| 

Poslovne priložnosti

Do novih strank z mikro spletnimi stranmi

Do novih strank z mikro spletnimi stranmi

Spletno stran že imate, a je za določene skupine kupcev preširoko zastavljena in jih ne morete učinkovito nagovoriti? Potem je morda čas za mikro strani.

Vaše potencialne stranke dandanes iščejo nove dobavitelje drugače kot pred nekaj leti. Preprosto odprejo brskalnik in prek Googla iščejo po želenih izdelkih, storitvah in potencialnih partnerjih. Obiščejo prvih nekaj povezav s seznama zadetkov in tako odprte spletne strani površno preletijo in ocenijo, ali je na njih kaj zanje ali pa je bolje, da nadaljujejo z iskanjem drugih strani.

Vse to se dogaja povsem neslišno in teh potencialnih strank ne vidite. Ne potrkajo na vrata in vas tudi ne pokličejo ali obiščejo, da bi jih imeli priložnost na štiri oči prepričati v adute svoje ponudbe. V živo je možno hitro presoditi, po kaj točno je stranka prišla in kakšen problem želi rešiti. Če na primer ponujate cevi, ji ne boste razlagali o vseh tipih, ki jih premorete, temveč boste takoj prešli na tisto skupino, ki stranko zanima.

Žal pa spletne strani, ki so vse pogosteje prvi stik potencialne stranke s ponudnikom, same še niso sposobne oceniti, po kaj točno je stranka prišla. Tako spletne strani večine podjetij obiskovalcu ponudijo celotno ponudbo podjetja – ali pa le tisto najbolj iskano. Obiskovalec pa po drugi strani na podlagi bežnega pregleda strani lahko hitro, a zmotno oceni, da na tej strani ni primerne ponudbe zanj, in odide drugam.

Takšno zagato učinkovito razrešujejo mikro spletne strani. Mikro spletne strani so po obsegu manjše, vendar osredotočene na točno določeno skupino potencialnih strank ali tržno nišo. Ker so namenjene le eni niši, je celotna stran idealno zastavljena ravno za pridobitev tovrstnih strank.

Mikro stran pritegne več in boljše potencialne stranke

Ker je mikro stran vsebinsko natančnejša, jo je lažje optimirati za boljšo uvrstitev v iskalnikih, kot sta Google in Najdi.si. To pomeni, da bo na vašo mikro stran prišlo več obiskovalcev in med njimi tudi večji delež tistih, ki iščejo točno po tem, kar ta stran ponuja. Poleg tega ima lahko mikro spletna stran domeno, ki sporoča glavni poudarek njene ponudbe. Nekateri uporabljajo mikro strani tudi za to, da s povezavami na glavno stran izboljšujejo uvrstitev te pri iskalnikih.

Mikro stran uspe zadržati več obiskovalcev

Najpomembnejša prednost mikro strani je, da je v celoti usmerjena v predstavitev le tistega dela vaše ponudbe, ki je relevantna za izbrano tržno nišo. Ker večina strank pri iskanju sprva spletne strani le bežno preleti, je ravno prvi vtis tista naslednja kritična točka, ki mora obiskovalce v nekaj sekundah prepričati, da so prišli na pravo mesto. Na mikro strani je kar celotna naslovnica namenjena pritegnitvi točno določene skupine potencialnih kupcev, tako da vam bodo zagotovo na strani ostali in se vanjo poglobili.

Mikro stran poda informacije pregledneje in izčrpneje

Ker mikro stran predstavlja ožji del vaše ponudbe, je na voljo več prostora za bogatejši opis in ponazoritev prednosti in koristi vašega izdelka ali storitve. Vsebino je lažje razporediti na več podstrani, navigacija pa je preprostejša. Preprosteje je tudi pripraviti scenarij za usmerjanje potencialne stranke po posameznih delih mikro strani – umerjene prav glede na potrebe in želje te skupine strank – ter jih na koncu konkretneje spodbuditi k ukrepanju. Bodisi k oddaji povpraševanja, telefonskemu klicu ali naročilu.

