| 

Poslovne priložnosti

Spletno oglaševanje v porastu

Spletno oglaševanje v porastu

Oglaševalci vse bolj oglašujejo na spletu, pa vendar so portali Youtube, Facebook in podobni za njih še dokaj nezanimivi. Stroški spletnih strani, specializiranih za vsebine, ki jih lahko ustvarjajo uporabniki, bi lahko na letni ravni močno presegli 100 milijonov dolarjev, je pokazalo poročilo Trendi v medijih 2009, so sporočili iz svetovalno-revizijske hiše Deloitte.

Čeprav je strošek hranjenja enega videoposnetka minimalen, strošek hranjenja milijona filmov ali milijarde fotografij ni zanemarljiv. Kljub veliki priljubljenost tovrstnih spletnih strani, denimo YouTuba, te strani še vedno težko pritegnejo oglaševalce, saj ti svoja sredstva za oglaševanje raje namenijo stranem z vsebino, ki jo ustvarjajo strokovnjaki.

Facebook in MySpace čaka še dosti dela

Tako kot pri primeru YouTuba, podobno velja tudi za družabna omrežja, kot so Facebook in MySpace, saj se bodo morala dodatno potruditi, če bodo želela ustvariti prihodke na podlagi velikega števila uporabnikov.

Prihodek na enega uporabnika družabnega omrežja v povprečju znaša nekaj centov mesečno, kar je relativno malo, v primerjavi s povprečnim mesečnim prihodkom na enega kino gledalca, bralca časopisa ali naročnika kabelske televizije, ki znaša več deset dolarjev.

Družabna omrežja potrebujejo več kot sto uporabnikov, da ustvarijo prihodek, ki je primerljiv s prihodkom na enega uporabnika uveljavljenih medijev.

Vse bolj bo razširjen malvertising

V zadnjem času pa se po spletu vse bolj širi nova vrsta zlonamerne programske opreme, imenovane "malvertising", ki uporablja internetne oglase, običajno nameščene na uglednih spletnih publikacijah za širjenje zlonamerne programske opreme.

Lani sta namreč dva odstotka ameriških uporabnikov interneta prišla v stik z enim primerom "malvertisinga". S klikom na zlonameren oglas je uporabnik preusmerjen na škodljivo stran, v nekaterih primerih pa lahko pride tudi do kraje uporabnikovih podatkov.

V letošnjem letu bo predvidoma na stotine uglednih in dobro obiskanih spletnih strani okuženih z zlonamernimi oglasi, ki jih bo videlo na milijone uporabnikov interneta.

Vzpodbudne napovedi za mobilno oglaševanje

Mobilno oglaševanje ni doseglo predvidenih ciljev, saj je na globalni ravni prineslo le 0,4 odstotka oglaševalskih prihodkov. Mobilne oglaševalske kampanje namenjene uporabnikov mobilnikov so bile večinoma obravnavane kot eksperimentalne, vendar se utegne v letošnjem letu delež oglaševalskega trga več kot podvojiti, čedalje več kampanj pa bo uporabilo majhnost mobilnih telefonov za močnejši učinek.

Največje možnosti so v smeri uporabe kratkih SMS sporočil, ki je najpreprostejša oblika sporočanja prek mobilnih telefonov. Takšno osnovno, vendar potencialno zelo učinkovito orodje, je bilo uspešno uporabljeno v eni največjih oglaševalskih kampanjah lanskega leta - ameriških predsedniških volitvah.
 

vir: Finance, 23.2.2009, www.finance.si, Avtor: Lana Dakić

sorodni članki