar mu napovedujejo približno tolikšno rast kot evropskemu, ki naj bi z okoli 40-odstotno letno rastjo v petih letih dosegel 5,89 milijarde evrov.

Statistični podatki kažejo, da največ obiskovalcev obišče spletne strani, ki se prikažejo na prvi strani spletnega iskalnika. Po podatkih iskalnika Najdi.si si 79 odstotkov uporabnikov ogleda samo prvih deset zadetkov. Poleg tega raziskave kažejo, da je večina uporabnikov prepričana, da so podjetja, ki se prikažejo na prvih treh mestih iskalnika, vodilna na svojem področju.
Red Orbit strankam, med njimi je več kot 20 stalnih (tudi MedvešekPušnik, TomasSport 2, MountVacation, SloveniaHolidays), omogoča, da se uvrstijo na prvo stran vseh pomembnih spletnih iskalnikov in si s tem znižajo stroške spletnega oglaševanja tudi za polovico. Spletne strani podjetij spreminjamo v prodajna in trženjska orodja, ki prinašajo konkretne koristi, pravi Štalec.

"Uporabljamo inovativna orodja, da raziščemo, kako kupci iščejo izdelke in storitve na spletu. Mesečno spremljamo število iskanj uporabnikov po ključnih besedah in strankam priporočamo besedne zveze, povezane s storitvami in izdelki, ki jih prodajajo," pravi Štalec. Red Orbit je razvil tri storitve za analizo spletnih strani: analizo ključnih besed, analizo prijaznosti do spletnih iskalnikov in analizo konkurenčnosti spletne strani.

Analiza in izbira ključnih besed je specifičen postopek, pri katerem upoštevamo konkurenčnost, popularnost in relevantnost ključne besede. Na podlagi analize se izdela poročilo o najbolj iskanih ključnih besedah. Za uspeh je nujno, da se spletna stran prilagodi zahtevam spletnih iskalnikov, med katerimi so najpogosteje uporabljani Google, Yahoo, MSN in Najdi.si, pravi Štalec.

Večina podjetij ga ne pozna

Z analizo prijaznosti do spletnih iskalnikov ocenimo, kako dobro je spletna stran izdelana glede na predpisane standarde, kako dobro omogoča prebiranje vsebine spletnim pajkom in ali spletnim iskalnikom omogoča enostaven dostop do vsebine. "S tem strankam omogočimo, da se njihovo podjetje prikaže med prvimi zadetki iskalnikov. Stran obišče več obiskovalcev in s tem se poveča povpraševanje," pravi izvršni direktor in vodja razvojnih projektov Boštjan Hozjan.

S primerjavo spletne strani podjetja s konkurenčnimi stranmi ugotovimo, kateri del spletne strani potrebuje izboljšave, pravi Hozjan. Za analizo konkurenčnosti spletne strani so v Red Orbitu razvili posebna orodja za merjenje elementov, ki vplivajo na vidnost strani.

Večina slovenskih podjetij prednosti iskalnega trženja ne pozna dovolj in ga zato, čeprav prinaša zelo dober donos na naložbo, ne uporablja, ocenjuje Andraž Štalec. Najbrž se bo to v času recesije, ko bodo podjetja prisiljena iskati nove, učinkovitejše oblike trženja, spremenilo.

Vir: Finance, 3.3.2009, www.finance.si, Avtor. Vera Avšič

sorodni članki