| 

Aktualno

Kupite eno hišo, drugo dobite zastonj

Kupite eno hišo, drugo dobite zastonj

Preberite si pet resničnih zgodb s področja nepremičnin...Takšnih in podobnih zgodb z nepremičninskega področja je verjetno še nešteto pri nas in v tujini.

Prva zgodba:Direktor slovenskega nepremičninskega in gradbenega podjetja se je spraševal, kako bi svojo ponudbo nepremičnin v Ljubljani čim bolj domiselno predstavil na internetu. Tuhtal je in razmišljal, obiskoval tuje spletne strani in spremljal, kaj dela konkurenca. Porodila se mu je ideja, da bi v obliki zgodb opisali soseske, kjer ponujajo hiše in stanovanja. Najel je pisca in mu naročil, naj gre v Šiško in jo prekrižari po dolgem in počez. Ta naj bi ugotovil, kako daleč so avtobusna postajališča, kje so vrtec, šola in najbližja ambulanta, kakšne trgovine so v soseski in kaj ponujajo ali so trgovke prijazne, kdo je najboljši frizer in koliko stane najcenejša pričeska. Obiskati je moral tudi kavarne, bare in bližnje gostilne, da bi izvedel, kje ocvrejo najboljšega piščanca, kje imajo najslastnejšo govejo juho in kje je najbolj dišeča jutranja kavica. Imajo morda kje tudi šilce dobrega domačega žganja izpod šanka? Odlično. Kdaj pride poštar, kako daleč je do kioska in ali kje v bližini pečejo dobre žemlje. Vse to in še marsikatero drugo informacijo je zbral potopisec, ko je raziskoval sosesko ter iskal njene pozitivne in negativne strani. Zgodbice so se odlično brale, spletna stran je bila dobro obiskana, suhoparna ponudba stanovanj in hiš pa je dobila dodano vrednost. Najprej Šiška, potem središče mesta, Šentvid, Nove Jarše, okolica Tivolija, Bežigrad. Sive soseske so skozi zgodbe dobivale življenjski sok, obliko, zgodovino, sedanjost in prihodnost. No, zdaj so samo še preteklost. Nepremičninsko podjetje od septembra ni prodalo nobenega stanovanja ali hiše. Pisec je ostal brez dela.

Druga zgodba: Pokanje nepremičninskega balona v ZDA je na vrhuncu. Ljudje brez primernih dohodkov ne morejo več odplačevati hipotekarnih posojil. Banke jih mečejo iz stanovanj in družinskih hiš. Ponudba nepremičnin presega povpraševanje, zato cene strmo padajo. Kako prodati hišo, vredno 1,6 milijona dolarjev? Težko. Morda pa bo laže, če kupcu podarimo še eno hišo, vredno 400 tisočakov, si je mislil direktor nepremičninske agencije v južni Kaliforniji. Kupiš eno hišo, drugo dobiš brezplačno. Odlična priložnost za vlagatelje z denarjem. Živijo v dražji hiši, cenejšo pa oddajajo v najem.

Tretja zgodba: Lastnica hiše ob Vrbskem jezeru pri Celovcu se odloči, da jo bo prodala. Vendar to ni lahka naloga, saj hoče zanjo dobiti 600.000 tisoč evrov. Noben kupec ji v teh časih ne bo dal toliko denarja. Zvečer gleda televizijo. Na programu je tombola. Poceni srečke, vendar visok dobitek za enega srečneža. Gospa pomisli, da bi lahko podobno prodala svojo hišo. Odloči se za tombolo s srečkami, vrednimi sto evrov. Pričakuje, da bo privabila vsaj 600 igralcev kupcev in tako dobila želeni znesek.

Četrta zgodba: Če kupite stanovanje, dobite zraven še luksuzni avto znamke Porsche, se je glasil eden od nepremičninskih malih oglasov. Je to mogoče? Zakaj pa ne, če v Kaliforniji ponujajo zraven luksuzne vile še »navadno« vrstno hišo.

Peta zgodba: Gospa pred upokojitvijo se odloči za nakup rabljenega stanovanja. Ko pregleda najmanj 20 stanovanj, ki so skoraj vsa potrebna temeljite obnove, končno najde nekaj primernega. Nepremičninska agencija ji pošlje kupo-prodajno pogodbo. Gospa se odloči, da bo dala pogodbo preveriti odvetniku, ki se spozna na nepremičninske posle. Odvetnik ugotovi, da je v pogodbi najmanj 50 napak, zaradi katerih bi lahko imela gospa resne težave, če bi kdaj hotela prodati stanovanje. Ali je mogoče, da so v Sloveniji še vedno takšne nepremičninske agencije, ki, ali nimajo pojma, kako je treba pravilno izvesti kupo-prodajni posel, ali zavestno prodajajo mačka v žaklju. Upamo, da bo nepremičninska kriza počistila tudi s to nesnago.

Takšnih in podobnih zgodb z nepremičninskega področja je verjetno še nešteto – pri nas in v tujini. Nekateri nepremičninski strokovnjaki napovedujejo, da se bodo cene za kvadratni meter v bližnji prihodnosti spustile tudi za 70 odstotkov. Nekateri lastniki nepremičninskih agencij pravijo, da so za takšne napovedi krivi tudi mediji, ki naj bi negativno obravnavali problematiko nepremičninskega trga. Opisane zgodbe kažejo, da se bo treba za prodajo nepremičnine v prihodnje precej bolj potruditi kot doslej. Tisti, ki so vlagali v nepremičnine za naložbo, ali gradbeniki, ki so gradili za prodajo, so v velikih škripcih, zato tudi ni čudno, da poleg stanovanj ali hiš ponujajo še luksuzne avtomobile. Ali bi bili veseli, če bi poleg stanovanja dobili še novega mercedesa? Kako bi ga pa vzdrževali, če bi bili že do grla zakreditirani za stanovanje? Prav gotovo bi bili tega veseli zavarovalničarji in prodajalci avtomobilov. Sicer pa lahko avto še vedno kadar koli prodate. Podarjenim 150 konjem, ki se skrivajo pod pokrovom motorja, pač ne gre gledati v zobe.

Vir: Igor Drakulič v: Delo, priloga Finančna točka

sorodni članki