| 

Poslovne priložnosti

Rekordno leto 2008 pri Volkswagnu

Rekordno leto 2008 pri Volkswagnu

Koncern Volkswagen je v preteklem letu kljub dramatičnemu poslabšanju gospodarskih razmer dosegel zadane cilje pri prodaji, prometu in poslovnem izidu ter tako dosegel nov rekord v zgodovini podjetja. Prodaja se je zvišala za 1,3 % na 6,3 milijona vozil, promet pa se je povečal za 4,5 % na 113,8 milijarde €. Poslovni izid iz rednega poslovanja je s 6,3 milijarde € lanskoletno vrednost presegel za 3,0 %. Dobiček po obdavčitvi je tako znašal 4,7 milijarde € (+ 13,7 %). „Leto 2008 je bilo za Volkswagen zelo produktivno in uspešno leto. Na ravni celotnega podjetja smo se zelo trudili, da smo dosegli ambiciozne cilje. V koncernu Volkswagen smo držali svojo besedo,“ je v četrtek na predstavitvi bilance v Wolfsburgu dejal predsednik uprave družbe Volkswagen AG, prof. dr. Martin Winterkorn. Za ta uspeh je zaslužno tudi odlično timsko delo. „V koncernu Volkswagen smo dokazali, da znamo tudi v neugodnih razmerah ostati v igri. Točno to pa je tudi naš cilj za letošnje leto,” je dejal Winterkorn. „Pri tem se osredotočamo na čas po krizi, kajti nekaj je gotovo: avtomobilski trgi bodo spet zacveteli. In v koncernu Volkswagen se načrtno pripravljamo na to.“

Donos kapitalske naložbe na področju avtomobilizma je v letu 2008 prvič dosegel dvomestno številko 10,9 %, s čimer Volkswagen po lanskih 9,5 % ni ponovno zaslužil le aktualnih stroškov kapitala, temveč je presegel tudi lastno minimalno stopnjo donosa v višini 9 %. „Z razvojem novih modelov z inovativnimi tehnologijami in našim stabilnim finančnim stanjem smo v trenutnih kriznih razmerah v primerjavi z našo konkurenco v zelo dobrem položaju,“ je dejal Hans Dieter Pötsch, ki je kot član uprave pristojen za finance. „Prvič v zgodovini koncerna Volkswagen smo dosegli dvomestni donos kapitalske naložbe. Ta neverjeten uspeh našega podjetja je nedvomno dokaz, da nam je s strogo investicijsko disciplino uspelo sistematično povečati operativno donosnost,“ je dejal Pötsch.

Kljub vedno težjim gospodarskim razmeram je koncernu v letu 2008 uspelo povečati poslovni izid iz rednega poslovanja s 6,2 milijarde € na 6,3 milijarde €, k čemur so pripomogli predvsem za 1 milijardo € manjši stroški produktov. „To je dobra osnova za soočenje s trenutnimi izzivi v avtomobilski industriji in okrepitev naših prizadevanj v prihodnje,“ je dejal Pötsch. „Predvsem z dosledno stroškovno disciplino in optimizacijo procesov nam je uspelo zagotoviti dolgoročno donosnost in konkurenčnost koncerna,“ je še poudaril. „Če ne bi prišlo do dramatičnega preobrata na avtomobilskih trgih, bi naši poslovni rezultati dobili povsem nove razsežnosti,“ je dodal Winterkorn. Dobiček po obdavčitvi se je povečal za 13,7 % in je znašal 4,7 milijarde €. Zaradi sprememb v okviru davčne reforme za podjetja v Nemčiji se je znižal davek na donos.

Upravni in nadzorni odbor bosta na letni skupščini predlagala povečanje dividend, in sicer na 1,93 (1,80) € za navadno in 1,99 (1,86) € za prednostno delnico.

V letu 2008 je koncern Volkswagen investiral pribl. 6,8 milijarde € v razširitev ponudbe produktov in v nove proizvodne obrate v Rusiji in Indiji. V ospredju sta bila izpopolnjevanje modelov BlueMotion in razvoj tehnologij, ki omogočajo manjšo porabo goriva – za okolju prijazen avtomobil prihodnosti.

Napoved

Koncern Volkswagen ostaja zavezan svojim ciljem do leta 2018. „Naš cilj je, da se povzpnemo na sam vrh avtomobilske industrije, hočemo zadovoljne stranke in najboljše sodelavce ter dobičkonosno rast po vsem svetu,“ je povedal Winterkorn. Inovativni in okolju prijazni produkti predstavljajo ključ za prihodnost podjetja. „Za čas po trenutni krizi se lahko pripravimo samo tako, da s polnim zagonom izvajamo aktivnosti na področju razvoja inovativnih tehnologij,“ je dejal Winterkorn. Do leta 2010 koncern načrtuje uvedbo 20 povsem novih modelov. Uspešnemu koncernu, ki združuje več znamk, kot tehnična osnova služi koncept modularne zasnove, ki se uporablja na ravni celotnega koncerna. Ta koncept zagotavlja konkurenčne cene kljub raznovrstnosti modelov in znamk. Sistemski vzdolžni modul se je že uspešno uveljavil, na osnovi sistemskega prečnega modula pa bodo v koncernu v naslednjih letih razvili preko 40 modelov.

Po oceni uprave so poslovni obeti za leto 2009 negotovi in povezani z precejšnimi tveganji. Zaradi velike nestanovitnosti razmer na trgu trenutno ni možno z gotovostjo napovedati poteka poslovnega leta. „Pred nami je izredno težko leto,“ je poudaril Winterkorn. Obenem pa je samozavestno zatrdil, da bo največji evropski avtomobilski proizvajalec iz trenutne faze izšel še močnejši. „V tem času se kažejo prednosti koncerna z več znamkami in zato verjamem, da bo Volkswagen v času po krizi, ko bodo trgi ponovno oživeli, zavzel vodilni položaj,“ je dejal Winterkorn. „Ostajamo na prehitevalnem pasu z rezervoarjem, polnim goriva.“ Najpomembnejši dokaz za to je še vedno ponudba vozil. Leta 2009 bo koncern predstavil okoli 60 novih in prenovljenih naslednikov starejših modelov. „Naš cilj je, na ravni koncerna doseči boljše rezultate kot skupni trg in povečati tržne deleže po vsem svetu,“ je dejal Winterkorn. V koncernu bodo vse moči in finančna sredstva usmerili v razširitev ponudbe inovativnih in okolju prijaznih vozil, ki že danes dosega 132 modelov z manj kot 140 g CO2/km.

Prihodki iz prodaje bodo v letu 2009 zaradi upada prodaje nižji od prihodkov preteklega leta. Na poslovni rezultat pa bodo negativno vplivali tudi naraščajoči stroški refinanciranja in poslabšanje razmerij v deležih med državami. V takšnih okoliščinah ni možno doseči tako visokega rezultata kot prejšnje leto. Podjetje se bo temu postavilo po robu predvsem z vzdrževanjem dosledne stroškovne in investicijske discipline ter nenehno optimizacijo procesov.
 

sorodni članki