| 

Poslovne priložnosti

Izkušnje pri trženju slovenskih podjetji se razlikujejo

Izkušnje pri trženju slovenskih podjetji se razlikujejo

Možnosti, ki jih za trženje pomenijo spletne skupnosti, preizkušajo tudi slovenska podjetja. V navidezni svet Second Life se je prvi odpravil Simobil, ki tam še vztraja. Spletna skupnost Mladinske knjige Fabularij je bila kratke sape.

Direktor sektorja direktna prodaja v Mladinski knjigi (MK) Matjaž Vračko je povedal, da so spletno skupnost Fabularij, ki je bila namenjena ljubiteljem fantazijske literature, pred letom dni oblikovali v okviru spletnega mesta: www.harryjezakon.com. To je spremljalo izid zadnjega dela Harryja Potterja. Na začetku je imela spletna skupnost približno 50 tisoč obiskovalcev na mesec, a je začela proti koncu leta počasi zamirati in zdaj ni več aktivna.

"Smiselno bi bilo odpreti širšo spletno skupnost za vse ljubitelje literature in znotraj nje nameniti posebno mesto za ljubitelje fantazijske literature. Tako bi pokrili celoten del ljubiteljev knjig," Vračko odgovarja na vprašanje, kaj bi v MK storili drugače, če bi se gradnje spletne skupnosti lotili danes.

Orali so ledino

Pionir trženja v spletnih skupnostih je Simobil, ki se je v navidezni svet Second Life med slovenskimi podjetji odpravil prvi, podobno kot v spletno skupnost Facebook. "S svojimi porabniki, predvsem mladimi, smo se na spletnih mestih sicer začeli družiti že pred leti," je povedala vodja tržnega komuniciranja v Simobilu Eva Aljančič.

Vstop v Second Life kot najbolj obiskan in razvijajoči se virtualni svet je bil za podjetje logična izbira. Kot razlaga sogovornica, želijo oblikovati skupnost tistih, ki bodo tam živeli svoja vzporedna življenja, in jim ponuditi zabavne, glasbene dogodke. Lani so svojemu navideznemu svetu dodali še dobrodelno razsežnost, ko so ob razstavi fotografij predsednika Simobilove uprave Dejana Turka Unicefu donirali tisoč evrov.

Blogarji testirali

V okviru trženjskega proračuna v Simobilu svetovnemu spletu namenijo 15 odstotkov bruto vložka, od tega petino spletnim skupnostim.

Eva Aljančič pravi, da je zanje pomembno vzdrževati, izobraževati in izoblikovati spletne skupnosti. "Ker se zavedamo pomembnosti gradnje pripadnosti tovrstnih skupnosti, je ta komunikacija za Simobil zelo pomembna. V okviru spletnega mesta: www.orto.si že od leta 2007 ustvarjamo novo Orto skupnost. Takrat smo bili med prvimi, ki smo tako nagovorili ciljno skupino. Ta šteje že več kot sedem tisoč aktivnih članov, spletno mesto: www.orto.si pa mesečno beleži tudi prek 30 tisoč obiskov.

Lani smo ob uvedbi storitve Orto beri k testiranju povabili nekaj slovenskih blogarjev. Do njih smo pristopili tako, kot to počnemo s predstavniki klasičnih medijev. Tak odnos in pristop sta se izkazala kot izredno pozitivna, saj so blogarji cenili to potezo in so tudi neodvisno, brez kakršnihkoli pritiskov pisali o svojih izkušnjah na blogih. Tako nam je uspelo produkt, ki je namenjen aktivnim uporabnikom spletnih aplikacij in skupnosti - kar blogarji nedvomno so -, še pristneje približati ciljni skupini," je povedala sogovornica.

Vključujejo porabnike

V Mladinski knjigi v okviru trženjskih aktivnosti skupine uporabljajo spletno skupnost Facebook, saj je za njihovo dejavnost najprimernejša. "Smernice na tem področju aktivno spremljamo in se bomo nanje ustrezno odzivali. Zavedamo pa se, da je za uspešno trženje, to še posebno velja za trženje prek spletnih skupnosti, odločilno dobro poznavanje uporabnikov, njihovih preferenc in navad," je povedal Matjaž Vračko.

V MK internet aktivno uporabljajo tudi za vključevanje svojih uporabnikov pri sprejemanju svojih odločitev. Med drugim redno izvajajo anketo zadovoljstva, priložnostne ankete, hkrati pa kupce vključujejo v proces odločanja o izbiri naslovnice za nove knjige. Zadnji tak primer je knjiga Zgodovina - velika ilustrirana enciklopedija, kjer so kupci izbrali naslovnico knjige, ki izide jeseni, je povedal sogovornik.

Več denarja za internet

O nadaljnjih načrtih MK pri spletnem trženju na splošno in še zlasti pri spletnih skupnostih je Vračko povedal, da raziskujejo notranje možnosti za razvoj, hkrati pa opazujejo, kaj delajo drugi.

"Oglaševanju na internetu dajemo prav poseben pomen, saj pogosto na internet usmerimo precej večji del oglaševalskega proračuna, kot je v povprečju v Sloveniji. Trenutno zbiramo podatke o tem, kakšna rešitev glede spletnih skupnosti bi bila za nas optimalna, saj se zavedamo, kako pomembno trženjsko orodje so postale. Vsekakor se zavedamo, da je internet vse pomembnejši in odločilen pri informiranju kupcev in uporabnikov, zato bomo v prihodnosti temu mediji namenjali še več časa in finančnih vlaganj," je sklenil sogovornik.

vir: Finance, 25.2.2009, www.finance.si, Avtor: Sabina Petrov

sorodni članki