Večja verodostojnost

Ker boste določenim svojim izdelkom ali storitvam namenili kar posebno stran s svojo domeno, bo v očeh potencialnih strank vaša verodostojnost na tem področju prav tako zrasla. Vzbudila jim bo namreč občutek, da ne gre za nepomemben del vaše ponudbe, temveč da ga jemljete resno in da ste se mu temeljito posvetili.

Možnosti neposrednejšega promoviranja

Preprosto domeno, ki opisuje vašo nišno ponudbo, si bodo stranke lažje zapomnile. Kar prinaša večji odziv, hkrati pa poveča vednost o tej novi spletni strani med potencialnimi strankami določene tržne niše. Nekatera podjetja (dokaj pogosto to počno avtomobilski proizvajalci) postavijo spletno mikro stran samo za krajše obdobje in v sklopu trženjske akcije, kjer želijo izpostaviti nov avtomobil, akcijsko prodajo ali kaj drugega.

Na kaj morate paziti

Pogosto podjetja niti ne želijo, da obiskovalci glavne spletne strani vedo za mikro stran. Tak primer bi bila lahko cvetličarna, ki bi imela na svoji glavni spletni strani vso svojo ponudbo ter možnost naročanja, vendar bi bila ponudba cenovno in vsebinsko oblikovana za potrošnike posameznike. Hkrati pa bi imela postavljeno še mikro spletno stran, usmerjeno na podjetja, ki prirejajo pogostitve ob raznih dogodkih. Ti kupci navadno naročijo večje količine istih izdelkov, hkrati pa imajo tudi posebne potrebe glede dostave, priprave in vrste cvetličnih aranžmajev, ki so najprimernejši ob pogostitvah. Na tej mikro strani bi bili tako nekateri izdelki isti kot na glavni strani, a z bistveno nižjo ceno. To pa bi lahko motilo večino obiskovalcev glavne spletne strani in tudi sicer s trženjskega vidika to ni koristen položaj. Prav tako bi na mikro spletni strani stranke ob naročilu imele na voljo drugačne, njim prikrojene možnosti glede dostave in priprave naročenega. S tem bi jim bistveno olajšali ter poenostavili naročanje in jim prihranili tudi nekaj dragocenega časa.

Prednosti mikro strani hitro odtehtajo dodaten strošek in čas, ki ga zahtevajo, saj vlogo »presoje«, kaj potencialna stranka pravzaprav želi, prevzame spletni iskalnik. Mikro strani tako dopolnjujejo vašo glavno stran in vam omogočajo boljše ciljanje na posamezne tržne niše. S tem vas bodo stranke lažje našle in se za vas tudi prej odločile.

Trije pomembni nasveti

Podjetja se morajo pri odločanju o tem, ali se odločiti za mikro stran ali ne, zavedati, da nova spletna stran, četudi manj obsežna, prinaša nove obveznosti:

  1. Kot vsako drugo stran jo je treba redno posodabljati in nadgrajevati. Takšna stran vas lahko stane toliko kot vaša glavna, prav tako pa bo od vas ali vaših sodelavcev zahtevala nekaj časa za posodabljanje.
  2. Oceniti morate, kako se takšna nova stran sklada z vašo siceršnjo strategijo glede razvoja blagovnih znamk. Če je mikro stran namenjena le določenim izdelkom, ki pripadajo obsežnejši blagovni znamki, potem je takšna stran primerna, če obstajajo drugi razlogi za posebno stran, kot so na primer posebne značilnosti potencialnih strank iz tržne niše. Hkrati pa mora takšna stran prispevati h krepitvi vaše blagovne znamke in pri tem je treba paziti na podobo in osnovno sporočilo – seveda prilagojeno ciljni tržni niši.
  3. Mikro stran mora imeti jasen namen. Treba je določiti točne cilje, ki jih s stranjo želimo doseči. S tem preprečimo zmedo, ki bi jo lahko ustvarili pri potencialnih kupcih, ki ne bi točno vedeli, v čem je razlika med ponudbo na eni in drugi strani.


Vir in informacije: Podjetnik, Februar 2009, www.podjetnik.si, Avtor: Stanko Levičar
 

sorodni članki